sisareni ELÄKE 3700€ kk
Kyllä jurppii. Sisareni oli ajat töissä. Ja nyt tuollainen eläke. Hän oli töissä 65vuotiaaksi js töissä 41 vuotta
Itse olen kotiäiti kolmen nyt aikuisrn lapsen. Oma valintani mutta kyrpii että vaikka olen 3 veronmaksajan äiti saan muutaman satasen eläkkeen. Eikö eläkkeeseen voisi lisätä naisten määrää. Maho didateni saa kuudentonnin palkkansa jälkeen hyvän eläkkeen. Toivottavasti tesmenttas mulle😈
Kommentit (16)
Ei tuo nyt niin kummoinen eläke ole
Oletko humalassa? Periaatteessa olen samaa mieltä että eläkettä voisi maksaa lapsimäärän mukaan ei pelkästään työhistorian.
Ja sun sisko tienasi työelämässä keskimäärin (nykyrahassa) 7000 e/kk viimeiset 15 vuotta ja ennen sitä noin 5500 e/kk. Ei ehkä ihan tavisnaisen palkkaa.
Joka ikisestä kuukausipalkasta menee noin 25% eläkemaksuja. Onhan se itsestään selvää, että paljon tienanneet myös saavat nuo rahansa takaisin.. Ja miksi ihmeessä lasten määrän pitäisi vaikuttaa siihen, jos kerran on itselleen maksanut rahat moninkertaisesti..
No on ollut komea palkkakin siskollasi, ei siinä pelkästään 41v työhistoria riitä.
Mä oln ollut 34 v keskipalkkaisessa työssä, ja eläkelaskelma lupaa 1200 e kuukausieläkettä. Osa työsäolosta nuorena, josta ei silloin kertynyt eläkettä. Ja nyt elinajanodote leikkuri leikkaa eläkettä isosti.
Vierailija kirjoitti:
Joka ikisestä kuukausipalkasta menee noin 25% eläkemaksuja. Onhan se itsestään selvää, että paljon tienanneet myös saavat nuo rahansa takaisin.. Ja miksi ihmeessä lasten määrän pitäisi vaikuttaa siihen, jos kerran on itselleen maksanut rahat moninkertaisesti..
Juupa, 25% eläkemaksuja, 35% veroja, työttömyysvakuutusmaksu 26%, monet maksaa myös ammattiyhdistysmaksuja 18%, lisäksi matkakulut ja ajattele miten paljon menee tyylikkäisiin työvaatteisiin.
Faija saa hävittäjälentäjän eläkettä 5000€/kk 25 vuoden työuran jälkeen. PItäisikö olla kateellinen? Miksei minusta ollut yritysjohtajaksi, lentäjäksi tai edes ylilääkäriksi?
Hetkinen... Saammeko kukin kuitenkin ansiomme mukaan? Emme vissiin...
Se tunne, kun eläkeläiset saavat enemmän rahaa kuin kovan alan korkeasti koulutettu töissä...
Naiseksi todella hyvä eläke koska naisten keskieläke on noin 1400-1500e.
Itsekin saisin samanlaisen eläkkeen jos saisin tehdä töitä samalla palkalla vielä 20 vuotta . Pidän kyllä todella epätodennäköisenä. No onneksi kertymä on jo 2000e joten en nyt ihan onnetonta eläkettä saa vaikka töitä ei olisikaan.
Alapeukku kirjoitti:
Faija saa hävittäjälentäjän eläkettä 5000€/kk 25 vuoden työuran jälkeen. PItäisikö olla kateellinen? Miksei minusta ollut yritysjohtajaksi, lentäjäksi tai edes ylilääkäriksi?
Hetkinen... Saammeko kukin kuitenkin ansiomme mukaan? Emme vissiin...
Isi on narrannut sinua, ei hänen palkkansakaan ole ollut juuri enempää kuin tuo 5000 euroa kuussa, joten eläke on kuitenkin hieman vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Oletko humalassa?
Ap varmaan kirjoitti tunnelmavalaistuksessa.
Ja edelleen loisit kotona vaikka lapset jo aikuisia?
En ymmärrä tuota "minun lapseni ovat veronmaksajia" juttua.
Palstan mammoilla on aina ne ihmelapset jotka vain tuottavat ja tuottavat, mutteivät kuluta mitään.
Siinä lompakkoloisille ajateltavaa!!