Mikä asumismuoto on mielestäsi paras?
Täällä kun aikaajoin käydään vääntöä siitä, mikä on paras asumismuoto, niin pannaanpa ne nyt kerralla paremmuusjärjestykseen :)
Tässä ei nyt siis ole väliä sillä, onko kyseessä oma vai vuokra-asunto, vaan sii haetaan ainoastaan parasta asumismuotoa.
Eli ruksaa mieluisin vaihtoehtosi ja mielellään myös perustelusi.
Kommentit (13)
Kerrostalo keskustasta kattohuoneistolla on tietysti paras asumismuoto.
No tietenkin omakotitalo keskustassa järven rannalla. No joo leikki sikseen, mutta kyllähän se tietysti omakotitalon on ja maalla mä mieluummin asun, vaikkei tässä sitä kysyttykään.
Minulta siis ääni omakotitalolle, koska se on edullinen ja helppo tapa asua, eikä tarvi miettiä naapureita ja heidän mielipiteitään, ainakaan niin paljon kuin muissa vaihtoehdoissa.
Ei tähän voi vastata, sillä jokaiselle ihmiselle on omanlaisensa, juuri hänelle sopiva asumisvaihtoehto. Jotkut haluaa ison omakotitalon jossa voi hoitaa koko ajan isoa puutarhaa ja toiset haluaa 20m2 kaupunkiasunnon jossa huollettavaa ja hoidettavaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei tähän voi vastata, sillä jokaiselle ihmiselle on omanlaisensa, juuri hänelle sopiva asumisvaihtoehto. Jotkut haluaa ison omakotitalon jossa voi hoitaa koko ajan isoa puutarhaa ja toiset haluaa 20m2 kaupunkiasunnon jossa huollettavaa ja hoidettavaa ei ole.
Mitä kohtaa et ymmärtänyt noin yksinkertaisesta kysymyksestä?
Tässähän kysyttiin juuri sinun mielestäsi parasta asumismuotoa, ei veljesi siskosi tai naapurin Erkin, koska he tietysti kertovat omat mielipiteensä ihan itse (jos siis sattuisivat palstalla poikkeamaan). Sitä vartenhan tämä kysely juurikin tehtiin, kun jokaisella on omanlaisensa mielipide itselleen sopivimmasta asumismuodosta. Jos kaikilla olisi sama mielipide, niin miksi sitä sitten tarvisi edes kysellä?
Omakotitalolle ääni täältäkin. Oma tupa, oma lupa. Ei tarvi jännittää tekemisiään, kun saa tehdä ja touhuta ihan vapaasti, oli kello mitä hyvänsä.
Suuri asuntoauto tai -vene olisi hieno. Ne voisi aina viedä eri paikkoihin. Realistisista vaihtoehdoista asun mielummin kerrostalossa keskustassa kuin omakotitalossa kaupungin laitamilla. Pressan linna, Kaupungintalo tai Ruotsin lähetystö ei vissiin ole vapaana?
Vastasin omakotitalo, vaikken ole koskaan asunut sellaisessa. Olen asunut rivitalossa, kerrostalossa, paritalossa ja nyt taas rivitalossa. Olen huono nukkumaan, sen takia valitsisin asumismuodon, missä ei tarvi kuunnella seinän takaa naapureita.
Kerrostaloasunnon kokoa vastaavassa veneessä,tai pikemminkin huvijahdissa, olisi hienoa asua varsinkin kesällä.
Tavanomaisemmista vaihtoehdoista paras kerrostaloasunto arvotalossa, jolla ikää vähintään sata vuotta ja korkeat huoneet, kaupungin keskustan rauhallisella alueella.
Helsingissä on ihn hyvä asua isossa kerrostaloasunnossa.
Olen aina ihmetellyt, että kuka haluaa asua paritalossa, mutta kun noita tuloksia katsoo, niin aika moni taitaa ihmetellä samaa. Näyttää veneen alunenkin olevan houkuttelevampi asumismuoto.
Itse olen omakotitalo ihmisiä ja nimenomaan syystä, että on oma rauha, jota arvostan kovasti. Voisin toki asua kerrostalossakin, jos äänieristys olisi pro-luokkaa ja muutenkin hiljainen taloyhtiö.
Riippuu niin monesta asiasta.