Pikkunaisia: kuka on suosikkisi? keneen heistä samastut?
Kyse on siis tietysti Mary Jo Alcottin romaanista ja siihen perustuvasta elokuvasta Pikkunaisia (Little Women).
Kuka heistä on suosikkisi tai keneen pikkunaisista samastut? Valitse vastauksesi jomman kumman perusteella.
Kirjoita mielellään kommentti, jossa perustelet valintasi.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut kirjat usein aikuisena ja tykkään edelleen. 90-luvulla tehty elokuva on mielestäni ainoa onnistunut ns. tyttökirjan filmatisointi ikinä. Rakastan vauvaani mielettömästi, ainoa asia johon olen pettynyt hänen sukupuolessaan on, että hänelle ei oikein voi tuputtaa tyttökirjoja...
Kokeile uppoaako Mark Twainin Tom Sawyer tai Huckleberry Finnin seikkailut. Ja Viisikot ovat minusta myös pojille sopivia klassikoita. 😊
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut kirjat usein aikuisena ja tykkään edelleen. 90-luvulla tehty elokuva on mielestäni ainoa onnistunut ns. tyttökirjan filmatisointi ikinä. Rakastan vauvaani mielettömästi, ainoa asia johon olen pettynyt hänen sukupuolessaan on, että hänelle ei oikein voi tuputtaa tyttökirjoja...
Kahden pojan äitinä jaan tuon tunteen. Olisin niin mielelläni lukenut tyttärelleni kaikki lapsuuteni ihanat tyttökirjat. Juuri siitä syystä ihastuinkin Pottereihin, löysin kirjasarjan, joka sopi niin äidille kuin pojillekin ääneen luettavaksi.
Onko kukaan katsonut tätä BBC:n sarjaa?
Kauhean tutulta näytti toi Jo tossa sarjassa. Googlasin ja se olikin Maya Hawke, ihanan Ethan Hawken ja Uma Thurmanin tytär. Niin on vanhempiensa näköinen, enemmän kyllä ehkä äitinsä, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Kauhean tutulta näytti toi Jo tossa sarjassa. Googlasin ja se olikin Maya Hawke, ihanan Ethan Hawken ja Uma Thurmanin tytär. Niin on vanhempiensa näköinen, enemmän kyllä ehkä äitinsä, valitettavasti.
No ilmankos näyttää jotenkin tutulta munkin mielestä...ja kaunis on! Tykkään hänen Jostaan enemmän kuin Winona Ryderin vaikka elokuva hyvä onkin. Tämä uusi minisarja on mielestäni myös hyvin onnistunut. Ei haittaa vaikka tulisi 10 eri versiota Pikku Naisista, katsoisin ne kaikki.♥️
Voi itku, unohdin seurata sitä BBC:n sarjaa!
Mutta järjestys tuli selkäytimestä, siis suosikeista: Jo, Beth, Meg ja Amy.
Jatko-osissa Megin ja Amyn järjestys vaihtuu, kun Amy löytää taiteen ja herkeää olemasta niin turhamainen.
Jo oli suosikki lapsena ja on edelleen tässä BBCn uudessa sarjassa.
Meillä oli lapsena joku vhs-kasetti jolla oli piirretty versio elokuvasta ja olen katsonut sen varmaan satoja kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Voi itku, unohdin seurata sitä BBC:n sarjaa!
Mutta järjestys tuli selkäytimestä, siis suosikeista: Jo, Beth, Meg ja Amy.
Jatko-osissa Megin ja Amyn järjestys vaihtuu, kun Amy löytää taiteen ja herkeää olemasta niin turhamainen.
Löytyy Yle Areenasta.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoissa elellään ensimmäisen maailmansodan ja Bunuenin Kristitynvaelluksen tunnelmissa. En usko että nappaa nykyaikana.
Ei ole eka maailmansota😂😂😂
Ei ole suosikki, mutta olen niin Amy kun vaan tyttö voi olla. Turhamainen blondi, joka tykkää miehistä, vaikka toisten omista. Olen myös kuvataiteilija. Ja kiharsin hiuksiani lapsena voipaperilla.
Amy. Fiksuin. Kaunein. Ja pääsi elämässään jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Jon olisi pitänyt saada Laurie.
Tunnustan, etten ole lukenut alkuperäistä kirjaa vaan mielipiteeni perustuu siihen 90-luvun elokuvaan (Winona Ryder & kumppanit), jonka perusteella Laurien ja Amyn päätyminen yhteen tuntui jotenkin ”lohdutuspalkinnolta” Laurielle, joka ei saanut (elokuvassa siltä vaikuttavaa) elämänsä rakkautta Jota. Tässä uudessa BBC:n minisarjassa taas Jon ja Laurien välit näyttäytyvät enemmän kaverillisina/sisarellisina, eli mutu-tuntumalla ”oikein”, ettei heistä tulekaan paria. Kummassakaan versiossa en oikein näe, että Jo olisi tuossa ihmissuhdedynamiikassa se osapuoli, joka olisi jotenkin jäänyt lehdellä soittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli lapsena joku vhs-kasetti jolla oli piirretty versio elokuvasta ja olen katsonut sen varmaan satoja kertoja.
samoin☺
Uutta sarjaa aloin katsoa vähän varauksella, mutta olen myyty.
Samaistuin todella paljon Jo:n! Omen itsekin itsenäinen, kiltti, leikkisä ja kirjallisesti lahjakas. Äidinkielen opettajani oli varma, että minusta tulee isona kirjailija. Aineeni luettiin aina luokan edessä ääneen ja luokkatoverini eivät uskoneet että olen ne itse kirjoittanut. Ainekirjoitus aina 10.
Olen ihan samanlainen kuin Jo! Leikkisä mutta ujo sisimmissäni.
Muistan, että minua harmitti jo nuorena, että Laurie ja Jo eivät päätyneet yhteen. Ja harmittaa edelleen. Kirja perustuu Alcottin omaan lapsuuteen, ja M. L. Alcott ei koskaan mennyt naimisiin, kuten hän ei olisi halunnut Jonkaan menevän.
Kaikki pikkunaiset ovat suosikkejani.
-Asko Vilenius-
Tykkäsin aina Montgomeryn Emiliasta ja Annasta enemmän, mutta Pikku naisista Jo oli suosikkini.