Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko perheitä, jotka vielä käyttävät " punaista" maitoa, siis Kulutusmaitoa perheen ruokajuomana?

Vierailija
16.03.2006 |

Minä tunnen yhden ainoan. Ja sielläkin perheen isän vaatimuksesta, miehen, joka juo sitä lasin päivässä. Lapsetkin sitten saavat joutavaa, vaarallista rasvaa. He nimittäin killittävät kaakaota melkoisesti välipalana..

Eipä tietty kuulu mulle, mitä suuhunsa mättävät, mutta mietin vain että poikkeaapa melkoisesti muista tutuistani.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen maito on hyvää! Maitojen rasvapitoisuuttahan on sitäpaitsi laskettu, joten tuo nykypäivän punainen maito on sitä samaa mitä lapsena joimme kevytmaitona.

Me olemme karppiperhe, emmekä välttele maitorasvoja missään muodossa.

Vierailija
2/20 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

a laittaa esim. pannukakkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvatonta eli pänikänhuuhteluvettä meidän jääkaapista ei tule koskaan löytymään

Vierailija
4/20 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

just latteen, kaakaoon, yms käytämme. Lapset juo maitoa toki pelkästäänkin.

Vierailija
5/20 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Arstila kehoitti viime vuonna 45min ohjelmassa antamaan lapsille nimenomaan punaista maitoa.

Vierailija
6/20 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miehelle pitää ostaa sitä kahvimaidoksi, minä ja lapset käytetään rasvatonta ja lapset ei edes tykkää siitä ei edes sinisestä maidosta (onko se sitten kevytmaitoo vai mitä).

Vierailija
7/20 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä juotiin ja juodaan edelleenkin sitä alkuperäistä lehmänmaitoa. Itse juon nykyisin rasvatonta, mutta kotona käydessäni juon sitä mitä sielläkin. (Ja mun mielestä maistuvat aivan samalta)

Vierailija
8/20 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljelläni on maatila ja ostetaan kaikki maitomme häneltä. On muuten hyvää.

Vierailija
9/20 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni ja hänen vanhempansa. Ja sitten koko porukka ihmettelee jumalattomia kolesteroliarvojaan!

Mieheni vanhemmat myös paistavat ihan kaiken, siis makaroonit ja karjalanpiirakatkin siinä " oekeessa voessa" pannulla, hyi!

Ihme että ovat vielä elossa!

Vierailija
10/20 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos sitä juon niin punaisena (painoa by the way 50kg, ihan normaalilla ruokavaliolla...). Lapsille kyllä ehkä mieluummin ostasin sinistä kuitenkin ja jättäisin sitten itse maitoni sitten juomatta. Tai en välttämättä, emmä siitä meteliä nostaisi. Pahapaharasvaa kun saa huomattavasti enemmän muista (turhista) tuotteista...

Vierailija
11/20 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvin voidaan kaikki.

Vierailija
12/20 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaan ja sen jälkeen, kun olen alkanut syödä huomattavasti lisää sitä " pahaapahaa" maitorasvaa, kolesteroliarvoni ovat parantuneet. Selittäkääpä miten tämä on mahdollista! En ole edes laihtunut, vaan olen aina ollut normaalipainoinen.

Vierailija
13/20 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat reilusti ylipainoisia koko perhe. Äiti on ollut terveytensä vuoksi pakkolaihiksellakin. Raskaudet tosi hankalia, vuodelepoa puolesta välistä ja lapset on olleet syntyessään surkeita rääpäleitä. Kaksi isompaa jo koulussa ja huomattavia oppimisvaikeuksia kummallakin...

Kesällä grillaavat joka ilta makkaraa iltapalaksi. Tuttavaperheen tyttö oli niillä kerran päivän hoidossa eli söi myös heidän ruokiaan. Äiti kertoi, että tytöllä oli pari päivää sen jälkee sellainen ihmeellinen rasvainen ripuli. Elimistö meni sekaisin oudokseltaan sellaisesta määrästä rasvaa.

Vierailija
14/20 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se 3.5% rasvaa 100ssa grammassa nyt niin kauhea määrä rasvaa ole. Tietty jos juo litran päivässä...

Vierailija
15/20 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ruokiin käyttään sitä myös, ei pala pohjaan niin helposti.

Vierailija
16/20 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten juodaan kevyt ja 1% maitoja.

Vierailija
17/20 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se oli aika hassua. Miksei se voinut vaan itselleen ostaa sitä punaista maitoa ja antaa muiden jatkaa valitsemallaan terveellisemmällä linjalla?

Varsinkin jos on tottunut rasvattomampaan vaihtoehtoon, niin voi maistua aika ällölle. Itse en ainakaan erityisemmin pidä enää normaalista jugurtista, kun olen tottunut rasvattomiin. No, kukin tyyilillään.

Vierailija
18/20 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvää varsinkin kahvissa. Samoin käytetään pelkästään voita, ja ruokaan oliiviöljyä, mutta ei käytetä yhtään vehnää, eikä oikeastaan sokeria. Kaikki lapset on pitkiä, terveitä, ei korvatulehduksia ollut kellään, hyvät hampaat , ni miks ihmeessä niuhotatte jostakin maidon rasvaprosentista. Paljon pahempaa on nää glugoositärkkelyssiirapit, mitä ihmiset syö 1000 kertaisia määriä verrattuna 60 lukuun, ja nää hormoneilla kasvatetut broilerit.

Vierailija
19/20 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein pitänyt sen mausta. Pakkohan sitä oli ottaa ruokajuomaksi, kun ei oikein muutakaan ollut

Vierailija
20/20 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit voi loput 364 päivää käyttää rasvatonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi