Muut puuttuvat jatkuvasti perheemme järjestelyyn
Mieheni on töissä ja minä kotona. Tyttömme ovat 4 ja 7. Vanhempi tietenkin koulussa ja nuorin päiväkodissa. Miehen töiden jälkeen teemme tyttöjen kanssa kaikkea kivaa melkeinpä päivittäin. Harvoin olemme pelkästään kotona.
Ärsyttää kun moni tuttu jatkuvasti kyselee miksi meillä on näin. Mitä ihmettä se muille kuuluu miten meillä asiat hoidetaan?
Kommentit (24)
Toivottavasti myös isä ehtii olla lastensa kanssa.
Minä myös mietin, mikä nyt siis oli ihmetyksen aihe: kun sinä olet kotona ja nuorin hoidossa vai se kun teette asioita iltaisin ja olette harvoin kotona?
Niin sitä vain ihmetellään, että miksi 4 v päiväkodissa.
Normaali kunnon äiti hoitaisi kotona.
Siis sitä ihmetellään miksi vain mies töissä ja miksi nuorin tyttö on hoidossa. Ap
No tottakai sitä ihmetellään kun ei se nyt niin yleinen ratkaisu ole. Eikö sitä saisi ihmetellä vai? Suutu nyt kaikille jotka tulee tuollaista kamalan henkilökohtaista asiaa utelemaan. Olet kyllä todella outo. Huomaa ettet taida paljon aikuisten kanssa keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Siis sitä ihmetellään miksi vain mies töissä ja miksi nuorin tyttö on hoidossa. Ap
No miten tuo loppuosa asiaan liittyi? Että käytte iltaisin lasten kanssa ulkona?
Vierailija kirjoitti:
No lähinnä varmaan ihmettelevät kuinka ap saa päivänsä kulumaan.
Anna muiden ihmetellä. Jos olette sinut oman ratkaisunne kanssa ja se on teille hyvä ja toimiva tapa elää ja toimia niin mitä siihen muut ovat sanomaan, miten pitäisi tehdä ja olla.
Mitä mieltä te olette tästä järjestelystä? Ap
no milloin te sitten olette ihan vaan kotona perheen kesken?Luulisi, että on aika stressaavaa lapsille olla arkisin päivät poissa kotoa ja illat täynnä tekemistä. Muuta en ihmettele, kaikki tekee omat ratkaisunsa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä te olette tästä järjestelystä? Ap
En mitään. Niinkuin suurin osa maailman ihmisistä ei ole varmaan mitään mieltä. Miksi sä luulet että muita ihmisiä muka niin kiinnostaisi toisten työ- ja kotijärjestelyt? Ei kyllä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Niin sitä vain ihmetellään, että miksi 4 v päiväkodissa.
Normaali kunnon äiti hoitaisi kotona.
Kuka ihmettelee? Isovanhemmat vai koko seutukunta?
Ihan hyvä järjestely jos olette tyytyväisiä. Ikävää että ympäristö syyllistää tai koet sen ainakin niin.
Äh, odotin toisenlaisia vastauksia. Unohtakaa tää juttu, ei mulla mitään lapsia edes ole. Ap
Kuinka pitkiä päiviä lapsi on päiväkodissa? Jos ei täyttä 8h, vaan vähemmän, kun kerran on mahdollista, niin musta ok tuon ikäiselle ja jos itse tykkää olla siellä? Saa olla kavereiden kanssa, on aktiviteettia ym.
Oikeastaan minulla se syyllisyys ei tulisi edes ympäristöltä vaan siitä että omat vanhemmat on patostaneet opiskelemaan ja saamaan hyvän työuran. Se on siis jotenkin iskostunut kalloon ja se varmaan kummittelisi siellä vaikka haluaisinkin olla kotiäiti enemmän kuin uranainen. Aika ikävää että vanhemmat tavallaan valitsee näin painostamalla lapsensa tulevaisuuden, vaikka käytännössä valinnanvapaus on minulla niin kyllä ne lapsuuden kodissa toitotetut jutut vaikuttaa siihen koenko ratkaisun hyväksytyksi. sitten varmaan tulkitsisin just kaikki viattomatkin ihmettelyt syyllistyksenä.
Jos teillä on varaa, niin sopiihan tuo. Saatko mistään rahaa, vai miten kustannat olemisesi? Oletko työnhakijana?
Mitä tuossa siis ihmetellään? Sitä kun sä olet kotona vai sitä että teette asioita yhdessä? Outo aloitus.