Teen töitä kotona yrittäjänä
Ja ystävät, sukulaiset yms pitävät minua kotiäitinä. Pitäisikö päivittää facebookin profiili? Luuletko sinä että kaikki kotona olevat ovat kotirouvia, äitejä tms?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavattoman monella kotiäidillä on yrittäjänä yrityksessä me&i.
Ei ole mistään vaatejutuista kyse.
No, mistä sitten? Hääkrääsästä, kynttilöistä, koruista, yms ketään hyödyttömistä tuotteista, joista ei kerry tuloa edes sen verran, että veroja pitää maksaa?
Tästähän tuossa piikissä oli kyse, että tavattoman moni kotiäiti toimii nykyään konsulttina m&i tyyppissä yrityksissä.
Ei. Tämä on miesten alaa jota yritän.
Eli teet miehen kirjanpidon?
En tee.
Kyllä nyt ollaan jännän äärellä.
Jos et ole kertomassa, että onko kyseessä todellinen yrittäjä, jonka pitäsi ihan markkinointi mielessäkin esim. facabooksissa tuoda esille toimenkuvansa keskustelua on ihan turha jatkaa.
Mikä on facebooks?
Jäi vähän puolitiehen tuo sinun päteminen, joten pieni korjaus mikä on facabooks? Jos menee ohi aiheen henkilökohtaisuuksiin loukkauksiin kannattaa olla vähän huolellisempi, ettei tule nolanneeksi toisen sijaan itseään.
Jaxuhaleja<3
Tuosta ei saa yhtään mitään selvää.
Ja mikä se facebooks siis on?
Minulle on vuorostani epäselvää sinun mielipiteesi itse aiheeseen.
Usein ei toiset ymmärrä olevansa häiriöksi jos tosiaan ns kotona on.
Meillä on ollut palkattuja rakennusmiehiä töissä vuokramökkejä rakentamassa ja naapurit ym kylänmiehet kävi jututtamassa päivät pitkät näitä miehiä joille me maksettiin työnteosta eikä seurustelusta.
Sama on myös ettei ymmärrä moni että meillä tehdään töitä silloin kuin toiset lomailee.
Mä olen yrittäjä ja siihen on vielä toimitilat muualla. Mutta kyllä sukulaiset jonain kotirouvana mua pitää. Lomaa ja vapaata pitäis pystyä pitämään kun joku haluaa ja mullekin voi soitella koska vaan ja suututtaa jos en vastaa puhelimeen.
Ja mullakin on kaikkien mielestä niin helppoa jos lapset on sairaana, kun en käy töissä. Tää puhelin vääristää sanoja, toivottavasti saa jotain selvää. ( istun just paskatauolla)
Minulla ei ole yhtään kokemusta tuommoisesta kotirouvana pitämisestä, vaikka tein vuosikausia töitä yrittäjänä kotona ja vielä kotirouvailinkin sen verran, että tuli kaksi lasta tehtyä tuona aikana.
Silti kaikki tietävät, että jouduin tekemään paitsi yrityksen viestiliikenteen ja kirjanpidon äitiyslomalla, myös paikkaamaan välillä työntekijöiden jälkeä ja tekemään asiakashankintaa. Samoin he kyllä tietävät, millaisia asiakkaita minulla on ja millaisia toimeksiantoja. Välillä on ollut tosi kiire ja välillä rauhallisempaa. Pyykit olen aina pessyt keskellä arkipäivää; toisaalta olen tehnyt ja teen edelleenkin töitä tarpeen mukaan iltaisin ja viikonloppuisin.
Tuoko on suurin ongelma elämässäsi?
Taitaa olla. Tuota luokkaahan ne ovat naikkosten "ongelmat" nykyään.
P.S
Mitä pahaa on kotiäitiydessä?
meillä miehen vanhemmat luulee etäpäivien olevan vapaapäiviä. ollaan välillä molemmat perjantai etänä jos ollaan lähdössä esim reissuun, että voidaan aloittaa työnteko aamulla 6-7 aikaan ja lopetella 2-3 aikaan ja lähteä reissuun. molempien työmatka on n tunti suuntaansa joten tällä saadaan kurottua menetettyä aikaa kiinni. miehen vanhemmat soittelevat aina koko päivän tai tuppaantuvat kylään jos kuulevat meillä molemmilla tai jommallakummalla olevan etäpäivä, eivät ymmärrä että tehdään himassa töitä ihan kuin oltaisiin työpaikalla.
jotkut tututkin luulevat etäpäivän olevan jotenkin kevyempi ja helpompi työpäivä, ilmeisesti liittyy ajatukseen olet kotona=olet lomalla
Jotenkin ajattelen, että on ihan sama mitä, miten ja missä teet työsi, kunhan se on jotenkin moraalista, elätät sillä itsesi, maksat toiminnastasi verot etkä nosta yhteiskunnan tukia (niitä nyt yrittäjä ei taida muutenkaan saada helposti). Suomessa on muutenkin vaikea ajatella, että asiat tehtäisiin jotenkin eri tavalla mihin on vuosikaudet totuttu. Kuitenkin yksinyrittäjyys on yhä suositumpi tapa työskennellä ja hankkia elanto tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kun ei anna itse mitään keskustelulle aihe menee näköjään pelkäksi sivujuonipäivitykseksi liekkien arvoisesti. :D
Itse aiheeseen. Kyllä se yrittäminen kannattaa mainita (nyt tarkkana, ettei tule sanomista) facebookissa(menikö oikein?). Sehän on yksi markkinointikanavista ja yrittäjä on yrityksensä kasvot.
Fb on viihtymisalusta, jossa vietetään aikaa. Se on myös yksityishenkilöllä yksityiselämän tila. On aivan ymmärrettävää, että kaikkia tietoja ei haluta laittaa samaan paikkaan. Itselläni ei ollut facessa mitään työtietoja, eikä enää ole edes faceakaan.
Itselläni sama. Todella ärsyttävää. Eräs jopa läheinen ystävä päivitteli, että eikö minulla ole tylsää, kun olen niin paljon kotona. Sitten pyydetään keskellä päivää aina kahville tms. ja loukkaannutaan, kun ei juuri sillä hetkellä voikaan lähteä, ja ihmetellään kun "minähän kuitenkin olen vain kotona."
Onko teidän pakko olla noin lapsellisia? Kertoo enemmän teistä, kuin...