Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuiskoulutustuki, osa-aikainen työ, opinnot.. Oon vielä aivan pihalla näistä..?

Vierailija
24.01.2017 |

Homman nimi on se, että haluaisin jatkokouluttaa itseäni. Kenties suorittaa YAMK:n tai mahdollisesti yliopisto-opintoja. Siihen liittyen on kaikenlaista pohdittavaa. Aikuiskoulutustukea saisin noin 1300 - verot. Kuinka tämä vaikuttaa päivähoitomaksuun (1 lapsista päivähoidossa)? Onko kellään täällä kokemusta siitä, että tekisi töitä osa-aikaisesti ja opiskelisi siinä ohessa? Uskoisin, että saisin työnantajan kanssa sovittua, että tekisin esim. 4-päiväistä viikkoa, mutta saanko silloin lainkaan aikuiskoulutustukea? Bruttopalkkani olisi 1864€/kk, jos tekisin 4-päiväistä viikkoa. Lasketaanko lapsilisät tuloiksi, jotka tuohon tukeen vaikuttavat?
Mikä olisi minulle taloudellisesti kannattavin tapa opiskella? Sen tiedä, että siitä ei tule mitään, että käyn töissä kokopäiväisesti ja opiskelen siinä ohessa. Mulla on neljä lasta ja miehen työpäivän pituudesta ei tiedä etukäteen juuri mitään.
Voisiko joku kenties aika vastaavassa tilanteessa ollut kertoa minkälaisia kokemuksia on ollut?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla