Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatteko lastenvaatetta jemmaan?

Vierailija
22.01.2017 |

Täällä oli muutama päivä sitten aloitus siitä miten paljon rahaa palaa lastenvaatteisiin. Aloin miettimään omaa ostokäyttäytymistäni. Onko ihan normaalia ostella jemmaan suurempia kokoja parinkin vuoden päähän lapselle lähinnä alennusmyynneistä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko normaalia vai ei. Olen ostanut vauvalle kokoon 74 asti vaatteita. Nyt hän käyttää kokoa 56.

Vierailija
2/15 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan. Mulla on muoviset kannelliseen laatikot, joihin olen kirjoittanut koot ja niihin ostan lähinnä kirppareilta hyviä löytöjä. Uusia vaatteita olen myös alennuksesta ostanut jonkin verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan joskus ulkovaatteita jemmaan seuraavaa talvea varten, myös juhlamekkoja jos on tosi hyvät alet ja tiedän että on tulossa monet juhlat lähiaikoina. Vuosiksi eteenpäin en ostele, lähinnä säilytystilan puutteen vuoksi ja en muistaisi kuitenkaan mitä kaikkea on tullut ostettua.

Vierailija
4/15 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kirpparilta jemmaan jos saa halvalla hyvää vaikka saan myös tutuilta paljon vaatteita. Ulkovaatteita ostan tarjouksesta isompiakin kokoja ja aina on kaikki tullut käytettyä. Siis hanskat, haalarit ja kenkiäkin.

Vierailija
5/15 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ennen, mutta nykyisin ostan vain tarpeeseen. Lapsi kasvaa sellaista vauhtia, ettei kokoja voi mitenkään ennustaa. Lisäksi yritän pitää vaatteiden määrän järkevänä. Huomasin, että varastoon ostaessa vaatteiden määrä vähän räjähti ja niitä oli aina liikaa. Mitä vähemmän vaatetta, sitä vähemmän kirpparirumbaa.

Vierailija
6/15 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvanvaate on minusta hieman oma juttunsa sillä vauvahan käyttää ensimmäisen vuoden aikana vaikka miten montaa kokoa. Leikki-ikäisen vaatteet taas odottavat kaapissa helposti jo ainakin puoli vuotta koon vaihtumista. 

Vierailija
7/15 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan ja olen isovanhempi.

Vierailija
8/15 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin ennen, mutta nykyisin ostan vain tarpeeseen. Lapsi kasvaa sellaista vauhtia, ettei kokoja voi mitenkään ennustaa. Lisäksi yritän pitää vaatteiden määrän järkevänä. Huomasin, että varastoon ostaessa vaatteiden määrä vähän räjähti ja niitä oli aina liikaa. Mitä vähemmän vaatetta, sitä vähemmän kirpparirumbaa.

Tätä juuri pelkään. Vaatetta on nyt jo tulevalle parille vuodelle varmaan ihan riittävästi kenkiä ja hanskoja lukuunottamatta. Minun ei siis pitäisi enää ostaa juuri yhtään vaatekappaletta seuraavan kahden vuoden aikana ellen ala ostelemaan jälleen suurempaa kokoa jotta vaatemäärä säilyisi kohtuullisena. 

Ap

Vierailija
9/15 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mulla ihan sama! Ja vaikka joskus joutuis ostamaan jotain vähän kalliimpaakin, rahaa menee loppupeleissä vähemmän kuin jos olis ostanu kirppikseltä monta epäsopivaa jotka jää käyttämättä..

Vierailija
10/15 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin kotiäitinä, kiersin kirppareita ja puljasin noiden vaatteiden kanssa.

Nykyään olen töissä, ja saatan korkeintaan jotain sisävaatetta meandin alesta varastoon ostaa. Haalarit ja kengät ostetaan kaupasta, silloin kun tarvitaan ja sitä mitä tarvitaan.

Vierailija
11/15 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mulla ihan sama! Ja vaikka joskus joutuis ostamaan jotain vähän kalliimpaakin, rahaa menee loppupeleissä vähemmän kuin jos olis ostanu kirppikseltä monta epäsopivaa jotka jää käyttämättä..

Minä taas olentodennut,että parempi ostaa muutama hutiostos kirpparilta (siis oikeilla kirppishinnoilla eikä millään nettikirppis hinnoilla) kuin joutua ostamaan varusteita kaupasta juuri silloin kun niille on tarve.

Vierailija
12/15 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan joskus ulkovaatteita jemmaan seuraavaa talvea varten, myös juhlamekkoja jos on tosi hyvät alet ja tiedän että on tulossa monet juhlat lähiaikoina. Vuosiksi eteenpäin en ostele, lähinnä säilytystilan puutteen vuoksi ja en muistaisi kuitenkaan mitä kaikkea on tullut ostettua.

Sama homma, ostan lähinnä seuraavan kauden ulkovaatteet alesta ja sitten juhlavaatetta. Joskua harvoin seuraavan koon sisävaatetta.

Juuri eilen oatin Tähti Jonathan toppiksen pojalle ensi talveksi puoleen hintaan alesta sekä Espritin villakangastakin samaiselle pojalle -60% alesta.

Juhlavaatteita ja juhlakenkiä hankin enimmäkseen kirpparilta ainakin yhden koon verran etukäteen. Juuri eilen ostin pojalle nahkaiset juhlakengät kirpparilta 3 eurolla ensi kesän juhliin.

Suurempi hamstraus johtaa yleensä siihen että vaatteita jää käyttämättä.

Vierailija
13/15 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina siistit housut kun tulevat vastaan, mitään muuta en. Jalan kasvua ei voi määritellä , kuten ei muutakaan. Paidoissa on tarkka. Ja hanskoja ostan jemmaan.

Olen hyvin tarkka kierrättäjä , eli liikaa meillä ei ole mitään. Tilaa olisi varastoidakin mutta 1 lapsi ei tarvi 10 paitaa.

Vierailija
14/15 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on muovilaatikot ja niissä koot merkittyinä, tasaisin väliajoin kurkataan että mitä löytyy. Vähän hamsterin vikaa, mutta aika hyvällä prosentilla ovat hankinnat olleet käytössä. Kolme lasta isoilla ikäeroilla jne., joten jokainen tarvitsee kauden vaihtuessa omat kamat, eikä kierrätettäväksi ole jäänyt kuin luistimia ja pipoja tms. Kenkiäkin on ostettu alesta, yleensä Prisman -70% hyllystä, eli todella halvalla. 16 vuotta lastenkamppeiden hankintaa takana ja aika hyvällä näppituntumalla osaa ostaa.

Vierailija
15/15 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain, jos jotain erityisen kivaa löytyy. Jotain yksittäisiä vaatekappaleita on tullut hankittua isompia kokoja kun vastaan jossain kävellyt, mutta niitä ihan tosissaan on vain muutama. Mun tyttö syntyi keskosena ja nyt alkaa pikkuhiljaa 56 olemaan sellainen, ettei näytä ihan säkiltä, ostin raskausaikana yhden ihanan 92 kokoisen takin valmiiksi pölyttymään kaappeihin enkä malta odottaa että se pääsee käyttöön!! :'D Hetki taitaa mennä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi