Onko muita jotka eivät käy Lidlissä
ja muissa halpiskaupoissa? Itse olen sitä mieltä että suomalaista on suosittava ja että hintojen painaminen mahdollisimman alas vaikuttaa tuotteen laatuun, turvallisuuteen, tuottajahintojen laskuun ja kauppojen työntekijöiden palkkaan ym. muihin oloihin. Enkä ymmärrä myöskään ihmisiä joiden mielestä ruoka ym. muut tuotteet eivät saisi maksaa mitään mutta silti oman palkan pitäisi nousta. Eikö se ole vähän ristiriitaista?
Kommentit (12)
Suosin suomalaisia kauppoja enkä ikinä avaisi Lidlin ovea, vaikka kuinka huonosti taloudellisesti menisi...
syy se että siellä juoksi myyrä pitkin myymälän lattioita tuossa taannoin... Tuli yökötys olo kyseistä kauppaa kohtaan...
ja sitten kun se kassasysteemi muuttuu hiukan inhimillisemmäksi.
Halpismyymälät ovat niin epäviihtyisiä ja lisäksi Lidl on antanut itsestään todella epäilyttävän kuva tiedotuspolitiikallaan ym.
Oikeasti on niin kaukana ja ei hirveästi kiinnosta. Cassa on lähellä ja jos on yhtään sitä luokaa, ei toimi. Hinnat hukassa, tuotteet loppuu, sotkuista, kassat vanhanaikaisia(hitaita)...
Mutta esim. suomalaiset langat eivät ole niitä kauneimpia. Ulkomaalaisia ostan lankakaupasta. Ostin lidlistä vastaavaa lankaa 4 euroa halvemmalla kuin lankakaupasta. Lankakauppa hävisi, kun en sinne vienyt rahojani, mutta itse voitin useita kymmeniä euroja Näillä rahoilla voin sitten vaikka ostaa minua mielyttäviä suomalaistuotteita.
Ostan lähes kaiken luomuna ja sitä sieltä ei saa. Lisäksi käytän paljon soijatuotteita ja erilaisia papuja, joita myöskään kaupassa ei ole. Ja siellä ei ole pesuaineissa eikä vessapapereissa ympäristömerkkiä, joten ei niitäkään. Kerran olen ostanut sieltä lasipurkillisen appelssiinimehua.
Suomessa ruoka on muutenkin kohtuuttoman kallista.
niillä ei ole niitä tuotteita joita haluan ja en jaksa ravata monessa eri kaupassa sen takia.
K-kauppa rules..
Vierailija:
Ostan lähes kaiken luomuna ja sitä sieltä ei saa. Lisäksi käytän paljon soijatuotteita ja erilaisia papuja, joita myöskään kaupassa ei ole. Ja siellä ei ole pesuaineissa eikä vessapapereissa ympäristömerkkiä, joten ei niitäkään.
Lisäksi olen kauhulla Lidlissä katsonut, miten KAIKKI on pakattu hirveisiin muovisiin paketteihin, siis lompakot, kellot, KAIKKI roina tulee järkyttävissä muoviläystäkkeissä!
Ihan hirveää, miten ihmiset eivät edelleenkään ajattele ympäriltämme tuohoutuvaa luontoa, kunhan saa itse pari euroa halvemmalla!
Ymmärrän jos elää toimeentulotuella tmv. niin kaikesta on pakko säästää, mutta ihmetttelenkin näitä " tavallisia tallaajia" , säännöllisessä palkkatyössä käyviä, jotka ostavat pihiyttään kaiken Lidlistä.
En ihan periaatteesta käy Lidlissä. Mun mielestä koko liikeidea on kieroutunut. Halvalla hyvää ei ole toimiva ajatus pidemmän päälle.
Aina, kun mahdollista ostan kotimaista. Olen itseasiassa tehnyt myös pienen vertailun lähikaupassamme kotimaisten ja ulkolaisten tuotteiden hintojen välillä. Esim. monet halpis merkit, kuten euroshopper sisältävät paljon kotimaisia tuotteita ja ne on usein halvempia kuin vastaavat ei halpikset ulkolaiset.
Ankeaa, harmaata, epäjärjestystä, onneton esillepano... Sekä tietysti se, että rahat karkaavat ulkomaille ja ne vähänkään paremmat kaupat ennen pitkää kurjistuvat täälläkin.
Ostan ruokani Stockan herkusta ja hallista. Mieluiten tilaisin suoraan tuottajilta/kalastajilta, mutta kaupunkiolosuhteet, säilytystilat ja tarjonta ei anna myöten.