Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onnellisesti laihtuva

Vierailija
25.01.2017 |

Olen ollut läpi elämäni enemmän tai vähemmän normaalipainon ylärajoilla/ylipainon puolella. Laihduttaa olen yrittänyt useita kertoja, mutta ulkonäkökeskeiset motiivit ja tiukka ruokavalio ei ole kantanut kuukautta pidemmälle. Miehiä, kavereita, kehuja ulkonäöstä ja itsevarmuutta on ollut aina rutkasti ja olen nähnyt laihduttamisen itselleni turhan työläänä, vaikka hoikempi mielelläni olisin ollut. :-)

Viime syksynä riitti. Tuntui, ettei kroppa enää jaksa, koko ajan väsytti ja söin huonoa ruokaa. Ajattelin, että 20-vuotiaana tahdon olla terve, en ylipainoinen, vaikka ylipainoa ei 5-10kg enempää olekaan. Otin itseäni niskasta kiinni, mutta päätin olla itselleni lempeä. Tehdä pieniä muutoksia, kävelylenkkejä, pitkiä yöunia...

Olen onnellisempi kuin aikoihin! Edelleen saatan joskus syödä subin, mutta muuten syön perusterveellistä ruokaa, karkit sipsit ja siiderit ovat jääneet kokonaan pois, eikä tee edes tiukkaa, kun muuten elämä on niin mielekästä. En enää ahmi herkkuja, ja päivän aikana useimmiten tulee ihan tarve päästä liikkumaan ja hikoilemaan! Tunnen, että vihdoin olen löytänyt elämäntavan laihdutuskuurin sijaan. Minua ei kiinnosta, lähtevätkö kiloni seuraavassa puolessa vuodessa vai kahdessa, minua kiinnostaa tämä hyvä olo ja kaiken helppous! Olen muuttanut elämäntapojani hitaasti, mutta varmasti. Tulokset alkavat näkyä. :-)

Toteutan sitä mitä kaikki ovat aina sanoneet: pieniä muutoksia hiljalleen. Teen ja syön asioita, joita olen valmis toteuttamaan seuraavat kahdeksankymmentä vuotta. Laihduttamisen, liikunnan ja terveiden elämäntapojen ei tarvitse olla vaikeaa. :-)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla