Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millon se työvoimapula iskee?

Vierailija
23.01.2017 |

Millon se (halpa)työvoimapula iskee? minulle opetettiin yläasteella ja lukiossa että se on jo ihan kohta täällä, kuulemma 500 000 työntekijää tarvitaan ihan kohta. Mistä ja milloin se tulee? haluaisin vain töihin

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kuulustelin ysiluokkalaiseni yh-kokeeseen ja skelläkin kirjassa tolkutettiin työvoimapulaa.

Siitä on puhuttu varmaan 20 vuotta. Ärsyttää.

Vierailija
2/9 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 1991 puhuttiin että se on tulossa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun suuret ikäluokat jää eläkkeelle. Eikun hetkonen, nehän jäi jo. No varmaan sitten kun me nykyiset työlliset pullonkaulat päästään eläkkeelle. Tätä menoa näyttää, että jo seitsemänkymppisenä siihen vois olla saumoja, että muutaman vuosikymmenen kun vielä odotat...

Vierailija
4/9 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on valetta. Mulla on tenavasti asti kerrottu että sellainen tulee eikä sitä oikeasti ole koskaan tulossa. Sen piti olla jo melkein 10 vuotta sitten. Vain ilmaistyöntekijöistä on pulaa.

Vierailija
5/9 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ei tule koskaan, kun koneet valtaavat yhä enemmän töitä.

Vierailija
6/9 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapula on, mutta se ei tarkoita sitä, että ihan ketä tahansa jantteria otetaan pystymetsästä töihin. Yrittäkää nyt ymmärtää, että enemmän yrityksille tekee hallaa pakon edestä palkattu epäsopiva tyyppi kuin se, että yrityksellä on liikaa töitä, joita kaikki eivät ehdi tehdä. Koko ajan kyllä palkataan työntekijöitä, kun sopiva tulee vastaan. Rekrytoijana jätän mieluummin palkkaamatta kuin palkkaan väkisin.

Vierailija
7/9 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuossa nurkan takana se vaanii. Koska tahansa hyökkää sieltä.

Vierailija
8/9 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole jo täällä? Suomeenhan on tullut luku-ja kirjoitustaidottomia nuoria miehiä paikkaamaan puutetta? Äkkiäkö heistä kouluttaa puuttuvaa työvoimaa asiantuntija-aloille.

Vierailija
9/9 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas tuntuu että aina kun olen vuoden lähempänä eläkeikää niin kuulen kuinka eläkeikää on nostettu taas 3vuotta ylöspäin.

Haudassa olen nopeammin kuin eläkkeellä tällä tyylillä.