Kunnolliset rukkaset?
En ole pitkään aikaan käynyt tällä palstalla, joten en tiedä onko samaa asiaa joku jo kysellyt.
Onko teillä kokemuksia, minkä merkkiset välikausirukkaset kestävät käyttöä? Olen kokeillut Jonathania, Rasaviliä, ReimaTeciä, LassieTeciä, toinen toistaan kalliimpia muka hyviä laaturukkasia, mutta kaikista menee vesi läpi jo muutaman viikon käytön jälkeen viimeistään. Jonathanin rukkasissa kädet kastuivat jo ensimmäisellä käyttökerralla. Kukaanhan ei lupaa täydellistä vedenpitävyyttä, mutta silti. Ja kurarukkaset on hajalla koko ajan. Vai onko meidän poika vaan keskimääräistä " tehokkaampi" leikeissään...
Kommentit (5)
Kyllä minäkin pidän kurarukkasia, jos keli on vähänkin sellainen, että hanskat olisivat märät hetken päästä kun lumen kanssa touhuaa. Kurarukkasten alle vain kunnon rukkaset, niin ei heti ole sormet märkänä. Itse olen ostanut aina Rukan kurarukkasia, niissä tuntuu saumat kestävän parhaiten.
mutta ei ole vielä vedenpitävää vastausta löytynyt ;-) Viime syksynä sain hyvän vinkin, että kurarukkasiakin voi paikata sillä haalaripaikkatarralla. Eli lisää ikää tulee ehkä muutama viikko rukkasille. Joku neuvoi myös laittamaan kosteussuojatut rukkaset vuotavien kurahanskojen alle, mutta sitä en ole vielä kokeillut. Olen päätynyt ostamaan halvempia rukkasia useammat ja vaihtamaan vaikka kesken ulkoilun, mutta eivät ehkä tee sitä päiväkodissa?
Mutta eipä ne muutkaan vaatteet ja tavarat meinaa kauan kestää 5v pojalla... 2v tytöllä vielä kestävät.
Meillä on fleesellä vuoratut kurakintaat. Jos on kylmempi niin alla vielä hanskat.
Meillä on Prismasta ostetut suomalaiset Hans Companyn rukkaset joissa lukee rukkasen päällä isolla Waterproof. Olen niitä ostanut sekä talvimallia että kevyempää ohkasella fleece tms vuorilla. Minusta ne on olleet ihan hyvät eikä ole kuitenkaan sieltä kaikkein kalleimmasta päästä.
itse tykkään käyttää tytöilläni niin että, sormikkaat tai tumput ja päälle rukan kurakintaat. ja hyvin on toiminut. testannut olen myös työssäni, paras keino välttyä märiltä tumpuilta ja itkuilta. suosittelen