Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te tekisitte mun tilanteessa...

Vierailija
24.01.2017 |

Ollaan eroamassa miehen kanssa, kaks yhteistä lasta, ja mies jo ihan kiusallaan vaatii, että hänen pitää saada lähihuoltajuus, mutta muuten olis yhteishuoltajuus ja viikko-viikko systeemi.
No tottakai minä haluan että lähihuoltajuus laitettaisiin puoliksi, jo senkin tähden, että muuten toinen ainoastaan saa lapsilisät ja asumistuet itelleen.

No mies ei suostu edes miettimään kompromissia, koska on niin katkera ja täynnä vihaa mua kohtaan. Hän uhkailee että hakee sitten yksinhuoltajuutta jos rupeen vastaan väittämään.

Tämä on mun mielestä todella väärin ja mies on muutenkin henkisesti koittanut mua alistaa.

Mutta sitten mietin, että mitäs jos sit annan sille periks, mutta sanoisin että otan lapsia parina viikonloppuna kuukaudessa. Oon osa-aika työssä, ja palkkaa saan vaivaset 300euroa.

Kuulostaako se miltä, että en suostu viikko ja viikko huoltajuuteen, kun mieskään ei tule asioissa vastaan?
Tosiasiassa olen tämän meidän suhteen takia ihan loppu, ja pelkään että uuvun täysin kun pääsen eroon tosta äijästä. Itelläni on sitten kaks isompaa lasta joilla ei ole isää ollenkaan enää.

Olisiko se tyhmää vai viisasta tehdä tuollanen päätös, pitää omia rakkaita lapsia vain pari kertaa kuussa?

Ja miten sitten käy, laitetaanko mut vielä maksamaan tuolle miehelle, elatusmaksua? Missä menee se raja, että pitää maksaa toiselle?
Voin sanoa, että mies on ollut niin ilkeä, että senttiäkään en tuolle haluaisi maksaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään ollut tälläistä tilannetta, että toinen vanhemmista jyrää toisen. Miten tästä voi selvitä ilman riitoja...

Vierailija
2/6 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajuutta mies / sinä ei saa ellei jompikumpi ole väkivaltainen lapsille, narkkari Tms jotain todella vakavaa.

Yhteishuoltajuus on nykyään lähes sääntö, eikä viikko-viikko systeemiä tule ellei molemmat vanhemmat sitä puolla. Lähivanhemmuutta ei voi myöskään jakaa, eli teidän on vaan päästävä yhteisymmärrykseen siitä. Lähivanhempi saa automaattisesti lapsilisät yms.

Meillä mies katkeroitui erosta niin että uhkaili samoilla jutuilla. Lapsi (erotessa 3v) ei ollut kiinnostanut miestä pätkääkään ennen eroa, mutta alkoi käyttää lasta aseena erotessa. Olin tyhmä kun uskoin miehen uhkailuja, olisi pitänyt ottaa selvää asioista.

Varatkaa aika lastenvalvojalta, jonka kanssa koitetaan löytää ratkaisu joka on paras lasten kannalta.

Meillä erosta 5 vuotta, isä ei maksa elatusmaksuja tms, ja tapaa lasta ehkä kerran kk. Eli ei mitään kiinnostusta lapsen huoltajuuteen, silti edelleen ajoittain uhkailee hakevansa lapsen yksinhuoltajuutta ja vie tapaamisoikeudet kokonaan, mille nauran, sanon vaan että kokeile joskus vaikka olla tytön kanssa viikko putkeen ennenkuin alat uhkailla tuollaista. Tyhjää uhittelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä sitten muuta kun riidellään vaan. Älä nyt enää alistu, kun pääset siitä eroon.

Mies voi HAKEA yksinhuoltajuutta, mutta millä perusteella sinä kuvittelet hänen saavan sen? Onko sinun muut lapset lastensuojelun asiakkaita ja oletko muuten viettänyt holtitonta elämää?

Myös sinä voit hakea yksinhuoltajuutta, joten jätä asia oikeuden päätettäväksi.

Vierailija
4/6 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on alkoholisti, joka puhuu minusta niin paljon valheita ja pahaa, että pelkään muitten uskovan häntä.

Onneksi olen puhunut perhetyöntekijän kanssa, ja hän tietää asiasta. Tuntuu kuin olisin täysin yksin miestä vastaan, kun en hirveästi ole puhunut tästä. Mutta mies puhuu miten kaikki ihmiset, hänen tuttunsa, ovat sitä mieltä että mun lapset pitäis ottaa huostaan.

Mä olen ymmärtänyt, ja tästä puhunut lastenvalvojankin kanssa, että on mahdollista, että lähivanhemmuuden voi laittaa puoliksi. Vaikka lapset sitten kulkisivat aina yhdessä, ei erikseen.

ap

Vierailija
5/6 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti lähivanhemmuutta ei voi jakaa. Ja Suomessa lähivanhemmuutta ei mies saa, ellei nainen sitä halua antaa tai ole ihan deeku/narkki.

Vierailija
6/6 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on alkoholisti niin et toki anna vapaaehtoisesti lapsia hänelle asumaan! Kuten edellä sanottiin, yksinhuoltajuutta mies ei tule saamaan. Pysy rauhallisena ja sano, että aiot hakea lähihuoltajuutta etkä pidä viikko-viikkoa hyvänä mutta hän voi saada laajat tapaamiset. Varaa aika lastenvalvojalle. Anna toisen melskata ja älä mene siihen mukaan.