Mitä on reikihoito?
Mun tuttava hehkuttaa somessa että alkoi reikihoitajaksi ihan tosta vain. Mitä se on? Onko kukaan käynyt?
Kommentit (23)
En oo käyny. Ihan pelleilyltä vaikuttaa. Onkohan joku käyny tai tietääkö tarkemmin mitä siellä tehdään?
Kaveri selitti että siinä parannetaan kipuja ajatuksen voimalla????!!! Jos näin on niin yhdyn edelliseen: Paskaa.
Reikihoitaja on fiksu rahat pois -tyhmiltä tyyppi, mutta sitä joka menee hänen vastaanotolleen, ei ikävä kyllä voi pitää kovin fiksuna!
Se olisi kätsy tapa hankkia rahaa ellei koulutus siihen maksaisi niin paljon. Kouluttajat tienaavat eniten. Muuten tolla yliluonnollispuolella pyörii sit lähinnä niitä, joilla on toisena tulonlähteenä seksipalvelut tavalla tai toisella. Helppoa rahaa, jos alkuinvestointi ei kirpaise.
No minä olen saanut reiki-vihkimyksen. Reiki on elämänenergiaa, joka virtaa kaikkialla. Sitä voi kanavoida käsien kautta kohteeseen ja se hakeutuu kohteen oikeisiin paikkoihin, missä hoitoa tarvitaan. Hoitaa voi itseä ja toista, eikä hoidettavan tarvitse uskoa koko asiaan. Silti se toimii.
Kuulostaa ihan huuhaalta, mutta mulla kyllä ihan oikeasti käsiä ja jalkapohjia kihelmöi, kun aktivoin reikin "päälle" ennen hoidon antamista. Hoitaessa tunnen kuumia tai kylmiä tuntemuksia kätteni alla ja siirrän niitä sen mukaan. Hoidon lopussa käteni hohkaavat kuumina. Annan reikiä itselleni iltaisin ja viherkasveilleni - ja ne kukoistavat. Hoidan lapsianikin vaivihkaa, jos he satuttavat itseään (yleensä melkein nukahtavat) mutten ole sanonut asiasta mitään, koska en halua olla mikään huuhaa-guru ;-D
En osaa selittää, mutta reiki toimii.
.
Vierailija kirjoitti:
No minä olen saanut reiki-vihkimyksen. Reiki on elämänenergiaa, joka virtaa kaikkialla. Sitä voi kanavoida käsien kautta kohteeseen ja se hakeutuu kohteen oikeisiin paikkoihin, missä hoitoa tarvitaan. Hoitaa voi itseä ja toista, eikä hoidettavan tarvitse uskoa koko asiaan. Silti se toimii.
Kuulostaa ihan huuhaalta, mutta mulla kyllä ihan oikeasti käsiä ja jalkapohjia kihelmöi, kun aktivoin reikin "päälle" ennen hoidon antamista. Hoitaessa tunnen kuumia tai kylmiä tuntemuksia kätteni alla ja siirrän niitä sen mukaan. Hoidon lopussa käteni hohkaavat kuumina. Annan reikiä itselleni iltaisin ja viherkasveilleni - ja ne kukoistavat. Hoidan lapsianikin vaivihkaa, jos he satuttavat itseään (yleensä melkein nukahtavat) mutten ole sanonut asiasta mitään, koska en halua olla mikään huuhaa-guru ;-D
.
Ei helvetti....
Huonekasvini yleensä kuolee, taidankin palkata reikihoitajan niille!
Vierailija kirjoitti:
.
Hei!
Mielenkiintoista!
En ole itse käynyt mitään kursseja, mutta olen kuullut, että kuka vain voi parantaa käsillä.
Ja olen saanut noita samoja kokemuksia, kun olen pyytänyt enkeleiltä, että välittäisivät käsieni kautta parantavaa energiaa.
Tunnen siis käsien kihelmöintiä, kuumotusta ja ne ikäänkuin sykkivät. Ihmisen iholla tunnen koskettaessa kylmiä ja kuumia kohtia ja minun käsien on sanottu olevan välillä tosi kuumat, kun olen "hoitanut".
En näistä asioista juuri tiedä, olen vaan huvikseen kokeillut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Hei!
Mielenkiintoista!
En ole itse käynyt mitään kursseja, mutta olen kuullut, että kuka vain voi parantaa käsillä.
Ja olen saanut noita samoja kokemuksia, kun olen pyytänyt enkeleiltä, että välittäisivät käsieni kautta parantavaa energiaa.
Tunnen siis käsien kihelmöintiä, kuumotusta ja ne ikäänkuin sykkivät. Ihmisen iholla tunnen koskettaessa kylmiä ja kuumia kohtia ja minun käsien on sanottu olevan välillä tosi kuumat, kun olen "hoitanut".
Mullakin jo kädet kuumottaa, mitä hoitokerrasta vois ottaa?!
No sanokaapa muuta - minäkin pidin huuhaana. Mutta kun sen itse oikeasti kokee, niin mieli voi muuttua.
En tee tällä mitään bisnestä tai huutele tutuille asiasta. Lähinnä hoidan perheenjäseniä (ja niitä viherkasveja). Minusta rahan pyytäminen tällaisen asian vuoksi, joka on itsestä riippumatonta, on väärin.
Ihmisenä olen realisti ja jalat maassa -tyyppinen, en mikään hippi. Tieteellisen koulutuksenkin olen saanut... mutta minulla on selittämättömiä juttuja ollut jo lapsesta saakka - enneunia, vahva intuitio, selvännäköä ja kokemuksia henkimaailman kanssa - joten en osaa suhtautua tähän maailmaan niin mustavalkoisen tieteellisesti, koska se yksinkertaisesti on vaikeaa.
9
Reikin elämänenergia on varmaan sukua Jediritarien "voimalle". Varmasti ihan yhtä todellisia nuo "energiat".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Hei!
Mielenkiintoista!
No juuri tuota samaa minullakin on, kun iltaisin mielessäni "rukoilen" tai pyydän kaikkea hyvää lapsilleni ja rakkailleni ja koko maapallolle. Kädet alkaa kuumentua.
Kyllä qi:tä sinänsä on mahdollista kanavoida toiselle, tämä on monissa meditaatioperinteissä aivan tunnettu asia ollut jo satoja vuosia.
Eri asia sitten, että uskooko että joku pikakurssi ja vihkimys antaa sen kyvyn, jota aiemmin perinteissä on tarvinnut harjoitella vuosia, jopa vuosikymmeniä, sen hallitakseen... Itse en oikein usko, vaan kyseessä on yleensä rahat pois herkkäuskoisilta meininki, ellei sitten joku sattumalta ole myös luonnonlahjakkuus energian kanavoinnissa.
Nykyaikana nämä menetelmät myös toimivat huonommin kuin aikoinaan koska niihin ei oikein enää uskota. Ihminen voi epäluuloisuudellaan blokata tuollaisten hienovaraisten energioiden virtaukset, suojata itsensä. Ja sitten todeta, että eipä toiminut ei.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä qi:tä sinänsä on mahdollista kanavoida toiselle, tämä on monissa meditaatioperinteissä aivan tunnettu asia ollut jo satoja vuosia.
Eri asia sitten, että uskooko että joku pikakurssi ja vihkimys antaa sen kyvyn, jota aiemmin perinteissä on tarvinnut harjoitella vuosia, jopa vuosikymmeniä, sen hallitakseen... Itse en oikein usko, vaan kyseessä on yleensä rahat pois herkkäuskoisilta meininki, ellei sitten joku sattumalta ole myös luonnonlahjakkuus energian kanavoinnissa.
Nykyaikana nämä menetelmät myös toimivat huonommin kuin aikoinaan koska niihin ei oikein enää uskota. Ihminen voi epäluuloisuudellaan blokata tuollaisten hienovaraisten energioiden virtaukset, suojata itsensä. Ja sitten todeta, että eipä toiminut ei.
Tämä on japanilaisen Mikao Usuin kehittämä metodi, joka tuli Suomeen muistaakseni 1980-luvulla, ellen väärin muista. Ja kyllä, tähän kuuluu meditointi tai mietiskely/rentoutus mieluten päivittäin.
Se 9
En tiedä että liittyykö tämä reikiin, mutta ilmeisesti. Työkaveri alkoi esitellä mulle jotain kurssia jonka nimi oli "Löydä sisäinen avattaresi." Meinasin kuolla nauruun!
Huuhaata, jonka ei ole tutkimuksissa todettu vaikuttavan yhtään mihinkään.