Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä päiväkodin ryhmäavustaja tekee?

Vierailija
26.01.2017 |

Kiitos jos pk-ihmiset kertoisi tuosta työstä mitä kaikkea voi ryhmäavustaja tehdä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa eri päiväkodissa olen ollut avustajana, enkä kolmanteen enää mene. Avustajana sinulle nakitetaan kaikki "huonoimmat" työt, annetaan hoidettavaksi vaikeimmat lapset (yleensä jo diagnoosit), muut työntekijät kohtelevat avustajaa kuin orjaa. 

Eli suomeksi eniten työtä ja huonoin palkka ja kohtelu.

Ei ikinä enää.

Vierailija
22/26 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkuti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei niitä kuriksia huuhdota enää monessakaan paikassa,harjataan rapa pois ja naulakkoon,vanhemmat pesee (jos pesee)

ÄLKÄÄ PESKÖ! Kurat harjalla ja eikun kotiin pestäviksi!

LAPSIA varten siellä kaikki on, ei kuriksia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tämän vanhan ketjun ja haluan vähän herätellä tätä, 

mitä tänä päivänä kuuluu ryhmöavustajan työhön? 

Itse olen ryhmäavustaja eskari ryhmässä, ja minun oletetaan pitävän S2 tuokiota, valmistavaa opetusta, olemaan nukkarissa. Mitä muut avustajat teette palkkanne eteen? 

Vierailija
24/26 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaka-avustaja on yksi ryhmän varhaiskasvattajista. Toki hänen roolinsa on etupäässä avustava niin kuin nimikekin kertoo, eikä hän ole samalla lailla vastuussa kuin vakaope, vakasosionomi ja vakahoitaja. Vaka-avustaja esimerkiksi auttaa varhaiskasvatussuunnitelmien tuottamisessa ja toteutuneen varhaiskasvatuksen raportoinnissa, tekee nepsy- ja huolihavaintoja, tukee lasten tunnetaitoja tunnekorttiensa avulla ja näin poispäin.

Vierailija
25/26 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joka päiväkodissa omat ohjeet tehtäviin. Lapsista ei avustajilla vastuuta. Minä jaoin ruokaa, siivosin aamu- ja  välipalojen jälkeen pöydät. Avasin seinäsängyt valmiiksi, pelasin ja askartelin lasten apuna hoitajien kanssa, pukeminen ja  ja vaatteiden järjestely,  pesin leluja. Pihalla myös tarkkailin että lapsilla leikit ok. Mukavaa oli.

Vierailija
26/26 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt tahallaan unohtako niitä pyypynpyyhkimisiä.