Auttakaa! :(
Olen 19 vuotias tyttö ja noin viikko sitten huomasin odon patin/kohouman alahampaiden ikenessä aika alhaalla juurten vieressä. Patti ei ole kipeä ja on aivan normaalin ihon värinen mut mua pelottaa että kyse on jostain vakavasta. :( ja nyt tänään tunsin kipua kielessä aika takana ja melkeinpä kielen alla. Paljain silmin en nähnyt mitään mutta tuntuu ihan selkeästi kipeä kohta, joka koskettaa ikävästi hampaisiin puhuessa ja syödessä. Ja tämäkin ilmestyi aivan yhtäkkiä, ruokailun jälkeen enkä tietääkseni ole purrut kieleen. Syöpäkö suussani leviää? :( olen tupakoinut vajaa 2 vuotta (joskin kovalla yrityksellä lopettaa) ja minulle on hiljattain kasvanut viisauden hammas joka ei sovi suuhuni ja raapii poskeni verille mutta kielessä ei ole ollut mitään. Lisäksi minulla on purentavika jonka takia narskutan öisin. En tiedä, ehkä ylireagoin, olen aina ollut todella herkkä ja säikähdän jokaista pikkuasiaa, mutta en vain voi sille mitään. Kiitos kovasti vastauksistanne!
Kommentit (2)
Mene hammaslääkäriin. Pyydä samalla lähete oikojannkonsultaatioon. Voisit mahdollisesti hyötyä purentakiskosta.
Hammaslääkäri tietää ja poistaa viisaudenhampaankin samalla.