Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkunaisia: kuka on suosikkisi? keneen heistä samastut?

Vierailija
21.01.2017 |

Kyse on siis tietysti Mary Jo Alcottin romaanista ja siihen perustuvasta elokuvasta Pikkunaisia (Little Women).

Kuka heistä on suosikkisi tai keneen pikkunaisista samastut? Valitse vastauksesi jomman kumman perusteella.

Kirjoita mielellään kommentti, jossa perustelet valintasi.

Pikkunaisia: kuka on suosikkisi? keneen heistä samastut?

Vaihtoehdot

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin aina Montgomeryn Emiliasta ja Annasta enemmän, mutta Pikku naisista Jo oli suosikkini.

Vierailija
22/37 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut kirjat usein aikuisena ja tykkään edelleen. 90-luvulla tehty elokuva on mielestäni ainoa onnistunut ns. tyttökirjan filmatisointi ikinä. Rakastan vauvaani mielettömästi, ainoa asia johon olen pettynyt hänen sukupuolessaan on, että hänelle ei oikein voi tuputtaa tyttökirjoja...

Kokeile uppoaako Mark Twainin Tom Sawyer tai Huckleberry Finnin seikkailut. Ja Viisikot ovat minusta myös pojille sopivia klassikoita. 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut kirjat usein aikuisena ja tykkään edelleen. 90-luvulla tehty elokuva on mielestäni ainoa onnistunut ns. tyttökirjan filmatisointi ikinä. Rakastan vauvaani mielettömästi, ainoa asia johon olen pettynyt hänen sukupuolessaan on, että hänelle ei oikein voi tuputtaa tyttökirjoja...

Kahden pojan äitinä jaan tuon tunteen. Olisin niin mielelläni lukenut tyttärelleni kaikki lapsuuteni ihanat tyttökirjat. Juuri siitä syystä ihastuinkin Pottereihin, löysin kirjasarjan, joka sopi niin äidille kuin pojillekin ääneen luettavaksi.

Vierailija
24/37 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan katsonut tätä BBC:n sarjaa?

Vierailija
25/37 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean tutulta näytti toi Jo tossa sarjassa. Googlasin ja se olikin Maya Hawke, ihanan Ethan Hawken ja Uma Thurmanin tytär. Niin on vanhempiensa näköinen, enemmän kyllä ehkä äitinsä, valitettavasti.

Vierailija
26/37 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean tutulta näytti toi Jo tossa sarjassa. Googlasin ja se olikin Maya Hawke, ihanan Ethan Hawken ja Uma Thurmanin tytär. Niin on vanhempiensa näköinen, enemmän kyllä ehkä äitinsä, valitettavasti.

No ilmankos näyttää jotenkin tutulta munkin mielestä...ja kaunis on! Tykkään hänen Jostaan enemmän kuin Winona Ryderin vaikka elokuva hyvä onkin. Tämä uusi minisarja on mielestäni myös hyvin onnistunut. Ei haittaa vaikka tulisi 10 eri versiota Pikku Naisista, katsoisin ne kaikki.♥️

Vierailija
27/37 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku, unohdin seurata sitä BBC:n sarjaa!

Mutta järjestys tuli selkäytimestä, siis suosikeista: Jo, Beth, Meg ja Amy.

Jatko-osissa Megin ja Amyn järjestys vaihtuu, kun Amy löytää taiteen ja herkeää olemasta niin turhamainen.

Vierailija
28/37 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo oli suosikki lapsena ja on edelleen tässä BBCn uudessa sarjassa. 

Meillä oli lapsena joku vhs-kasetti jolla oli piirretty versio elokuvasta ja olen katsonut sen varmaan satoja kertoja. 

Vierailija
29/37 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi itku, unohdin seurata sitä BBC:n sarjaa!

Mutta järjestys tuli selkäytimestä, siis suosikeista: Jo, Beth, Meg ja Amy.

Jatko-osissa Megin ja Amyn järjestys vaihtuu, kun Amy löytää taiteen ja herkeää olemasta niin turhamainen.

Löytyy Yle Areenasta.

Vierailija
30/37 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoissa elellään ensimmäisen maailmansodan ja Bunuenin Kristitynvaelluksen tunnelmissa. En usko että nappaa nykyaikana.

Ei ole eka maailmansota😂😂😂

Vierailija
31/37 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole suosikki, mutta olen niin Amy kun vaan tyttö voi olla. Turhamainen blondi, joka tykkää miehistä, vaikka toisten omista. Olen myös kuvataiteilija. Ja kiharsin hiuksiani lapsena voipaperilla.

Vierailija
32/37 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amy. Fiksuin. Kaunein. Ja pääsi elämässään jonnekin.

Vierailija
33/37 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jon olisi pitänyt saada Laurie.

Tunnustan, etten ole lukenut alkuperäistä kirjaa vaan mielipiteeni perustuu siihen 90-luvun elokuvaan (Winona Ryder & kumppanit), jonka perusteella Laurien ja Amyn päätyminen yhteen tuntui jotenkin ”lohdutuspalkinnolta” Laurielle, joka ei saanut (elokuvassa siltä vaikuttavaa) elämänsä rakkautta Jota. Tässä uudessa BBC:n minisarjassa taas Jon ja Laurien välit näyttäytyvät enemmän kaverillisina/sisarellisina, eli mutu-tuntumalla ”oikein”, ettei heistä tulekaan paria. Kummassakaan versiossa en oikein näe, että Jo olisi tuossa ihmissuhdedynamiikassa se osapuoli, joka olisi jotenkin jäänyt lehdellä soittelemaan.

Vierailija
34/37 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli lapsena joku vhs-kasetti jolla oli piirretty versio elokuvasta ja olen katsonut sen varmaan satoja kertoja. 

samoin☺

Uutta sarjaa aloin katsoa vähän varauksella, mutta olen myyty.

Vierailija
35/37 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistuin todella paljon Jo:n! Omen itsekin itsenäinen, kiltti, leikkisä ja kirjallisesti lahjakas. Äidinkielen opettajani oli varma, että minusta tulee isona kirjailija. Aineeni luettiin aina luokan edessä ääneen ja luokkatoverini eivät uskoneet että olen ne itse kirjoittanut. Ainekirjoitus aina 10.

Olen ihan samanlainen kuin Jo! Leikkisä mutta ujo sisimmissäni.

Vierailija
36/37 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että minua harmitti jo nuorena, että Laurie ja Jo eivät päätyneet yhteen. Ja harmittaa edelleen. Kirja perustuu Alcottin omaan lapsuuteen, ja M. L. Alcott ei koskaan mennyt naimisiin, kuten hän ei olisi halunnut Jonkaan menevän. 

Vierailija
37/37 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pikkunaiset ovat suosikkejani.

-Asko Vilenius-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme