Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenterrveysongelmia ei ole olemassa.

Vierailija
25.01.2017 |

On vain erilaisia käyttäytymismalleja, joita ohjaa biologia, ympäristö ja yhteiskunta. Jokainen meistä käsittelee asioita eri tavalla.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelma on olemassa silloin, kun se on ongelma. Persoonallisessa tavassa nähdä itsensä ja ympäristönsä ei ole mitään vikaa, jos se ei haittaa ihmisen suhdetta ympäristöönsä, eikä aiheuta vaaraa hänelle itselleen eikä muille.

Esim. tuskaisuus ja ahdistuneisuus jota ei pysty käsittelemään on ongelma. Jotkut ongelmat vaativat selvitäkseen ulkopuolista apua, jotkut vain aikaa ja itsetutkiskelua.

Elimelliset sairaudet ovat asia erikseen, ja monilla mielen alueellakin olevilla ongelmilla on fysiologinen tausta. Esim. aivokasvain ei ole vain persoonallinen tapa nähdä maailma.

Vierailija
22/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 % sairauksista on itse aiheutettuja. Näin kerrottiin toisessa ketjussa, joka käsitteli "trendisairauksia" (esim. keliakia). Kyllä palstatohtorit tietää nämä jutut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alzheimerin tautikin on sitten tällä logiikalla ihan itse kuviteltu juttu, ihan tahallaan jättävät muistamatta asioita! Päästähän se on kiinni, kuvittele sairautesi pois! Fake until you make it!

Vierailija
24/24 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alzheimerin tautikin on sitten tällä logiikalla ihan itse kuviteltu juttu, ihan tahallaan jättävät muistamatta asioita! Päästähän se on kiinni, kuvittele sairautesi pois! Fake until you make it!

Nyt puhutaan aivonej luonnollisesta rappeutumasta, jonka  aiheuttaa solujen vanheneminen. Ei erilaisesta ajatus- tai käyttäytymismallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme