Miten vahvistaa miehen itsetuntoa?
Elämäni on helvettiä!
Tilanteemme on vastakohta sille perinteiselle: minä olen suurituloinen uraihminen ja mieheni koulutukseltaan ja tuloiltaan huomattavasti vaatimattomampi. Luulin aina, ettei asiasta koituisi meille ongelmia, mutta toisin kävi, kun lapset tulivat ja sain ylennyksen.
Käytännössä mieheni pyörittää kodin, minä taas tuon kotiin elannon. Arvostan häntä hirveästi ja mielestäni tuon aktiivisesti esiin, miten ilman häntä oma urani ei olisi mahdollista.
Mutta ei auta, joudun kuuntelemaan nalkutusta ja valitusta päivittäin, miten raskasta on olla lasten kanssa ja enkö voisi osallistua enemmän. Jos kehtaan olla väsynyt 14-tuntisen työpäivän jälkeen, mies raivostuu, että hänellähän se on ollut raskasta.
Mikä avuksi?
Kommentit (7)
Meillä mies tekee pitkiä työpäiviä, mutta myös ison osan kotitöistä. Siivoaa, pyykkää, kokkaa, herää yöllä hoitamaan vauvaa yms.
töissä klo 8-22?
Aloitan kotityöt kyllä heti kotiin tullessani, takki niskassa järkkään tuulikaapin hujan hajan olevat kengät yms. Teen kotitöitä koko sen ajan, minkä olen kotona, mutta kyse on siitä, että työpäiväni venyvät usein ja ovat aina pidempiä kuin miehelläni.
Siinä on oiva ratkaisu sekä kotityö- että itsetunto-ongelmaan.
Jos näet itsellesi hyvänä ratkaisuna tehdä töitä tuon ajan vuorokaudesta, niin sinun täytyy sitten tyytyä siihen, että mies valittaa, etkä itse pääse edes tutustumaan lapsiisi... Hei haloo, mikä on tärkeää elämässä. Kumpaa mietit vanhana mummona, teinpä muuten paljon rahaa vai ompas mulla ihana perhe ja lapset... Palkkaa siivooja, jos niin paljon tienaat, niin ei miehen tarvitse siivota. Tai hoitaja kotiin...
kotitöistä kokonaan, jos hän puolestaan elättää perheen. Olisi ihanaa lyhentää työaikaa vain 6 tuntiin päivässä, mihin minulla on oikeus.
Mutta ei se sovi miehelle, ei hän oikein voi saada lisää töitä.
Vierailija:
kotitöistä kokonaan, jos hän puolestaan elättää perheen. Olisi ihanaa lyhentää työaikaa vain 6 tuntiin päivässä, mihin minulla on oikeus.Mutta ei se sovi miehelle, ei hän oikein voi saada lisää töitä.
Pienemmälläkin tulee toimeen, jos vain haluaa.
Parempi palkkako oikeuttaa olla ottamatta osaa kotitöihin?
Jos tilanne olisi toisinpäin, hakisit täältä sääliä sille ettei miehesi ota osaa kotitöihin...
Mutta taisitkin provoilla?