"Ystävä" joka aina kehuu esim. "Oletpa tänään kaunis, siis tasoosi nähden" yms.
Tai "istuupa tuo vaate vyötäröltä hyvin, kun on kuitenkin sinun kropastasi kyse"
"Ovatpa nämä leivokset maukkaita, sinun leipomiksesi"
Usein piilottaa kehuun jotain vittuilua mukaan. Miten tähän pitäisi suhtautua, kiittää?
Kommentit (18)
Ei ole ystäväsi - mutta tykkäät varmaan kun sua kiusataan.
Ymmärrä jo, että vetää sua alta lipan.
Sano että olipa hyvä letkautus, keksitkö ihan itse?
Sano, että olipa mukavasti sanottu, sinunluonteiselta ihmiseltä.
Kauheen lapsellista varmaan, mutta sanoisin jotain samansuuntaista takaisin. Kyllä kaikilla on heikko kohtansa.
- Hyvä läppä, ottaen huomioon että sinä olet kertojana.
- Hienosti oivallettu, siis sinulta. Joltain muulta voisi olla aika vaivaannuttava...
- Yllättävän kiinnostava huomio, tasosi tuntien.
- No ajattelin, että tämmöinen kakkoslaadun pulla välttää hyvin sinulle.
"olipas positiivinen kommentti, yleiseen tasoosi nähden."
Sinun tyylitajusi on selvästikin kehittymään päin!
"Sä olet tänään vähemmän kusipää kuin yleensä"
Olin joskus parikymmentä vuotta (tai vähän yli) sitten lasten kanssa pihalla, ja usein siellä oli myös parin samassa taloyhtiössä asuneen lapsen mummo. Sittemmin satuin tämän mummon kanssa samaan konserttiin. Hän loihe lausumaan: "Katsoin äsken ja sanoin, että ei se voi olla X:n (X:n paikalla sukunimeni) rouva, kun se on niin hyvännäköinen." (Pihamaallahan minä en pyhämekkoja pitänyt)
Eii apua, ihan selkeet vakavan av-riippuvuuden oireet, alkaa jo järki rakoilla ja tasoteoriat puskee läpi! :DD
Tällaiset "ystävät" poistetaan hiljakseen kontakteista.
Mun liikunnanopettaja käytti tuota koulussa: "olipa hyvä lyönti sinulta" :D (pelattiin pesäpalloa) Kiitos vaan. Jotenkin tekee tyhjäksi se kehun. Niinkuin ei olisi uskonut että minäkin osaan.
Ihan kuin mun äitini. Aikuiseksi asti luulin, että sellainen on normaalia. Enää ei nähdä.
Itse heivasin tuollaisen "ystävän" elämästä. Kyllä täytyy jotain mätää olla, jos edes omalle ystvälle ei voi lausua vilpitöntä kohteliaisuutta. Luultavasti epävarmuus ja huono itsetunto, joista kumpuaa kateus toisia kohtaan.
Käyttääkö joku muka oikeasti jotain 'tasoosi nähden' juttua oikeassa elämässä? En usko.