Klassinen parranajo. Mitä siihen tarvitaan. Suosituksia?
Miehiä paikalla? Ajattelin ostaa jonkun setin miehelle lahjaksi.. Mitä siinä pitäisi olla? Hyviä nettikauppoja? Kiitos neuvoista ja vinkeistä.
Kommentit (23)
Tarvitset sellaisen T-mallisen höylän, teriä, partasudin, telineen edellisille, saippuaa ja saippuakulhon.
Ellet sitten aio erityisen perinteiseksi jolloin tarvit höylän ja terien sijasta sellaisen taittuvan kurkunleikkausveitsen ja nahkahihnan jolla se pidetään terävänä. Nämä vaativat vähän kokemusta ja totuttelua.
Edelliseen malliin (safety razor) on tarjolla myös höyliä joissa käytetään joko yksittäisiä teriä tai erilaisia Gilletten moniteräisiä päitä. Jälkimmäiset eivät ole minusta erityisen tyylikkäitä mutta kukin makunsa mukaan.
Herrasmies käyttää Floris of London No. 89 partasaippuaa :)
Noilla on mukava ajaa partansa etenkin vikkonloppuisin kun on aikaa suhtautua operaatioon sen vaatimalla hartaudella. Hyvä lahjaidea.
Nettikaupoista... amazon.co.uk:sta pääsee hyvin alkuun. Jos haluat lisää infoa niin sitten http://www.badgerandblade.com/ ja sen keskustelufoorumi on hyvä aloitussaitti.
Kotimaisia alan kauppoja:
nordicshaving.com
teravaaterasta.fi
vintageshave.fi
Vierailija kirjoitti:
Herrainpukimo
Tuolta saa mittatilauspukuja, urpo.
Parranajosaippuaa voit ainakin ostaa. Sen lisäksi sitten partasuti ja vaahdottamiseen muki, mutta ne luultavasti löytyy jo valmiiksi mieheltä kaapista. Toki noita kaikkia myydään yhdessä setteinäkin. Itse olen pitänyt https://vuodenmies.com/paras-parranajosaippua-pikatestissa-3-parasta-op… tuosta testivoittaja partasaippuasta. Ostin pari viikkoa sitten ja on ollut hyvä.
Edellä mainittujen lisäksi partaöljy ennen ajoa antaa hyvä ajotuntuman ja hoitaa ihoa ennen ajoa, joka on aika raju toimi iholle. Kaikki tarvittava löytyy vapaaherra.fi kaupasta:
Maksan veroni ja laskuni sekä teen töitä ja minulle jää ylimääräistä rahaa. Ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Osta Lidlistä Cienin partakone. Se toimii aika hyvin.
Partahöylä ei ole partakone.
Partaveitsi, nahkahihna jolla veitsi teroitetaan. Parta haudutetaan ja pehmitetään kuumalla vedellä kastellulla pyyhkeellä. Partavaahto joka leitetään partasudilla. Sitten parta ajellaan.
Herrainpukimo