Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 10,5 tunnin työpäivä matkoineen mielestäsi pitkä?

Vierailija
25.01.2017 |

Teen 9h päiviä ja matkoihin menee 45 minuuttia suuntaansa. Mielestäni on turhan pitkää päivää, mutta täällä kaikki tekevät. En asu Suomessa, mutta välillä tekee mieli muuttaa takaisin mm.tämän vuoksi.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkää päivää wtf?!?! Itse ajoin aikaisemmin bussia, jossa 12-13h työpäivät oli normimenoa. Ja aivan laillisia. Tähän kotimatkat päälle. 

Vierailija
2/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just meinasin sanoa etta taalla ihan normi, mutta en itsekaan asu suomessa. Paalle viela metro/ juna lakot ja voisi muuttaa tyopaikalle asumaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkää päivää wtf?!?! Itse ajoin aikaisemmin bussia, jossa 12-13h työpäivät oli normimenoa. Ja aivan laillisia. Tähän kotimatkat päälle. 

Heh, tätä tulin juuri kirjoittamaan. Huomenna työpäivä klo 04-16 + työmatkat alkuun ja loppuun ja iltapäivällä vielä päiväkodin kautta kotiin.

T: bussikuski Helsingistä

Vierailija
4/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi tuota minään normina Suomessa. Satunnaisesti teen itsekin tuon pituisia päiviä, mutta en päivittäin, en välttämättä edes joka viikko (jos ei matkapäiviä ota lukuun). Ja ihan asiantuntijana toimin.

Bussikuskin 12-13 tunnin päivät eivät varmaan ole verrannollisia, koska työ on jo lähtökotaisesti vuorotyötä, ja ne kompensoidaan vastaavasti vapailla.

Vierailija
5/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pitäisi tuota minään normina Suomessa. Satunnaisesti teen itsekin tuon pituisia päiviä, mutta en päivittäin, en välttämättä edes joka viikko (jos ei matkapäiviä ota lukuun). Ja ihan asiantuntijana toimin.

Bussikuskin 12-13 tunnin päivät eivät varmaan ole verrannollisia, koska työ on jo lähtökotaisesti vuorotyötä, ja ne kompensoidaan vastaavasti vapailla.

Neljä vapaata kahteen viikkoon, ihan kuin muillakin.

Vierailija
6/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheenäidit tekevät 12 -tuntisia käytännössä - näkyy jossain kohtaa ylirasituksena.  Osa-aikatyö koettu hyväksi, nuorelle ei tietenkään sovi, itse tykkäsin.

Ainahan joku pistää paremmaksi, tärkeintä huolehtia omasta terveydestään. 

Vierailija
7/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pitkä päivä.

Vierailija
8/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen 9h päiviä ja matkoihin menee 45 minuuttia suuntaansa. Mielestäni on turhan pitkää päivää, mutta täällä kaikki tekevät. En asu Suomessa, mutta välillä tekee mieli muuttaa takaisin mm.tämän vuoksi.

Kuule mä asun Suomessa ja mun työpäivä matkoineen (oma auto, ei työsuhde-) kestää 12h. Pk-seudulla tuollainen 45min/suunta  on vielä lyhyt aika oli alla sitten oma auto tai bussi/juna/ratikka.

Vierailija
9/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen 8h töitö ja matkusta 1h 20min suuntaansa työmatkoja..... musta tuntuu, että tunti on ihan normi työmatka....

Vierailija
10/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma päivä saattaa olla sen 8h, mutta kehä päästä päähän ajaen osana työmatkaani voi tehdä siitä 1,5 h suuntaansa, joten 10-11 h siitä aina tulee, ihan normisettiä.

Vierailija
11/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mulle olisi liian pitkä. Estää jo esim. koirien pitämisen joka itselleni on tärkeää. Samoin jos on päivähoidon tarpeessa olevia lapsia, voi olla haastavaa järjestää hoito.

Itse oon mennyt siihen suuntaan että minimoin työpaikalla olon. Teen etätöitä niin paljon kuin mahdollista, yleensä 3 päivää viikossa. It-alan hommissa onneksi onnistuu.

Vierailija
12/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä sit oon heikko. Harmittaa käyttää elämästä näin paljon suht yhdentekevään työhön. Olen kyllä hyvä siinä hyvä ja pidän työkavereusta, mutta... 10,5 h päivästä. Se on lähes puolet.

Ap

Vierailija
13/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia tuo on Suomessakin. Pääkaupunkiseudulla lyhytkin työmatka voi kestää julkisilla tunnin ja työpäivä 9 tuntia ruokatunnilla.

Vierailija
14/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toi kokonaisuudessaan MINUN mielestä pitkä työpäivä. Joskus kaupassa työskennellessä tuli tehtyä 9-10h työpäiviä ja ne oli kyllä tosi rankkoja. Useimmiten vielä joutui olemaan kassalla koko tuon ajan ja siinä oli tosiaan välissä 2 kpl 12 min taukoja... Vessassa sai toki käydä, jos sait jonkun tuuraamaan kassalle siksi aikaa. Tohon kun olisi ollut päälle vielä pidempi työmatka, niin eihän siinä olisi muuta koko päivänä ehtinyt tehdäkään.

Vierailija
15/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perusmeininki, työpäivä 8 tuntia ja matkoihin  vähän reilu 2 tuntia/suunta. Näillä mennään, kunnes jotain muuta löytyy...

Vierailija
16/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä kävin töissä 80km päässä kotoa. Työpäivä 9h + 2,5h matkoja. Oli liikaa. Nyt teen 9h päivää, mutta asun 10min pyörämatkan päässä työpaikasta. Nykyisin työpäivät venyy helposti 10h... 6h sopis mulle parhaiten, mutta ei ole varaa sellaseen.

Vierailija
17/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali. Meillä lähtö 7.10, harvoin kotona ennen kuutta.

Vierailija
18/25 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää alkuperäinen on provo :) Olen tehnyt matkoineen jopa 38 tunnin työpäivää. Miten joku kehtaa valittaa alle 12 tunnin työpäivistä! Se on lyhyt!

Vierailija
19/25 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli bussikuskit väittää tekevänsä säännöllistä 12 h päivää ja saa vain 4 vapaata kahteen viikkon, niinkö? Ja lomaakin kertyy se normaali 4-5 viikkoa?

Mä teen keskeytymätöntä kolmivuoroa 12 tunnin työpäivällä. Voisi jokseenkin verrata bussikuskin työaikoihin. Mutta neljän työpäivän jälkeen on kuusi päivää vapaata. Eli keskimäärin12 työpäivää kuussa.

Vierailija
20/25 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi työtä, jonka työmatkoihin menee yli puoli tuntia suuntaansa pyörällä tai kävellen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi