Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se on ihan sanahelinää ja turhaa höpötystä, että muka eri virastot tai hoitotahot auttaisi toisaan ja toistensa asiakkaita!

Vierailija
22.01.2017 |

Tiedän tämän omasta kokemuksesta eräässä sosiaalialan toimistossa. Kyllä se vaan tasan niin meni, että jos asiakas tuli meille ja asiasta tuli ilmi, että meiltä ei justiins sopivaa apua ole mahdollista saada, niin kyllä niinsanotusti heitettiin asiakas eteenpäin ja sanottiin että tältä luukulta ei apuja tule. Mitään jatko-ohjausta tai vieläpä seurantaa ei todella ollut. Se oli asiakkaan omasta järjenjuoksusta ja aktiivisuudesta kiinni, että löysikö hän tiensä seuraavalle luukulle tai oikeaan paikkaan.

Sama terveydenhoidossa; hyvä ystäväni kehitti itselleen ihan mahottoman lääkeriippuvuuden. Elimistö kärsi ja jos jokinlaista vaivaa ilmeni kropassa. Siitä huolimatta, vaikka oli täysin selvää kaikille, että vaivat johtui lääkeriippuvuudesta, ei sitä hoidettu ikinä missään, eikä otettu edes puheeksi. Jos ystävä joutui sairaalaan esimerkiksi jonkun sisätautivaivan takia, niin huolella hoidettiin joo sitä vaivaa ja mahdollisimman pian ulos sairaalasta ja kotiin vaan. Kukaan ei missään vaiheessa edes kyseenalaistanu niitä sen lääkkeiden syömistä.

Todella, todella moni tippuu luukkujen väliin ja jää ilman sitä oikeaa palvelua ja hoitoa,mitä sille ehkä kuuluisi. Kukaan mitään välitä, että mihin ne joutuu kunhan ei vaan jää meidän vaivoiksi. Varsinkin jos asiakas vähänkin näyttää siltä, että ei oikein osata tarpeeksi aktiivisesti ottaa palvelua vastaan, esim. ettei peruuta varattuja aikoja vaan jättää vaan tulematta. Seuraavaa aikaa ei ihan heti lähetetä ja jos lähetetään niin se on jossain jonon viimeisenä kuukausien päässä. Ja jos ei siihenkään tule paikalle, niin todetaan vaan että eipä halunnut asiakas mieltä mitään, joten se on moido.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena oleminen on sitä, että vastaa itse itsestään. Turha jollekin lääkeriippuvaiselle on tehdä mitään, koska se syö ne lääkkeet joka tapauksessa.

Vierailija
2/6 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisille palveluille asiakkaista on vain häiriötä. Lainsäädäntö on onneksi niin sekaisin että asiakkaat voidaan aina pistää jonkun pykälän perusteella pihalle ja kiekua että "me vain noudatamme lakia" ja lyödä vielä se pykälä ja momentti perään niin siitä saa tollo kansalainen.

Englannissa muuten julkishallinon virkamiestä kutsutaan nimellä public servant, mutta se onkin sivistysvaltio. Suomi on puusta pudonneiden metsäläisten maa ja virkamiesten suurinta hupia kansalaisten kyykyttäminen (samojen joiden veroista maksetaan niiden tolkuttomat palkat)

Että vihaankin virkamiehiä, noita yhteiskunnan loisia, ihan sydämeni pohjasta. Iltarukouksessa toivotan teidän aina alimpaan helvettiin.  Tulipahan sanottua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä eräässä valtion virastossa. Naapurihuoneessa työkaveri oli paljon niillä 3 päivän oma-ilmoitus-sairaslomilla, kerran kuukaudessa, aika tasan 3 viikon välein. Sehän ei koskaan laittanut huoneensa puhelinta mihinkään kääntöön tai huolehtinut että järjestelmä edes tietäisi että hän x ja x päivinä poissa työpaikaltaan. Kunhan ilmoitti osaston esimiehelle saiket ja se oli siinä.

Kuitenkin sillä oli paljon asiakkaita jotka varmasti todella yritti saada sitä kiinni.

Siellä sen huoneessa se puhelin soi ja soi ja soi päiväkausia. Keskusta ei kiinnostanut hevon paskaakaan, että puheluihin tuosta numerosta ei mitä ilmeisemmin, noin 350 hälyytysäänenkään jälkeen vastata. Sehän yhdisti sinne, minne käskettiin yhdistää ja sinne jäi puhelu pyörimään ikuiseen looppiin.

Minua ei kiinnostanut myöskään mennä siihen tyhjään huoneeseen, ja laittaa puheluja kääntöön tai missään nimessä vastata niihin puheluihin. Eihän ne mulle soittanut . Hoitakoot itse asiakkaansa. 

Vierailija
4/6 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä eräässä valtion virastossa. Naapurihuoneessa työkaveri oli paljon niillä 3 päivän oma-ilmoitus-sairaslomilla, kerran kuukaudessa, aika tasan 3 viikon välein. Sehän ei koskaan laittanut huoneensa puhelinta mihinkään kääntöön tai huolehtinut että järjestelmä edes tietäisi että hän x ja x päivinä poissa työpaikaltaan. Kunhan ilmoitti osaston esimiehelle saiket ja se oli siinä.

Kuitenkin sillä oli paljon asiakkaita jotka varmasti todella yritti saada sitä kiinni.

Siellä sen huoneessa se puhelin soi ja soi ja soi päiväkausia. Keskusta ei kiinnostanut hevon paskaakaan, että puheluihin tuosta numerosta ei mitä ilmeisemmin, noin 350 hälyytysäänenkään jälkeen vastata. Sehän yhdisti sinne, minne käskettiin yhdistää ja sinne jäi puhelu pyörimään ikuiseen looppiin.

Minua ei kiinnostanut myöskään mennä siihen tyhjään huoneeseen, ja laittaa puheluja kääntöön tai missään nimessä vastata niihin puheluihin. Eihän ne mulle soittanut . Hoitakoot itse asiakkaansa. 

Tästä huomaakin kuinka turhaa porukkaa siellä on. Työaika on joko sairaslomaa tai sitten toinen turhake kuuntelee päivät pitkät duunissa puhelimen pirinää.

Ap:n aloitukseen sen verran, että juuri nämä virkamiehet ovat lähinnä kiinnostuneita siitä, että asiakas saadaan siirrettyä "jonnekin" muualle. (Mikä se sitten ikinä onkaan vai onko mikään?) Se on palvelua se.

Vierailija
5/6 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa edelliseen: Mikäli asiakas ei ilmoittanut etukäteen ettei pääse varatulle ajalle, niin seuraavaa aikaa se sai odottaa pitkään. Oikeesti kyllä syletti istua odottamassa, kahden korkeakoulutetun virkalijan voimin jotain tyyppiä, jolle oli kirjeet ja kutsut viikkojen varoitusajalla lähetetty, ja sitten kun soitetaan ja kysytään että mikset tule paikalle, niin tyyppi vaan vastaa eiku mä lähin käymään Tampereella. Just. 

Vierailija
6/6 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen istunut lukemattomissa suunnittelupalavereissa, joissa korostetaan ja suunnitellaan "Moniammatillista yhteistyötä". Paskat. 

Jos ei mitään resursseja anneta lisää, ei koulutusta, ei mitään tapaamisia muiden tahojen edustajien kanssa, jos oma esimies ei ole kiinnostunut kuin omasta urastaan ja sitten se jaksaa puhua tyttärensä ylioppilaskirjoituksista ja ulkomaanmatkoistaan  - niin älkää luulokaan että mitään moniammatillista tulee mistään luukulta.

Jos asiakas hakeutuu semmoiselle luukulle, jonne se ei jonkun pykälän mukaan kuulu, niin sille sanotaan että tämä ei ole oikea paikka ja sen tiedot pannaan kiinni. Samoin jos se ei tule jonnekin varatulle ajalle tai palaveriin. Tehdään johtopäätös. että "ehkä se on siirtynyt sosiaalipalveluihin tms" ja annetaan olla.

Missään nimessä ei ole aikaa kysellä perään tai tehdä mitään seurantaa että miten nyt menee.

Se on niin, että jokainen huolehtii omista asioistaan. Kun asiakkaita on satoja liikaa sopivasta määrästä, niin turha odottaa mitään muuta kuin se perusvastaus ja thatsit.

Että josko voitaisiin joskus puhua ihan totta ja suoraan.

Asiakkaille vaan sitä ajattelin sanoa että ottakaa kulkaa ihan itse vastuuta omista tekemisistänne ja varsinkin tekemättä jättämisistä. Minä en jaksa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän