Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lihavat naiset syö hiirulaisen annoksia ja lihavat miehet isoja annoksia ruokaa?

Vierailija
22.01.2017 |

Olen asian nähnyt lukemattomissa työpaikka ravintoloissa päivittäin. Taitaa monet naiset syödä salaa, mutta pitää näyttää syövänsä vain vähän julkisesti....

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, itelläni se on ne keksit ja suklaat, mitä mussutan illalla telkkaria katsellessa, mitkä pitää lihavana. Ruokaa syön ihan normaaliannoksia. Pölvästi.

Niin se on kuule meillä kaikilla. Sen takia ei kannata ostaakkaan niitä keksejä ja herkkuja sinne kaappeihin. Eivät kuulu normaaliin ruokavalioon millään tavalla. 

Vierailija
22/36 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokarytmi pielessä. Päivällä syödään vähän ja illalla sitten on hirveä nälkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti ihmiset: mistä niillä lihavilla riittää rahaa niihin mätettäviin herkkuihin kun kerran lihavien vaatteet ovat ainakin puolta kalliimpia kuin normaalipainoisten vaatteet?

Vierailija
24/36 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aineenvaidunta vaikuttaa eniten. Toiset lihoo jo kun näkee ruokaa.

Nii-in, toiset liikkuu enemmän kuin toiset.

Kyllä aineenvaihdunta on tuolloin oleellisesti suurempaa.

Vierailija
25/36 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavan päivä. Töissä tuo näkemäsi pieni salaatti ja lightlimu, päivittelyä kauhee kun tulin täyteen ja päivittelyä kuinka kamalasti hoikka työkaveri syö. Kotiin kaupan kautta, kamala nälkä. Herkkuja, pakastepizzoja yms. rasvaeineksiä kärry täynnä. Jo heti kassan jälkeen eka suklaapatukka suuhun että jaksaa kotiin. Kotona täysi mättö päälle minkä jälkeen tulee uni ennen kuutta ja ei jaksa lähteä illalla jumppaan eikä lenkille. Iltaunien takia ei saa unta ja alkuyö tulee myös syötyä ja valvottua. Ja sitten onkin taas aamulla väsynyt ja nukkuu lähes pommiin eikä aikaa löydy kun jämäpizzapalalle/viinerille ja kahville. Yöksz.

Vierailija
26/36 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lihava ja syöt pienen annoksen kerran jossain julkisella paikalla - nirppanokka paremmat ihmiset tm hihittelevät että mitä tuokin läski kuvittelee.

Olet lihava ja vedät jotain isoa pizzaa ja cokista kerran jossain julkisella paikalla - nirppanokka paremmat ihmiset tm sanoo että no ei ihme että toikin on noin läski.

Helposti pystytte tekemään päätelmiä ihmisistä, heidän elämästään, ruokavalioistaan tms. kun kohtaatte jonkun teille tuntemattoman lihavan ihmisen syömässä salaattia/tuplakerrosxxxxl-annosta. Antakaa olla. Ei kukaan lihava tule koskaan lukemaan näitä juttuja ja mieti että "No katoppa ku nyt minä sitten laihdutan kun joku napanöyhdälle haiseva 15v. pissis kirjoittelee vauvapalstalle!"

Aikuiset ihmiset eivät tällaisia pohdi, eivätkä jaksa miettiä muiden tekemisiä.

Vierailija
27/36 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan lihavat leidit ei syö usein edes aamupalaa, ei maistu kuulema. Olisiko illalla tullut ns tankattua kaikkea mättöä.

Vierailija
28/36 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet lihava ja syöt pienen annoksen kerran jossain julkisella paikalla - nirppanokka paremmat ihmiset tm hihittelevät että mitä tuokin läski kuvittelee.

Olet lihava ja vedät jotain isoa pizzaa ja cokista kerran jossain julkisella paikalla - nirppanokka paremmat ihmiset tm sanoo että no ei ihme että toikin on noin läski.

Helposti pystytte tekemään päätelmiä ihmisistä, heidän elämästään, ruokavalioistaan tms. kun kohtaatte jonkun teille tuntemattoman lihavan ihmisen syömässä salaattia/tuplakerrosxxxxl-annosta. Antakaa olla. Ei kukaan lihava tule koskaan lukemaan näitä juttuja ja mieti että "No katoppa ku nyt minä sitten laihdutan kun joku napanöyhdälle haiseva 15v. pissis kirjoittelee vauvapalstalle!"

Aikuiset ihmiset eivät tällaisia pohdi, eivätkä jaksa miettiä muiden tekemisiä.

Paitsi että kyllä tämä näyttää satuttavan. Olin aikoinaan hieman pullea ja kyllä mun tutka kehittyi tuolloin huomaamaan kuinka ylipainoiset/tukevat ihmiset häpeävät.

Jotenkin kaikkien omien ongelmien jälkeen haluaisin vain halata ja lausua painon kanssa taisteleville tsemppaavia sanoja.

Vierailija
29/36 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kans koulussa ku lihavat tytöt ei käy syömässä ollenkaan.

Vierailija
30/36 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksuhalit, nyt on todella paljon halattavia suomessa. Lihavaa porukkaa pilvin pimein eikä mistään pikku pullukoista voi puhua.

Vierailija
31/36 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisikohan siitä että naisen ylipaino on erittäin vahvasti stigatisoitu meidän yhteiskunnassamme. Koska naisen päätehtäviin kuuluu kauniina ja hoikkana oleminen, ja tämän tehtävän toteutumista on kenen tahansa lupa kytätä ja arvostella, on sille lihavalle naiselle aika tukala paikka syödä julkisella paikalla - tätä ketjua lukemalla ymmärrämme varmaan kaikki, miksi näin. Onhan se että on lihava ja vielä lihava itse toimessa, räikeä merkki Epäonnistumisesta Naisena Olemisessa.

Mies kun syö sen tulevan annoksen niin mitäs siitä, ison miehenhän nyt kuuluukin syödä iso, hyvä "rekkamiehen" annos. Miehen arvo kun ei riipu siitä vyötärönympäryksestä, niin sopii syödä niin paljon kuin huvittaa, ja jopa julkisesti.

Olen erittäin pettynyt kaikkiin ihmisiin, jotka tätä asetelmaa ovat vahvistaneet tässäkin ketjussa puhumalla halventavasti "lihavista naisista".

Vierailija
32/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuisikohan siitä että naisen ylipaino on erittäin vahvasti stigatisoitu meidän yhteiskunnassamme. Koska naisen päätehtäviin kuuluu kauniina ja hoikkana oleminen, ja tämän tehtävän toteutumista on kenen tahansa lupa kytätä ja arvostella, on sille lihavalle naiselle aika tukala paikka syödä julkisella paikalla - tätä ketjua lukemalla ymmärrämme varmaan kaikki, miksi näin. Onhan se että on lihava ja vielä lihava itse toimessa, räikeä merkki Epäonnistumisesta Naisena Olemisessa.

Mies kun syö sen tulevan annoksen niin mitäs siitä, ison miehenhän nyt kuuluukin syödä iso, hyvä "rekkamiehen" annos. Miehen arvo kun ei riipu siitä vyötärönympäryksestä, niin sopii syödä niin paljon kuin huvittaa, ja jopa julkisesti.

Olen erittäin pettynyt kaikkiin ihmisiin, jotka tätä asetelmaa ovat vahvistaneet tässäkin ketjussa puhumalla halventavasti "lihavista naisista".

Ei lihavia naisia haukuta sen enempää kuin lihavia miehiäkään, mutta hoikkia naisia ihaillaan paljon enemmän kuin hoikkia naisia. Tästä on kyse. Lihavat naiset jäävät tuosta ihailusta paitsi, ja se ottaa koville. Lihavaa miestä ylipaino ei tuossa mielessä haittaa, kun sitä huomiota ei olisi tiedossa, vaikka pienempiö annoksia söisikin. Sinäkin vahvistat tuota asetelmaa joka kerta, kun kehut hoikkaa naista.

Vierailija
33/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön pieniä annoksia ihan kotonakin, en silti ole laihtunut kuin yhden kilon. Lihoin muodottomaksi muutama vuosi sitten, kiitos mielialalääkkeiden. No, tässä n. vuosi sitten kokeilin että millaista olisi olla ilman lääkkeitä, ja että lähtisikö painoni laskemaan pikkuhiljaa. Ei lähtenyt, vaikka ruokavalioni oli täysin kunnossa ja liikuin säännöllisesti. Vasta viimeaikoina on kilot alkaneet pikkuhiljaa lähteä, mutta edistys on todella hidasta. Mitä tällä oikein yritän sanoa? Sitä ettei kaikki lihavat ihmiset ole samanlaisia mitä tulee esimerkiksi ruokailutottumuksiin eikä ylipaino kaikilla johdu yhdestä ja samasta syystä. Kyllä, suurin osa lihavista on sitä huonojen ruokailutottumusten ja fyysisen passiivisuuden seurauksena mutta poikkeuksiakin löytyy.

Vierailija
34/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan lihavat leidit ei syö usein edes aamupalaa, ei maistu kuulema. Olisiko illalla tullut ns tankattua kaikkea mättöä.

Tai sitten ei oikeasti ole nälkä?

Itselläni rytmi on sellainen, että aamulla/aamupäivällä en juurikaan ole nälkäinen, mutta illalla olen. Osittain toki siksi, että syön runsaan iltapalan, joskus jopa vasta klo 23 maissa illalla, jos olen vasta kymmenen jälkeen päässyt töistä. Mutta sen lisäksi myös luonnostaan, joskus huvikseen yritin kääntää ruokarytmin päinvastaiseksi, mutta lopputulos oli sama, aamuisin söin väkisin ja iltaisin kuolin nälkään. Joten annoin olla ja palasin itselleni sopivaan ateriarytmiin 😂😊

Vierailija
35/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lihavia naisia haukuta sen enempää kuin lihavia miehiäkään, mutta hoikkia naisia ihaillaan paljon enemmän kuin hoikkia naisia. Tästä on kyse. Lihavat naiset jäävät tuosta ihailusta paitsi, ja se ottaa koville. Lihavaa miestä ylipaino ei tuossa mielessä haittaa, kun sitä huomiota ei olisi tiedossa, vaikka pienempiö annoksia söisikin. Sinäkin vahvistat tuota asetelmaa joka kerta, kun kehut hoikkaa naista.

Minä en kommentoi kenenkään painoa koskaan, en niin negatiivisessa kuin positiivisessakaan mielessä.

Osittain saatat olla oikeassakin, mutta uskon tuon ilmion vaikuttavan enemmän, josta itse kirjoitin. Kyllähän hyvännäköisiä miehiä kehutaan, ja sitä paitsi todella moni nainen pitää enemmän siitä "vahvasta pehmeästä nallekarhusta" kuin pumpatusta salihullusta.

Harvoin myöskään joka toisella bussipysäkillä on mainoskuvaa alipainoisesta miehestä poseeraamassa, tai joka toisessa näyteikkunassa koon 0 miespuolinen mallinukke. Harvoin lievästi ylipainoisesta miehestä edes osaa sanoa, että tällä ylipainoa on, kun taas naisesta sen huomaa heti - sillä kulttuurimme vaatemuoti on sellaista, että naisten vaatteet paljastavat jokaisen kilon, kun taas miehillä on ne rennot mukavat vaatteet, joita ei tosiaan ole suunniteltu paljastamaan vartaloa, vaan peittämään se. Kun eihän se ole olennaista.

Vierailija
36/36 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet tankkaavat kerralla koko päiväksi. Naiset syövät pitkin päivää.

Tämä. On muuten erittäin tyypillistä naisilla. Äitini on tällainen ja minullakin on ollut samaa taipumusta. Äitini on siis ylipainoinen, vaikka ei syö juuri mitään. Aamulla kahvi ja voikkari, päivällä normaali ehkä jopa pienehkö annos lämmintä ruokaa ja iltapalaksi joku voileipä... Näitten lisäksi menee pitkin päivää keksejä, suklaata, joku jäätelöpuikko tai parikin. Kepeestihän joku suklaalevy ja puolikas keksipaketti menee (yht. 1500-1800 kcal), kun syö pitkin päivää. Selittää myös sen miksei varsinaista ruokaa jaksa syödä.

Suomessa naiset nauttivat vapaudesta syödä koska itse haluaa miehiäkin enemmän. Vaikea sanoa miksi näin on. Ehkä suomalaiset naiset kokevat kaikenlaiset itseensä kohdistuvat kahleet ja rajoitteet pahoina mukaan lukien kuri ruokanautinnoista.

Joissain toisissa maissa naiset pitävät miltei normaalina sitä, että ei syödäkään aina kun on nälkä, vaan kellon mukaan, mutta aika vapautuneesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi