Miksi jotkut eivät halua tietää lapsen sukupuolta ennen synnytystä?
Ensinnäkin nimen takia, on hankalaa kun pitää miettiä täydellinen tytön JA pojan nimi valmiiksi. Ja toiseksi ei voi oikein ostella mitään vaatteita, jos saan pojan niin tottakai haluan heti mennä ostamaan kaikkia ihania vaaleansinisiä ja -vihreitä ja turkooseja ihania vaatteita sille!! <3
Kommentit (17)
Me emme halunneet tietää. Halusimme sen selviävän vasta synnytyksessä. Meille se oli kummallekin selvä asia, ei tarvinnut kummempia keskusteluja. Nimivaihtoehtoja pyörittelimme kummallekin sukupuolelle.
Ja eihän se ultrattu sukupuoli ole edes täysin varma. Saimme kummallekin sukupuolelle sopivia vaatteita sen verran paljon etukäteen, että ei tarvinnut paljoa mitään ostakaan.
Ei me mitään nimirimpsuja lyöty lukkoon. Meillä oli lista P:llä alkavia tytön ja pojan nimiä. Miten nimen muka voisi edes antaa ennen kuin näkee lapsen? Pitäähän se nimi olla lapsen näköinen. Miten voit antaa nimeksi Amanda, jos sieltä tuleekin ihan selvä Peppi?
Meille selvisi aika pian synnytyksen jälkeen lapsen sukupuoli ja sitten katseltiin miltä se naama näyttää. Kyllä se nimi selvisi jo seuraavana päivänä, kun naaman rutut olivat synnytyksen jäljiltä oienneet. Joskushan se sukupuolen selvittäminen voi kestää pitkään tai sitä ei voida määrittää, mitäs sitten teet niiden valmiiksi mietittyjen nimiesi kanssa?
Mä en taas ymmärrä, mitä väliä sukupuolella on. Mä olin ekasta lapsesta ite ihan varma, että on poika, mutta sillon ei saanu ku alkuraskauden ultran, jos ei halunnu seulontoihin ja en halunnu. Eipä siitä kuvasta paljo mitää erottunu...
Minusta on ihana odottaa vain vauvaa.. eikä sukupuolikaan varmasti selviä ultrassa. Olis paljo pahempi, jos olis tehny kaikki hankinnat toiselle sukupuolelle ja syntyiski vastakkaista sukupuolta oleva vauva... tosin esim. vaaleanpunainen on ollu alunperin poikavauvan väri.
Nytkin olis näkyny ultrassa rv28 ihan kunnolla sukupuoli, mutta katoin pois ja sanoin äkkiä lääkärille, että en halua tietää.
Meilläkin oli tuo ajatus, että nimen pitää sopia lapselle. Siksi oli useampia vaihtoehtoja mietittynä.
2
En ole halunnut tietää yhdenkään lapseni sukupuolta etukäteen. Sehän on vähän kuin avaisi joululahjan ennen joulua, eli olen vain halunnut säästää yllätyksen. Ei ole ollut mitään käytännön ongelmia siitä, että sukupuoli on selvinnyt vasta lapsen synnyttyä.
Jos se sukupuoli ei ole olennaista vaan se, että saa lapsen?
En halunnut tietää kummankaan kohdalla, en oikein osaa selittää miksi, varmaan vähän samasta syystä kun en joulunakaan halua kurkkia paketteja etukäteen :)
Se on osa sitä jännitystä ja yllätystä. Se on ihan sama, kumpi sieltä tulee, kunhan on elossa ja terve.
No meidän esikoisen piti olla poika, synnytyksen jälkeen kätilö sitten totesi ''ja tehän tiesittekin jo ilmeisesti että tyttö tuli?'' ja oltiin molemmat aivan montut auki hämmentyneinä. Kuopuksen kohdalla ei sitten enää sukupuolen veikkauksia haluttu tietää. :D
Olisi luonnollista, että ei voisi nähdä lastaan, ennenkuin lapsi syntyy, mutta nykyään on jopa 4D-ultra. Itse käyn vain tavallisessa ultrassa. En tahto tietää sukupuolta, joten kiellän sen kertomisen.
Olen varannut vaatteita, joissa on vaalealla pohjalla vaalean-punaista, -sinistä, -keltaista... ja kyllä ne sopivat kaikille pienille vauvoille, olivat he poikia tai tyttöjä. Isompia vaatteita en osta valmiiksi muutenkaan.
Minulla on sekä tyttöjä että poikia ja joka kerta raskaana ollessani olen tuntenut, että kumpaa sukupuolta on tulossa. Tätä mahdollisuutta vaistota lastaan ei olisi, jos pyytäisin saada kaiken tiedon itselleni valmiina. Olen aina vähän hämmästänyt, kun vaistoni toimii ja toisaalta taas en yhtään hämmästynyt, koska olenhan seurannut vauvan liikehdintää ja olemusta vatsassani niin monta kuukautta.
Suurperheen äiti
Mulla kaikki kolme olleet ultrassa "tyttölupauksia", mutta mitään varmaa ei ole ollut kun ovat olleet siellä jalat niin ristissä. Joten jokaisessa synnytyksessä on siltikin saanut jännätä, kumpi tulee:) ja tyttöjä tullut aina :)
Ettei elä liikaa tulevaisuudessa haaveilemassa ja rakentamassa pilvilinnoja, jos sattuukin saamaan uuden keskenmenon. Terv.9 menettänyt
En halunnut tietää kummankaan lapsen kohdalla. Molemmat olivat hyvin toivottuja lapsia, ihan sama kumpaa sukupuolta. Vaatteet tuli äitiyspakkauksesta ja käytettyjä sukulaisilta samoin vaunut jne, ei tarvinnut etukäteen mitään ostella. Ei sitä voinut hirveän paljon vaikuttaa lasten luonteeseenkaan ja muuhun elämään, ainoastaan yrittää saada molemmille hyvän terveen itsetunnon ja mahdollisuudet käyttää omia lahjojaan. Jotenkin nykyään yritetään suunnitella elämä liian valmiiksi etukäteen, kun ei se koskaan niin mene.
Vierailija kirjoitti:
Ei me mitään nimirimpsuja lyöty lukkoon. Meillä oli lista P:llä alkavia tytön ja pojan nimiä. Miten nimen muka voisi edes antaa ennen kuin näkee lapsen? Pitäähän se nimi olla lapsen näköinen. Miten voit antaa nimeksi Amanda, jos sieltä tuleekin ihan selvä Peppi?
Meille selvisi aika pian synnytyksen jälkeen lapsen sukupuoli ja sitten katseltiin miltä se naama näyttää. Kyllä se nimi selvisi jo seuraavana päivänä, kun naaman rutut olivat synnytyksen jäljiltä oienneet. Joskushan se sukupuolen selvittäminen voi kestää pitkään tai sitä ei voida määrittää, mitäs sitten teet niiden valmiiksi mietittyjen nimiesi kanssa?
Vauvan piirteet muuttuu kyllä melko radikaliisti kasvaessaan. Jos tuolla perusteella nimeää, niin se Peppi voikin muutaman vuoden päästä olla ihan Amanda, mitäs sitte? Vaihdatte nimeä?
En halua tietää yllätystä tai lahjan sisältöä etukäteen, en siis vauvan sukupuoltakaan mikäli raskaana olisin. Nimen voi molemmille päättää etukäteen ja onnistuuhan se toki vauvan synnyttyäkin. Turkoosi ja limenvihreä ovat lempivärejäni ja niitä saisi päälleen sekä tyttö että poika.
Miksi se nimi valmiina pitäisi olla heti? Kunhan ristiäisiin/nimiäisiin mennessä on päätetty. Jenkeissä eri kulttuuri, siellä kai on yleistäkin, että nimet päätetty jo ennen syntymää.
Ja kun on se päivä jolloin synnytys koittaa, niin varmaan tunne-elämä yhtä vuoristorataa ja on koko ajan ihan kuutamolla kun tapahtuu niin paljon kaikkea mullistavaa. Kun tietää sukupuolen etukäteen niin on yksi "jännitettävä" asia vähemmän!
ap