Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä kaikki lääkkeet pöhöttävät? Vai pöhöttävätkö ainoastaan alkoholi ja kortisoni?

Vierailija
22.01.2017 |

Lähestyn neljääkymmentä ja olen nähnyt joidenkuiden nelikymppisten pöhöttyneen. Pelkään että minullekin käy niin. En tosin käytä alkoholia ollenkaan enkä mitään päihteitä, en ole ylipainoinen enkä syö epäterveellisesti, ja liikun.

Mutta onko lääkkeitä, jotka pöhöttävät? Muitakin kuin se kortisoni (joka saattaa turvottaa ihan kauheasti, mutta myös pöhöttää lievemmin)?

Tuntemiltani pöhöttyneiltä nelikymppisiltä ei voi saada tätä tietoa (mikä heidät pöhötti), koska he kaikki kieltävät mm. käyttävänsä alkoholia. Osan heistä tiedän käyttävän alkoholia faktana, mutta he kieltävät sen, joten en voi kysyä paljonko he kotonaan käyttävät alkoholia ja päätellä siitä, onko se pöhötyksen taustalla, kun en kuitenkaan saa uskottavaa vastausta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa pöhötyksestä.

ap.

Vierailija
2/3 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt lähes koko ikäni kortisonia (Ensin Diadreson, sitten Prednison, sitten Medrol, ennen 4mg/vrk ja nyt 2mg/vrk). Lapsena olin aluksi pöhö, kaverit pilkkas eikä ollut kivaa. Aikuisena ei ole ollut sanottavampaa pöhötystä, tietty vähän tulee sellaista untuvakarvaa ja pikkuhiukkasen on ehkä pyöreyttä mutta eipä nyt oikein muuta. Vähän kuivakat limakalvot ja iho, mutta ei mitään mitä ei saisi voiteella fiksattua.  Luuntiheyskin on normaali. Näin sanoisinkin että kortisoni ei ainakaan minun kohdallani ole mainettaan lunastanut.

Syön muuten myös Advagrafia, Atacandia, ja viittä muuta lääkettä. Terveenä on pysytty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up