Nykyään ihmisillä on kummallisia ajatuksia...
...ja se ärsyttää välillä kovasti itseäni. Tuntuu, kuin monet olisivat tulleet hulluiksi, suoraan sanottuna.
Olen -89 syntynyt, akateemisesti koulutettu nainen. Mielestäni olen hyvin suvaitsevainen ja avarakatseinenkin, viihdyn kaikenlaisten ihmisten parissa ja mielelläni kuuntelen erilaisia mielipiteitä. Tiedostan myös olevani vielä hyvin nuori. Siitä huolimatta, tulee välillä tunne, etten kuulu tälle aikakaudelle, tai että olen varmaan tosi vanhanaikainen.
Nimittäin en ymmärrä monia asioita. Kuten se, että nykyään moni ei ole milläänsäkään fwb-suhteista. Että on muka ihan tavallista kokea ystävää kohtaan seksuaalista himoa, toteuttaa ne tietyn aikaa kunnes tapaa jonkun toisen, ja muodostaa parisuhteen tämän kanssa, ja jatkaa sitten ystävyyttä ikään kuin mitään ei olisi ikinä tapahtunut. Ja mikäli tämä uusi kumppani on yhtään epäileväinen tätä entistä fwb-kaveria kohtaan, häntä syytetään ahdasmieliseksi, "sairaalloisen mustasukkaiseksi" ja kontrolloivaksi.
Tämä kaikki siitä huolimatta, että erityisesti miehet tunnustavat kerta toisensa jälkeen, kuinka heille tuottaa vaikeuksia olla läheisessä ystävyyssuhteessa naisen kanssa, niin ettei seksi kävisi koskaan mielessä... Puhumattakaan miten rajat hämärtyvät, jos sitä seksiä on jo kertaalleen ollut. Ja siitä huolimatta, että todellisuudessa ihmisillä on tarve "omistaa" seksikumppaninsa, erityisesti naisilla - joka väittää muuta, on vain sitoutumiskammoinen parka.
Oikeastaanhan se fwb on ihan sama asia kuin avoin parisuhde. Itselläni on tästä teoria; hiljattain pitkästä suhteesta eronneet hakevat laastariturvan fwb-suhteesta, eivätkä halua myöntää rakkautta edes itselleen, koska pelkäävät että heihin sattuu.
(Jatkuu)
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Eikö olekin a.p hassua että nyt meidänkaltaisia pidetään niinä outoina? Mun mielipide on että tämä muutos on tullut niin äkkiä että mä en pysy kärryillä anteeksi vaan siitä nuoremmille. N. -85
Mä oon samaa mieltä. En usko että se on pelkkää seksiä, kun oon tällaisia kuvioita nähnyt läheltä ja siihen on liityynyt panokaverin mustasukkaisuutta kun seurustelukumppani onkin löytynyt. Olkaa ihmiset itsellenne rehellisiä.
Miksi tästä on poistettu välistä kommentteja joissa ei loukattu ketään?