Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lindorff laskun maksaminen viikon myöhässä..?

Vierailija
26.01.2017 |

Olin unohduksissa jättänyt yhden laskun hoitamatta ja lindorffilta tullut perintäkirje. Maksoin laskun tänään heti sen huomattuani matkan jälkeen, silti eräpäivä oli 6 päivää sitten. Tuleeko sieltä nyt taas uus perintä vai miten nää hommat etenee? :(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne ja kysy. Saat varmimman vastauksen.

Vierailija
2/10 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä perintätoimistot on joustavia. Jos uusi lasku on ehditty lähettää ennen kuin maksoit edellisen, joudut maksamaan vielä perintäkuluja. Jos taas pystyt tilitiedoilla todistamaan että lasku oli maksettu ennen kuin ehtivät lähettää uutta, et joudu maksamaan mitään lisäkuluja alkuperäisten perintäkulujen lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä tulee uusi lasku muhkeammalla summalla.

Vierailija
4/10 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korot tulee vielä ehkä, senttejä tai jotain euroja

Vierailija
5/10 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Ne löhettää toisen laskun ehkä 14 pv päästä eräpäivän jälkeen. Tuskin joudut maksamaan yhtään mitään ylimääräistä.

Vierailija
6/10 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa eräpäivästä odottavat ennen uuden laskun lähettämistä eikä tarvii maksaa uutta jos vanha on maksettu. Ei, vaikka uusi lasku olisi ehtinyt jo lähteä.

Näin ainakin pari vuotta sitten kun itse olin erittäin pahassa taloudellisessa tilanteessa terveyden romahdettua. Maksoin sitä mukaa kun pystyin, mutta välillä eräpäiviä piti venyttää.

Nyt raha-asiat alkavat pikkuhiljaa olla kunnossa ja niitä säästöjäkin jo kertymässä. Mutta opettavaista aikaa tuo oli.

Vierailija
7/10 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ole tullut Lindorffilta mitään perintäkirjeitä vaikka olen joskus maksanut pari viikkoakin myöhässä laskun. Toki hyvä maksaa laskut aina ajallaan.

Vierailija
8/10 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuossa ole jokin sääntö, kuinka pian saa lähettää uuden perintälaskun edellisen jälkeen? Ainakin Takuu-säätiön sivuilta löytyy tietoa. Korkoja voi joutua maksamaan viivästyksestä.

Vierailija
9/10 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää maksako Lowellin lähettämää laskua. Kun avaatte kuoren ja maksatte olette automaattisesti asianomistajana rikoksessa: Suomen rikoslaki 36 luku 6 pykälä kiskonta (laiton perintäkorko) Ettekä saa latin latia tälläisiltä r o s v o il ta korvauksia jos joudutte juoksemaan siellä sun täällä viranomaisten tykö antamassa todistajanlausuntoja.

Nämä miehet ovat niitä Lowellin vastuumiehiä eli vastuussa kuluttajiin kohdistuvasta perintäkiskonnasta sekä aiheettomista perintävaatimuksista. Lowell on entinen Lindorff ja Content joka tuomittiin aiemmin liiketoimintakieltoon juuri tälläisestä toiminnasta. Jatkavat nyt uudella Lowellin nimellä.

https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/lowell-suomi-oy/01403514/paatt…

M u s t a l a i n e n Agerman

https://www.lowellgroup.de/fileadmin/_processed_/b/5/csm_MicrosoftTeams…

siis:

Puheenjohtaja Agerman Johan Erik Magnus

Toimi

Niin että jos olen jättänyt alkuperäisen laskun maksun laskematta ja perintä on siirretty tuolle firmalle, niin kannattaa jättää maksamatta ja ottaa merkintä luottotietoihin ja lasku ulosottoon? Juu, ei kiitos. 

Vierailija
10/10 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle ole tullut Lindorffilta mitään perintäkirjeitä vaikka olen joskus maksanut pari viikkoakin myöhässä laskun. Toki hyvä maksaa laskut aina ajallaan.

Lasku voi siirtyä perintätoimistolle vaikka vasta 2kk alkuperäisen laskun maksamatta jättämisen jälkeen, riippuu miten mikäkin firma perintänsä hoitaa. Usein firma itse laittaa muistutuksen tai muutamankin ennen perintäfirmaa, jotkut hoitavat muistutuksetkin suoraan perintäfirman kautta. Ensimmäinen muistutus saadaan lähettää aikaisintaan 14 päivää eräpäivän jälkeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi