Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoin miehelleni että hän on sielunkumppanini ja mies sanoi ettei ole koska sellaisia ei olekaan.

Vierailija
27.01.2017 |

Mies sanoi melkein vihaisena että hän on mitä on, sen täytyy riittää. Sanoi ettei ole koskaan kuullut kenenkään miehen puhuvan kahden kesken tai ryhmässä sielunkumppaneista vaikka kaikesta muusta maan ja taivaan välillä kyllä. Ei edes kovimmat pilluhaukat yritä sielunkumppanijuttua vedätyksenä kuulemma.
Onko muilla mies avautunut sielunkumppanuudestaan?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni reagoi melkein samalla tavalla, kun aihetta sivusimme. Keskustelu meni suunnilleen näin.

"Huh, kun X:llä ja Y:llä on raskas suhde. Ollaankohan me sielunkumppaneita kun meillä on niin paljon helpompaa?"

- "No ei todellakaan."

Siitäkös riemu repesi :) Ihan perus kommunikaatiohäiriö, mies siis tarkoitti kommentillaan suunnilleen että "ei sellaisia olekaan". En siis huolestuisi aiheesta, enemmän olisin huolissani jos vastaus olisi ollut että "ei ole vielä sielunkumppania näkynyt" tms.

Vierailija
22/28 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielunkumppani? Ei reps miten naurettava termi :D Harlekiinihömppää. Ja joku kaksoisliekki on vielä karseampi termi, siitä en tosin tiedä, mitä sillä tarkoitetaan. Olen siis itse nainen, mutta en ihmettele, mikäli miehet pitävät tuollaista terminologiaa viljeleviä naisia tyhminä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka uskovat tähän sielunkumppanisoopaan, ovat keskimääräistä alhaisemman älykkyysosamäärän omaavia yksilöitä. Uskotteko te todella, että maapallon yli kuudesta miljardista ihmisestä juuri se ainoa oikea teille on tullut jollain ihmeenkaupalla teidän kanssanne tekmisiin ihan sattumalta.

Kun katsoo Suomalaisia, niin suurimmalla osalla Suomalaisita se sielunkumppanikin on sattumalta Suomalainen ja jopa samalta tai lähi alueelta kotoisin kuin he itse. Jännäjuttu, että se kumppani jonka kanssa ensimmäisenä jutut ja mieltymykset sattuvat kohdalleen on juuri se oikea, eikä maailmassa muka muita samanlaisia ole. Totuus on se, että luultavasti pelkästään länsimaissa sen teidän sielunkumppaninne kaltaisia ihmisiä, joihin voisitte ihan yhtähyvin rakastua ominaisuuksiensa ja mieltymystensä takia on tuhansia.

Sielunkumppaniksi jonkun ihmisen kokeminen on vain keino selittää itselle, että elämässä on jokin tarkoitus ja teidän oli määrä tavata juuri se ihminen keneen rakastuitte. Oikeasti olette vain aivan niin kuin miljardit muut ihmiset. Olette löytäneet niistä harvoista ihmisistä kenen kanssa olette elämänne aikana olleet tekemisissä yhden suunnilleen mukavan ihmisen, joka tykkää olla myös teidän kanssanne. Ei ole kyse mistään taianomaisesta yhteydestä tai siitä, että ette koskaan voisi löytää nykyisen puolisonne kaltaista ihmistä uudestaan. Kyse on pelkästä puhtaasta matemaattisesta sattumasta.

Harvempi ihminen kuitenkaan on loppuikäänsä pelkästään sen takia yksin, ettei löytänyt sitä oikeaa sielunkumppaniaan. Näissä tapauksissa taustalla on myös jotain mielenterveyteen tai ulkonäköön liittyviä ongelmia, joiden takia ihmisen on hyvin hankala muodostaa suhteita toisiin ihmisiin.

Vierailija
24/28 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies sanoi melkein vihaisena että hän on mitä on, sen täytyy riittää. Sanoi ettei ole koskaan kuullut kenenkään miehen puhuvan kahden kesken tai ryhmässä sielunkumppaneista vaikka kaikesta muusta maan ja taivaan välillä kyllä. Ei edes kovimmat pilluhaukat yritä sielunkumppanijuttua vedätyksenä kuulemma.

Onko muilla mies avautunut sielunkumppanuudestaan?

Kuvittelet siis, että missään päin maailmaa ei ole sinulle paremmin sopivaa ihmistä? Tuohan on täysin typerää.

En ole aloittaja, mutta minusta moni tämän ketjun kirjoittajista on ymmärtänyt tuon sielunkumppani-käsitteen kokonaan väärin, kuten aloittajan mieskin. Ainakaan minulle se ei tarkoita samaa kuin Se Oikea, joka yleensä käsitteenä viittaa siihen, että olemassa olisi yksi juuri minulle suunniteltu ihminen, joka minun pitää kaikkien joukosta löytää. Sielunsisaria ja -veljiä, eli ihmisiä, joiden kanssa löytyy miltei välittömästi yhteinen kieli ja henkinen yhteys tulee elämän aikana kyllä vastaan, eikä aina lähtökohtaisesti parisuhdemielessä. Niistä voi sitten löytyä se sielunkumppani, jonka kanssa mennään vielä syvemmälle.

Vierailija
25/28 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannetajuton ja töykeä mies sulla, harmi juttu. Vaikka sitä ei miehenä tuollaiseen uskoisikaan, niin jos nainen noin tuntee ja sen ääneen sanoo, kannattaisi vaan hymyillä ja kiittää kohteliaisuudesta. Saahan sitä noin uskoa. :)

-M40

Vierailija
26/28 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieluttomuus on muotia.

Jos te olette löytäneet sen oikean, niin miksi vilkuilette muualla ja hingutte muilta katseita?

Vierailija
27/28 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieluttomuus on muotia.

Jos te olette löytäneet sen oikean, niin miksi vilkuilette muualla ja hingutte muilta katseita?

Tä?

Vierailija
28/28 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on sanonut minun olevan hänelle sielunkumppani. Tarkoittaa sillä sitä, että meillä käy ajatukset yksiin, nauramme samoille asioille ja että hän haluaa olla mun kanssani aina, vanhaksi asti, koska hän tykkää minusta ja olen hänelle tärkeä. Olen hänen suosikki-ihmisensä.

Minäkin ensin vähän kavahdin tuota sanaa, sielunkumppani, mutta ymmärrän mitä mies sillä kuvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan