Mies ei ole kertaakaan kehunut ulkonäköäni
Ja 12v ollaan kohta oltu yhdessä. Onko kenelläkään muilla samanlaista miestä?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Eli hän ei osaa.
Entä jos alkuun kysyisit, mikä sinussa on kauneinta?
Olen joskus kysynyt.Hän joko vaihtaa puheenaihetta tai sanoo esim että olen ns. hyvä paketti tms.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaa, kommentoiko hän muuten ihmisten ulkonäköä, siis positiiviseen suuntaan? Entä onko hän koskaan arvostellut ulkonäköäsi negatiivisessa mielessä?
Kyllä miehen pitää vaimonsa ulkonäköä silloin tällöin kommentoida positiivisesti (ja vaimon miehensä).
_____________________________________________________________________________________________________
** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **
Ei hän kommentoi kenenkään ulkonäköä ja ei ole kyllä koskaan haukkunut ulkonäköäni.
Öö, miksi olette tuollaisten miesten kanssa...?
Minä ja mieheni kehumme toisiamme päivittäin, kerromme rakastavamme, jne. Olen ottanut itse tavaksi sanoa mukavia asioita kumppanilleni. "Olet ihana/komea/taitava/fiksu, rakastan sua." Joskus myös lässytämme toisillemme samalla tapaa kuin koirillemme. "No kun se on niin semmonen mössykkä! <3"
Oletteko koittaneet helliä kumppaneitanne sanallisesti, kehua, kertoa rakastavanne, yms.?
Ellen saisi itse vastakaikua sanomisiini huolestuisin todella ja ennen pitkää ottaisin vakavan keskustelun asiasta. Ellei tilanne muuttuisi, tuskin roikkuisin kovin kauaa sellaisessa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni kehumme toisiamme päivittäin, kerromme rakastavamme, jne. Olen ottanut itse tavaksi sanoa mukavia asioita kumppanilleni. "Olet ihana/komea/taitava/fiksu, rakastan sua." Joskus myös lässytämme toisillemme samalla tapaa kuin koirillemme. "No kun se on niin semmonen mössykkä! <3"
Oletteko koittaneet helliä kumppaneitanne sanallisesti, kehua, kertoa rakastavanne, yms.?
Ellen saisi itse vastakaikua sanomisiini huolestuisin todella ja ennen pitkää ottaisin vakavan keskustelun asiasta. Ellei tilanne muuttuisi, tuskin roikkuisin kovin kauaa sellaisessa suhteessa.
Meillä on kuitenkin niin paljon yhteistä etten siksi voi erota. Tosin vanhuuden varmaan sitten vietän yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kuitenkin niin paljon yhteistä etten siksi voi erota. Tosin vanhuuden varmaan sitten vietän yksin.
Siis kaikki muu toimii,mutta hän ei kehu ulkonäköä,joten eräät??????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*eroat?
En itse kaipaa mössykkälössykkä-pumpulipuheita, vaan juurikin suoraa toteamusta, kuinka kaunis ja kuuma olen.
Mielestäni kehumattomuus on todella ajattelematonta, mutta ei varsinaisesti tee miehestä törkeää tai epäkelpoa, mikäli asiat ovat parisuhteessa muutoin hyvin.
Kun se tässä tapauksessa kuitenkin alati loukkaa, pitäisi miehen vaikka pakottaa itsensä muutokseen. Harjoittelisi alkuun kerran viikossa kehumaan jollakin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minäkin haluan että joku kehuisi edes joskus joten uskon että silloin on parempi olla yksin jos ei kukaan kehu. Nyt vaan sellainen elämäntilanne että parempi olla yhdessä.
Kyllä se vaan on kyseisen miehen ominaisuus, että ei osaa tai edes pysty ulkonäköä kehumaan. Olet asiaa pyytänytkin ja tilanne ei ole muuttunut. Pystytte kuitenkin puhumaan asioista. Ihan tässä nyt vain tuli mieleen, että ehkä voisitte sopia, että vaikka hellä sipaisu poskeen tarkoittaakin: "Kulta, olet kaunis." No, aika typerä ehdotus.
Lähtökohta on, että kumppani on vain hyväksyttävä sellaisena, kuin hän on. Tuppisuuna kehumisasioissa.
Jos mies ei ylipäätään kehu kenenkään ulkonäköä niin en tajua mikä on ongelma. Ennemmin itsekin kuulen kehuja jostain muusta kuin ulkonäöstä. Vaikka ihan kaunis olenkin. Tai sitten just siksi
Vierailija kirjoitti:
Ja 12v ollaan kohta oltu yhdessä. Onko kenelläkään muilla samanlaista miestä?
Et sinä sitä arvostas kuitenkaan.
Palstamamma on ollu 12 vuotta parisuhteessa ja alkaa miettiä, kun mies ei ole koskaan kehunut :D
Vierailija kirjoitti:
Palstamamma on ollu 12 vuotta parisuhteessa ja alkaa miettiä, kun mies ei ole koskaan kehunut :D
Olen mä sitä alusta asti miettinyt.
Vierailija kirjoitti:
Miehellesi ei ulkonäkö ole tärkeää...
Niin ei ole tärkeää.
Olin viisi vuotta yhdessä miehen kanssa, jolle oli täysi mahdottomuus sanoa minusta tai oikein mistään muustakaan mitään positiivista. Jos kysyin miltä näytän esimerkiksi ulos lähtiessä, parasta mihin mies pystyi oli "ei sussa mitään vikaa ole". Pyytäessäni kommenttia jostakin, mitä olin tehnyt, mies joko kritisoi, tai jos ei löytänyt mitään kritisoitavaa, kommentoi "ihan ok". Kun kerroin rakastavani häntä, hän käänsi katseen pois ja sopersi vaikeana jotain epäselvää. Kun olisi pitänyt puhua suhteen ongelmista, mies meni mykäksi ja vetäytyi toiseen huoneeseen pakoon. Viiden vuoden jälkeen lopulta totesin, että eihän tästä tule helvettiäkään ja ilmoitin haluavani erota. Mies oli ihan epätoivoinen eikä voinut mitenkään ymmärtää miksi jätän hänet, "meillähän on kaikki niin hyvin!". Ja lukemattomat kerrat olin hänelle sanonut, että hänen täytyy opetella puhumaan, jos haluaa, että suhde toimii. Tuloksetta. Nykyään mies nyhjöttää hiljaisena toisen naisen kanssa, ja alkaa vähitellen vaikuttaa siltä, että tuokin nainen pian lähtee suhteesta samasta syystä.
Kehuja enemmän kaipaan tekoja ja niitä meillä riittää. Mies osoittaa päivittäisillä teoillaan välittämisensä ja se riittää mulle. Kolme yhteistä lasta on vienyt parhaan terän musta ja parasta ennen päiväys umpeutunut aikoja sitten. Silti autoni on aina huollettu, aamiainen odottaa valmiina viikonloppuisin kun nukun pitempään, lenkin jälkeen sauna lämmin jne. Ja seksiäkin meillä vielä on!
Miksi pitäisi? Miksi naiset lähtevät pinnallisten miesten provosointiiin ja manipulointiin mukaan niin hanakasti? Onko ulkonäkökeskeisyys tietynlaista luovuttamista: miehet nyt vain ovat pinnallisia, niille olet kaunis=rakastan sinua? Mikä väistämättä tarkoittaa myös, olet vanha ja ruma=en rakasta sinua.
Onhan tuo tietysti selkeää, mutta minua kiusaa siinä epärehellisyys - miksi asioista ei puhuta niieden oikeilla nimillä? Miehet etsii kauneutta ja nuoruutta, harva nainen on kaunis, sitten alkaa valehtelu, jotta pimpsansaanti ja muu palvelu pelaisi, ja naiset ovat muka hyytelönä, oi, minä olen mieheni mielestä maaliman kaaaaanein naenen! Oi.
Miksi aikuiset ihmiset menevät mukaan tällaiseen? Miksi?
Minuakin kiinnostaa, kommentoiko hän muuten ihmisten ulkonäköä, siis positiiviseen suuntaan? Entä onko hän koskaan arvostellut ulkonäköäsi negatiivisessa mielessä?
Kyllä miehen pitää vaimonsa ulkonäköä silloin tällöin kommentoida positiivisesti (ja vaimon miehensä).
_____________________________________________________________________________________________________
** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **