Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta autismi/"tark.häiriö"

josse.einäy
23.01.2017 |

... Häiriö vaiko voimavara? Ja jos on, niin perustele miksi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän häiriötä itselle on. 20 vuotta yksinäisyyttä, kun ei sovi mihinkän joukkoon. Harmittaa, kun tietää että esimerkiksi työelämässä olisi juuri passeli jossain tietyissä hommissa, mutta mahdollisuudet päästä mihinkään melkein olemattomat, varsinkin näin suurtyöttömyyden aikaan. Ystäviäkään ei tiedä mistä löytäisi.

Vierailija
2/4 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiriö ehdottomasti. Ehkä jonkinlaisessa aivan toisenlaisessa yhteiskunnassa ne voisivat olla voimavarojakin, mutta nykymaailmassa ne vaikeuttavat elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu...

Itselläni on asperger joka on autistin kirjon häiriö, ja itse koen että se on tavallaan voimavara. Olen valtavan riippumaton kenestäkään, onnellinen yksin. En haluaisi olla sellainen kuin useimmat ei-aspergerit, että heidän täytyy koko ajan etsiä sosiaalisia suhteita ja jotenkin mielistellä ihmisiä kelvatakseen heille, tai että ihmiset pitäisivät heistä. Minä saan olla vapaasti mikä olen, koska en oleta että kenenkään täytyisi pitää minusta. 

Mutta minun aspergerini on sen verran lievä että pystyn esim. tekemään työtä. Minulla on akateeminen koulutus ja asiantuntijatyö it-alalla. Eikä mitään pärjäämisongelmia elämässäni. Olenpahan vaan erakkoluonne. Ymmärrän että vaikeammat aspergerit voivat olla isokin rajoite ja taakka elämässä.

Vierailija
4/4 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä kans on vaikeuksia, mutta lähinnä pomojen kuppikunnittelun osalta ja maanisdepressiota ku poden (on lääkitys, so no problem), nii on ollut vaikeaa sietää sosiaalisia sääntöjä. Mustamaalaillaan usein, nii että naurattaa tuo "uusiminen". Muuten kyl hyvin menee, menettelee vaa tuo oma valikointi. Oon vapaa ASD/PDD-NOS valitsemaan opiskelun suorittamista omaan tahtiin. Toivon kaikkea hyvää vastanneille. Aapee N23