Äijä irtisanoutui ja tekee nyt 1000 euron reissuja työttömyyskorvauksilla
*ttu että mä en siedä näitä yhteiskunnan tuilla eläjiä :-( Mitä muut ajattelette tälläsestä?
Kommentit (14)
Sillähän on säästöjä.
On tehnyt luultavasti hyväpalkkaista duunia, joten maksanut verojakin aika paljon.
Uskallan epäillä, että ap ei ole yhtä tuottava ollut yhteiskunnalle, ulosannista päätellen.
Ottanut ns vapaata työuran keskellä ja jatkaa ehkä uraansa kun loma on ohi. Aivan mahtavaa. Noin se pitää mennäkin että kun tulee tilaisuus toteutetaan unelmia. Se on elämän tarkoitus.
Säästöt ja säästöt, joopa joo... Meinaatteko ettei työttömyyskorvauksia nosta vaan ihan vapaaehtoisesti "säästöjään" käyttää matkusteluun? Mun mielestä tää juttu haisee.
Näinhän_se kirjoitti:
Säästöt ja säästöt, joopa joo... Meinaatteko ettei työttömyyskorvauksia nosta vaan ihan vapaaehtoisesti "säästöjään" käyttää matkusteluun? Mun mielestä tää juttu haisee.
Luultavasti on ansiosidonnaisella, eli maksanut vuosia liiton korvauksia. Nyt saa ansaittua päivärähaa ja lisäksi saattaa olla säästöjä. Kaikki on omaa rahaa. Mitä sitten?
Omalla rahallan se kalastaa vähän aikaa, ja kateeksi käy rohkea välivuosi. Tukea saadakseen pitäisi olla työnhakija. Mies kertoo, että häntä pyydetään koko ajan töihin. Luottaa siihen, että saa tarvittaessa töitä.
Sen voi käräyttää työkkäriin! Jos on työtön työnhakija mikä on edellytys ansiosidonnaiseen päivärahaan niin pitää olla tavoitettavissa jos töitä tarjotaan.
Vierailija kirjoitti:
Sen voi käräyttää työkkäriin! Jos on työtön työnhakija mikä on edellytys ansiosidonnaiseen päivärahaan niin pitää olla tavoitettavissa jos töitä tarjotaan.
Käräytä ihmeessä! Riemua! Eihän hän ole työnhakija juuri nyt. Päinvastoin. Hänen peräänsähän soitellaan ja pyydetään töihin. Tietäisit jos olisit lukenut jutun.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä ulkomaillakin voi hakea töitä ja olla yhteyksissä työkkäriin, jos työkkäri velvoittaa. :) Ihanaa kun AV-mammat täällä katkerina ulisee. Itse kanssa irisanouduin töistä ja olen nyt matkustellut sekä viettänyt vapaata elämää. Väliaikaista se on, mutta otan nyt kaiken irti tästä vapaudesta.
Jaa a, minä sanoin itseni pari vuotta sitten irti ja matkustelin säästöilläni, penniäkään en hakenut mistään. Olisipa joku "käräyttänyt" minut työkkäriin tai sossuun, olisivat ihmetelleet että kuka.. Ei kuulu meidän asiakkaisiin :D katkeruutta kyllä kuulin todella paljon, "hyvähän sinun on matkustaa! Ei ole perhettä ja säästöjäkin on.." öö niin..?
Suomessa kai ei ole maastapoistumiskieltoa irtisanoutuneilla. Vai pitäiskö passi toimittaa poliisille?
Näinhän_se kirjoitti:
Mikä tässä sua nyt varsinaisesti hiertää?
Vierailija kirjoitti:
Näinhän_se kirjoitti:
Mikä tässä sua nyt varsinaisesti hiertää?
Kateus kun itse ei uskalla ;)
Minäkin haaveilen nyt työttömänä ollessani kuukauden vaellusreissusta Kalottireitillä ja ns ihan omaan piikkiini - säästöjä tämän vuoden tienestien edestä joten sen suhteen ei mitään väliä.
Mikä estää sitten? Pelko siitä että "jämähtää" tuonne eikä enää motivoidu enää tekemään oikeita töitä.
Eipä tuossa jutussa mainittu mitään työttömyyskorvauksista. Sanoi vaan, että säästöt hupenevat nopeasti. En myöskään ymmärrä miksei sosiaalietuuksilla saisi matkustaa.
https://randomi.fi/chatroom/AV-chat.html