Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuparikierukan jälkitarkastukset? Lääkäri sanoi, ettei tarvita ollenkaan...

Vierailija
21.01.2017 |

Kävin muutama päivä sitten ottamassa kuparikierukan ja laitto meni kaikkn puolin hyvin, pikkusen nippas ja verta tuli vähän, mutta ei mitään kipuja jälkeen päinkään. Lääkäri sitten vain tuumasi, että tässä lappusessa kyllä näistä jälkitarkastuksista kerrotaan, mutta ei me näitä olla tehty, että jos ei tule mitään komplikaatioita niin ei tarvi muuta kuin sit kymmenen vuoden päästä tulla vaihtaan uuteen (ellen aiemmin halua raskaaksi). Minusta tuo oli vähän erikoista. Mitäs jos kierukka onkin jotenkin huonosti tmv, että ehkäisyteho ei ole täysi tai saan jonkun tulehduksen, jota en itse huomaa? Ja ihan julkisella puolella laitettiin, onkohan niillä vain niin ruuhkaista sitten, että eivät mielellään noita tarkastuksia tee?
Mietin nyt tässä sitten, että varaanko omin nokkineni joko sinne julkiselle tai jos eivät sinne suostu ottamaan niin sit yksityiselle sen tarkistusajan, vaikka kaikki tuntuiskin olevan ihan ok, mitä mieltä olette?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä muista missään jälkitarkastuksissa käyneeni. Menet sitten jos tulee joku ongelma.

Vierailija
2/3 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mulla kyllä ole tarkistettu kierukoiden laittamisen jälkeen, eikä ole sen puoleen ollut tarvettakaan. Tulehduksen huomaat kyllä, vuoto haisee vähintäänkin tympeältä, maha on kipeä ja useimmiten kuumettakin on reippaasti. Samoin jos kierukka ei pysy paikallaan, seuraa siitä mahakipua tai kierukka tulee jopa ulos, joka on vaikea missata.

Voit omatoimisesti kokeilla varata aikaa julkiselle gynelle, joskin luulen että suhtautuvat aika nuivasti asiaan. Tai sitten voit käydä yksityisellä. Ennen muuten kierukan suositeltiin viittä vuotta vaihtoväliksi kuparikierukallekin, onko se nykyään tosiaan 10v?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok kiitos vastauksista :) Ehkäpä nuo tarkaatukset on sit "turhia". Ja joo sanoivat, että nykyään kestää ehkäisyvaikutus tuon 10v. Mukava vaivatonhan tuo sit on, sikäli kun vaan paikoillaan pysyy ja muita ongelmia ei tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi