Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki tunteet tuntuu sietämättömiltä

Vierailija
21.01.2017 |

Mulla esiintyy tällaista:

Jos leffassa on joku huono näyttelijä, todella vaikea katsoa elokuvaa. Moni varmaan voi vain olla et ok, huono näyttelijä tuossa mut pystyy silti katsomaan ajattelematta asiaa kummemmin. Minulle sietämättömän vaikeaa.

Ulkona on kylmä ja alan palella. Pienikin paleleminen tuntuu todella hirveältä ja tuntuu että kuolen siihen paikkaan, pakko päästä äkkiä sisälle. Usein juoksen jos ulkona on kylmä koska en meinaa kestää yhtään kylmyyttä.

Pitäisi tehdä jotain mikä ei kauheasti kiinnosta. Moni varmaan voi vain sanoa että eipä hirveästi innosta mutta tehdäänpä nyt kuitenkin jos sellaista on ohjelmassa. Itsellä kyllästymisen tunne yltyy nopeasti tosi voimakkaasti ja alkaa tajuttomasti väsyttää ja mieliala laskee. Tuntuu että todella vaikea osallistua sellaiseen mikä ei innosta, aivot vaan kieltäytyy yhteistyöstä.

Jos luen esim. jonkun ihmisen profiilia jossain ja siinä on jotain noloa tekstissä niin tuntuu tosi pahalta jatkaa lukemista, koen todella voimakasta myötähäpeää (?) tms. Tekstin lukeminen on todella vaikeaa. Yleensäkin tosi vaikeaa katsoa jos joku toinen tekee jotain noloa.

Tulen herkästi tosi vihaiseksi jos lapseni vaatii minulta jotain ihan pientäkin. Alkaa raivostuttaa ja tuntuu ettei kestä sitä tunnetta, tuntuu että räjähdän ärtymyksestä. Sitten alkaa väsyttää voimakkaasti, pitää usein mennä nukkumaan sellaisen jälkeen.

Onko teillä samanlaista/mitä ajattelette tällaisesta/mikä voisi auttaa? Jos on samanlaista niin onko teillä joku diagnoosi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kärsin pahasta jännityspäänsärystä/niskajännityksestä. -Ap

Vierailija
2/6 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin samanlaista. ADHD on diagnoosina, paljon muutakin on kyl oireena.

Tuo kylmä itsellä menee niin että sisällä olen hirveän herkkä kylmälle, mutta ulkona etenkin jos on jotain tekemistä en huomaa kylmää ennen kuin tulen sisälle tai tekeminen loppuu. Nälkää en huomaa ennenkuin vatsaan alkaa sattua. Kyllästyminen johtaa impulssiiviseen käyttäytymiseen, samoin turhautuminen. Onneksi en suutu hirveän helposti, vaan käännän sen enemmänkin itseäni kohti, minut on vaikea saada vihaiseksi, yleensä tuntuu enemmänkin että haluaisin hypätä alas parvekkeelta kun pitäisi olla vihainen tms. Myös haen ääripäitä asioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokseenkin samanlaista. ADHD on diagnoosina, paljon muutakin on kyl oireena.

Tuo kylmä itsellä menee niin että sisällä olen hirveän herkkä kylmälle, mutta ulkona etenkin jos on jotain tekemistä en huomaa kylmää ennen kuin tulen sisälle tai tekeminen loppuu. Nälkää en huomaa ennenkuin vatsaan alkaa sattua. Kyllästyminen johtaa impulssiiviseen käyttäytymiseen, samoin turhautuminen. Onneksi en suutu hirveän helposti, vaan käännän sen enemmänkin itseäni kohti, minut on vaikea saada vihaiseksi, yleensä tuntuu enemmänkin että haluaisin hypätä alas parvekkeelta kun pitäisi olla vihainen tms. Myös haen ääripäitä asioissa.

Niin, syöminen menee yleensä rutiinin mukana, jos jokin poikkeaa niin unohdan syödä. Ja ihan aikuinen olen.

Vierailija
4/6 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Mullakin on ADHD

Vierailija
5/6 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. En tosin ole aikaisemmin ajatellut että nämä olisivat ADHD:n oireita 

t: ADD-aikuinen

Vierailija
6/6 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet erityisherkkis? Onko muita siihen liittyviä piirteitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä