Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoremmaksi luulluksi tuleminen.

Vierailija
24.01.2017 |

Oudointa tässä on se että olen yli 160cm ja yli 20v. Minua on aina luultu ikäistäni nuoremmaksi. Tätä ei auta se, että naamani on teiniajan syömishäiriön jäljiltä sellainen vähän lapsenpyöreä.

Nykyään vituttaa kulkea bussillakin kun edessä olevalta teiniletkalta ei kysytä mitään. Mutta kun tulee oma vuoroni... bussikuski tuijottaa hetken epätietoisesti ja kysyy "öö... minkäs ikäinen sinä olet?" Sama toistuu melkein joka kerta. Yksi bussikuski jopa luuli että vittuilin, kun sanoin oikean ikäni. Ei tuo vielä mitään ellen kuulisi "oletko työharjoittelija/saisinko jonkun ihan oikean työntekijän?" Usein töissä. Ja se kamala tunne kun tajuat uutta pesukonetta, telkkaria tai jotain muuta ostaessa että myyjä oli mukava, koska luuli että olet ostamassa jotain ensimmäiseen asuntoosi tai vaikkapa vanhempiesi puolesta. Vielä pahempaa, kun kyseinen myyjä on suunnilleen samanikäinen. Ai niin, ja kerran olin heittämässä isääni sairaalaan ja poliisi pysäytti. Ensimmäinen tämän sanoma asia ei ollut "ajokortti ja rekisteriote", ehei. Vaan "ollaankos sitä opettamassa tytärtä ajamaan?" vieressä istuvalle isälleni.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä haittaa ollenkaan. Olen yli 30-vuotias ja yli 170 cm (en kyllä tiedä miten se mihinkään vaikuttaa) ja pääsääntöisesti aina kysytään paperit. Kysytään tarvitsenko opiskelija- tai juniorialennuksen. Pelikoneet lukitetaan jos pelaan niitä. Poke näyttää vahingoniloiselta jos mene  k-24 paikkaan ennen kuin tarkistaa ikäni.  Puhumattakaan töistäni.

Minusta se on mukavaa. Joskus olen kyllä huomannut tulevani hieman aliarvioiduksi. Mutta mitäs sekään haittaa. Itsehän tarvittaessa osoitan mitä osaan ja tiedän ulkonäöstäni riippumatta.

Vierailija
2/8 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on luultu tyttäreni pikkusiskoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan haittaa. Oon 25-vuotias ja 180cm nainen ja aina luullaan nuoremmaks. Kiva olla nuoremman näköinen. :)

Vierailija
4/8 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on koko aikuisiän luultu ikäistäni noin 10 vuotta nuoremmaksi. Olen lyhyt, pyöreäposkinen ja suurisilmäinen. 

Ei haittaa ollenkaan. Parempi näin päin.

Vierailija
5/8 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ei osaa arvioida ikiä. Tuo on tosi yleistä, että luullaan nuoremmaksi. Varsinkin naisia.

Vierailija
6/8 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luultiin saman ikäisen kaverini tyttäreksi. Tosin luulija oli kännissä mutta tosissaan😊

Vierailija
7/8 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 92-vuotias ja jatkuvasti saan lastenlipun bussissa. Tosi noloa. Ja mua luultiin 80-vuotiaan mieheni pikkusiskoksi, se tuntui kyllä ihan kivalta tavallaan. Mutta joo, mulla on aina ollut pyöreät kasvot ja oon tosi pienikokoinen niin kai se siitä johtuu. Mutta tosi ärsyttävää kun joutuu papereita näyttämään vähän väliä.

Vierailija
8/8 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet "jo yli 20" ja omg sinua joskus luullaan 18vuotiaaksi?! Siis huh huh!!

Vakavasti puhuen, harva asia on lapsellisenpaa kuin juuri ja juuri teini-iän ylittäneen tuohtumus siitä, kun joku erehtyy jopa 2 vuotta ikäarviossaan :D.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi