Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei lääkikseen ole soveltuvuuskokeita?

Vierailija
27.01.2017 |

Hoitajaopiskelijat kyllä karsitaan, mutta lääkäriksi pääsee vaikka millainen psyko. Miksi ?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lyhyellä haastattelulla ei pysty erottelemaan luotettavasti häiriintynyttä normaalista. Tai testaamaan todellista empatiakykyä. Tämä oli psykiatrian erikoislääkärin näkemys, kun asiasta oli viime keväänä keskustelua. Joku narsisti pystyy nimenomaan esittämään miellyttävää. Laajoja testejä ei suurelle hakijamäärälle voida tehdä. Monituntinen laajojen kokonaisuuksien hallintaa ja nopeaa omaksumis- ja ratkaisutekokynnet mittaava edellyttävä koe on kuulemma riittävä.

Kallistunut samalle kannalle, niin kummallisessa haastattelussa olin kerran hakiessani opiskelemaan muuta ainetta yliopistoon.

Vierailija
2/8 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen joskus miettinyt itsekin. - Jokainen saakin päätellä millainen psyko olen, koska en päässyt aikanaan sairaanhoito-oppilaitokseen, mutta lääkikseen kyllä, en tosin samana keväänä. - Tai sitten näkivät, että (miehenä) en yskinkertaisesti osannut valehdella  ja  esiintyä tarpeeksi vakuuttavasti, että olsivat uksonnet minun hakevan tosissani sairaanhoito-oppilaitokseen... Kai jokaisella opiskelupaikalla on kuitenkin ensi-sijassa saada sinne kaikkein motivoituneimmat opiskelijat.      

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisutekokynnet=ratkaisuntekokykyä

Vierailija
4/8 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisutekokynnet=ratkaisuntekokykyä

Tekokynnet ja ripsien pidennykset ovat hoitajilla arkipäivää.

Vierailija
5/8 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista lääkäreistä ei ole suoraan potilastyöhön, mutta he voivat olla hyvin lahjakkaita tutkijoita tai nerokkaita ei-kliinisillä erikoisaloilla. Kaikenlaisia persoonallisuuksia tarvitaan.

Vierailija
6/8 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi toki olla sielläkin yhtenä osuutena MUTTA näin maallikon näkökulmasta pidän tärkeimpänä tekijänä sitä lääketieteen osaamista. Jostain syystä olen enemmän törmännyt tylyihin hoitajiin kuin lääkäreihin

Vierailija
7/8 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkiksen kokeissa kokelas pääsee todella näyttämään kyntensä!

8/8 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajaopiskelijat kyllä karsitaan, mutta lääkäriksi pääsee vaikka millainen psyko. Miksi ?

Lääketieteelliseen pääsee, mutta ei lääkäriksi. Kyllä ne siellä opinnoissa karsiutuu, ja jos ei karsiudu, niin karsitaan. Omalta kurssilta tällainen tapaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän