Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sossu etsii nelilapsiselle perheelle 7h+k asuntoa koska "säädökset"

Vierailija
26.01.2017 |

Jokaiselle pitää olla oma makuuhuone. Minusta tuo on kohtuutonta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle pitää olla oma makuuhuone. Minusta tuo on kohtuutonta.

Ja tämä tieto on tosi, koska...?

Vierailija
2/6 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu tämä on? me kolmehenkinen perhe eletään kaksiossa. Lapsikin jo iso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Onhan 10 lapsisiakin perheitä Helsingin seudulla enkä usko että elävät asunnoissa joissa 10+ makuuhuonetta.

Vierailija
4/6 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpöhöpö...

Vierailija
5/6 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet lukenut? Vai onko kyse aikuisista, esimerkiksi vammaisista lapsista? Mun tuntemat sossuperheet ei todellakaan saa mitään "huone per naama" -asuntoja paitsi ehkä yksilapsiset voi saada sen kolmion. Mitä isompi perhe, sitä varmemmin asutaan kaukana tuosta "unelmasta".

Vierailija
6/6 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tuollaisia säädöksiä huonemääristä. On vain laissa määritelty pienin neliömäärä henkilöä kohden. Se on todella pieni.

Itse pidän pienehköistä asunnoista. Siis oikeasti pidän. Olen viiden lapsen kanssa asunut kolmiossa. Tytöt jakoivat toisen makkarin ja pojat toisen. Itse nukuin olohuoneessa. Kun hyvin suunnittelee niin tila riittää ja voi olla vieläpä kaunistakin.

Nyt asun viisiössä neljän lapsen kanssa ja haaveilen pienemmästä asunnosta keskustassa.

Huvittavinta oli kun jossain kohtaa hain uutta asuntoa ja kerroin kolmionkin käyvän hyvin jos pohjaratkaisu vaan on toimiva. Kaupungin vuokra-asunnoilta vastattiin ettei voi antaa minulle kolmiota, koska se olisi liian pieni. Ihmettelin syvästi sillä eikös se ole mun ihan oma asia minkälaiseen asuntoon haluamme???

Enää emme asu kaupungin asunnossa enkä enää sellaiseen muuta. Tahtoisin siksi kolmion keskustasta kun siinä voisimme oikeasti asua vuosia vuosia ja ehkä löytäisin joskus kaksion siitä samasta talosta sitten.

Nyt on muutettu aivan tarpeeksi.