Makuuhuone yksiössä?
Asunto sisältää huoneen jonka yhdellä seinällä on keittiö. Huone avautuu suoraan käytävästä. Huoneesta on ovi pieneen huoneeseen johon ehkä mahtuu yksi sänky. Huoneessa on liukukomero. Vuokrataan yksiönä.
Kommentit (7)
On siinä katonrajassa sellainen pieni ikkuna. Ei se 7neliötä minusta ollut mutta mittoja ei ole.
Voi olla alkovi, useissa yksiöissä, uudemmissa, joissa oon kavereilla käynny kylässä on alkovi, ja näin siis "makuuhuone".
Mulla on tommone "yksiö" parisänky ja kirjoituspöytä mahtuvat hyvin.. ja on ikkunaki :D
Eihän tuo kaksiokaan ole. Ihan tavallinen yksiö, jossa alkovista tehty pieni huoneentapainen.
Yleensä alkoviin eli makuusyvennykseen mahtuu juurikin se yksi sänky, eikä juuri muuta :)
Ennen alkoveissa jätettiin ns. pitkä sivu avoimeksi, nykyään tehdään vain kulkuaukko päätyyn. Itselläni on juuri tuollainen alkovi, johon mahtuu 120 cm sänky ja yöpöytä. Sängyn päädyn kohdalla on ovimainen aukko, joka avautuu olohuoneeseen/ruokailutilaan. Mielestäni todella kätevä, sillä tulee makuuhuonemainen tunnelma, joka ei vie ylimääräisiä neliöitä. Sängyn päädyssä on myös ikkuna - se näkyy olohuoneen puolelle, mutta juuri muuta alkovista ei näy.
Olen myös nähnyt sellaisia ratkaisuja, joissa alkovi on erotettu liukuovella muusta tilasta. Tällöinkin tila on aika pieni, jota ei tosiaan vielä huoneeksi lasketa. Aiemmassa asunnossani oli myös selkeästi erillinen makuuhuone, jossa oli ihan oma ovi/vaatekomero/ikkuna, mutta neliömäärä 7, joten myös se asunto laskettiin yksiöksi!
Jos se pikku huone on alle 7m2, se on komero. Eli ei täytä huoneen kriteerejä. Onko siellä ikkunaakaan?