Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon teillä on vapaa-aikaa? Millaisia teidän arkipäivät on?

Vierailija
20.01.2017 |

Minulla oli herätys klo 8:00 laittaudun valmiiksi, töihin 9:00 jossa olin klo 20:00 asti. Tulen kotiin, syön ruoan, käyn suihkussa, katson netflixiä ja sitten nukkumaan n. klo 24:00. Nyt olen työttömänä niin nukkumista ja netflixiä koko päivä. Tuntuu absurdilta ajatella perhe-elämää tälläiseen arkeen.

Millaista teidän arki on? Onko teillä vapaa-aikaa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään klo9. Käyn koiran kanssa puolen tunnin reippaan lenkin. Käyn suihkussa, syön aamupalaa ja laitan kahvin tippumaan. Kymmeneltä availen koneen, luen sähköpostit ja alan hommiin. Päivän aikana yleensä nelisen tuntia töitä: pari etäpalaveria ja sekalaisia pikkuhommia. Iltapäivällä punttikselle tai uimaan, puolisentoista tuntia. Illalla koiran kanssa puolentoista tunnin metsälenkki. Tunti-pari alaani liittyvien blogien, kirjojen ym lueskelua tai muuta kehittävää. 21-01 toinen neljän tunnin työpätkä, koodia syntyy parhaiten illalla ilman keskeytyksiä. Jos ei meinaa nukuttaa niin saatan vielä tunnin kuunnella musiikkia tai lueskella jotain kirjaa, yleensä valot sammuu viimeistään 02.

Kerran viikossa pitää käydä toimistolla, silloin aikataulu on vähän tiukempi koska työmatkoihin tuhraantuu kolmisen varttia suuntaansa. Toimistopäivinä jätän punttiksen/uimahallin väliin ja teen 8 tunnin päivän yhteen putkeen, illalla saatan käydä vaikka leffassa. 

Suurinpiirtein näin, tosin aika fiilispohjalta mennään eli ei ole mitenkään kiveen hakattu päivän aikataulua ja työtuntienkin määrä vaihtelee päivittäin 2-16h tilanteen ja oman fiiliksen mukaan.

Vierailija
22/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä tulin neljältä. Ruuan laitto ja syöminen. Ruokapöydästä lähes suoraan viemään lapsia harkkoihin. Ensin toinen, sitten toinen. Välillä kotia ulkoiluttamaan koira. Äkkiä kauppaan ja samalla hakemaan lapset. Kello on puoli yhdeksän kun ollaan kotona.

Suihkuun, iltapala ja nukkumaan.

Sama toistuu neljä-viisi kertaa viikossa. Joka päivä ei tarvitse käydä kaupassa, joten silloin pesen pyykkiä tai siivoan.

Mikä oma vapaa-aika?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te jaksatte, joilla ei ole ollenkaan omaa aikaa?

24/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys seiskalta, kotiin neljältä tai vähän sen jälkeen. Lyhyt työmatka on luksusta. Loppu aika vuorokaudesta on vapaata. Minulla ei ole mitään säännöllisiä harrastuksia tai velvoitteita. Tykkään pitää elämäni vapaana ja helppona.

Vierailija
25/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te jaksatte, joilla ei ole ollenkaan omaa aikaa?

Vaihtoehtoja??? Lasten harrastusten vähentäminen. En raaski lopettaa lasten hyviä.harrastuksia.

Vierailija
26/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee aika paljon, koska opiskelen. Mies on töissä säännöllisesti, lähtee aamulla n. kasin mailla ja tulee kotiin n. viiden paikkeilla. Hän myös vie lapsen aina hoitoon. Mun lukkarissa voi olla joskus montakin päivää vapaata viikolla tai yksi luento per päivä, mutta välillä on tosi pitkiä päiviä + tentit ja kotona tehtävät harjoitukset päälle. On tämä silti paljon leppoisampaa mitä kokopäivätyö, eikä lapsen kanssa kotona oleminenkaan (kaksi vuotta) ollut musta kovin herkkua.

Miten ihanaa on välillä jäädä nukkumaan vaikka puolille päivin viikolla tai harrastella kotona omiaan ihan rauhassa! Työelämää en tällä hetkellä osaa kaivata, ja toivon että voisin tulevaisuudessa tehdä oman alan hommia vain osa-aikaisesti. Raha ei ole läheskään niin tärkeää mulle kuin vapaa-aika, jolloin voin viettää aikaa oman lapsen, miehen ja harrastusteni parissa.

Vierailija
27/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys 05.15, töihin tuntia myöhemmin, töitä klo 7-15. Sitten lapsi tarhasta klo 16 mennessä, kotiin, ruokailu ja puuhailua. Salille 2 iltana vkossa n.klo 20-21, vkonloppuna klo 12 paikkeilla. Nuorin menee vkolla nukkumaan klo 20, sitten on omaa aikaa. Joka päivä ei tartte kokata, pyykätä tai käydä kaupassa, kun vähän suunnittelee

Vierailija
28/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla auto, herätys 5.10. Töissä 6-14, jonka jälkeen yleensä käyn salilla tai lenkillä. Haen lapset pk:sta, kotimatkalla puistoillaan. Kotona teen ruokaa/mies tekee, riippuu kumpi ensin kotona, syödään koko perhe yhdessä. Sen jälkeen lapset leikkii pari tuntia, sen jälkeen iltatoimet ja iltapala. Lapset sängyssä klo 20, me miehen kanssa katsellaan netflixiä jakso tai pari, vietetään laatuaikaa. 

Jos mulla ei autoa, herätys 4.40 ja muuten sama kaava illassa, paitsi että päiväkodista tullessa ei käydä puistoilemassa enkä mä käy salilla, vaan mennään suoraan kotiin. 

Vierailija
29/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvuoropäivinä:

Herätys klo 5:20. Töissä 7-15. Iltapäivällä pakko ensin ottaa kotona päiväunet. Sen jälkeen yleensä tulee vain hengailtua sohvalla, katottua Netflixiä ja tehtyä ruokaa. Tiistaisin ja torsaisin on tanssitunti.

Iltavuoropäivinä:

Herätys klo 10:30. Töissä 12-20. Kotona ehdin vain käydä suihkussa ja hetken selata nettiä, etenkin jos seuraavana päivänä on aamuvuoro.

Yövuoropäivinä:

Kaikki aika menee oikeastaan vain nukkumiseen ja töihin henkisesti valmistautumiseen.

Vierailija
30/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään 6.30 ja vien esikoisen eskariin. Nuorempien kanssa kanssa ulkoillaan ja syödään, sit hakemaan eskarilaista... Iltapäivä menee samaan tyyliin kuin aamupäivä: ulkoillaan, syödään, touhutaan... parina päivänä/vko käyn nuorempien kanssa kerhossa.

Päikkärit nukkuu van nuorimmainen, eskari ja keskimmäinen ei.

Illalla iltatoimi- ja nukutusrumba: nuorimmainen nukkumaa klo 19.30, isommat 21.

Vapaa-aikaa on se 1-2 tuntia illalla, jos kaikki lapset nukahtaa aikanaan. Nooo, kait sitä omaa aikaa on sit enempi, kun kakaralauma vanhenee :'D

31/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pääsin töistä jo 15.00 kotiin ja muksuille välipalaa.

poika harrastukseensa ja sillä välin tein ruoan. Hain pojan, ja päästiin syömään kun mieskin kotiutui.

Lähdettiin porukalla isoon markettiin ostamaan viikonlopun ja ensi viikon ruoat. Kotiin tullessa tyhjään pesukoneen joka oli iltapäivällä päällä kun tein ruokaa. Mies purki kauppatavaraa ja tehtiin iltapalaa.

Muut painuu nukkumaan mutta minä päätin jäädä katsomaan alastoman aseen elokuvan ja otin jopa pullon siideriä. Omaa aikaa minulla oli tänään puoli kymmenestä eteenpäin mutta nyt on mentävä nukkuu huomenna työpäivä kymmenestä eteenpäin.

Vierailija
32/35 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaikani on 07-18.00 välillä. Ja tykkään..

Vierailija
33/35 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään klo 6. Juon kupposen teetä ja valmistan kuopuksen aamupalan. Lähdemme yhdessä niin, että molemmat ehdimme kouluun ja töihin klo 8ksi. Töissä klo 16 asti ja kotona klo 16.30. Sit ruokaa pesueelle. Teinit harrastaa ja tekee läksyjä illat, tuo kolmasluokkalainen pyörii vielä helmoissa. Mies hoitelee harrastuskuskaukset nykyään. Mä pääsen jo jumpalle tai lenkillekin. Pieniä kotitöitä ja Netflixiä/ telkkaria mahtuu myös iltoihin. Nukkumaan klo 22-23 välillä.

Oon tähän rytmiin tyytyväinen. Aiemmassa työssä oli pakjon työmatkoja ja pitkiä päiviä. Oli ihan tavallista, et olin kotona vasta klo 19 aikoihin. Se ei pidemmän päälle ollut kivaa.

Vierailija
34/35 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys 5.30, heti jumppavideo 45 min, puetaan sängyn, harjaan hampaat ja 6.30 lähden töihin fillarilla. Suihkuun ja omalla paikalla olen n 7.15. . N klo 18 lähden kotiin, ellei ole ylitöitä, aina on jotain tekemistä kotona. Käsitöitä , joita myyn. Siivoamista.

Lapset ovat joka toinen viikko minulla, joka toinen viikko isällään, omalla viikolla teen lyhyempää työviikkoa ja yksin pidempää.

Aina saan jostain vanhoja vaatteita, joista teen vaikka rusetteja, jos niistä ei ole enää vaatteiksi. Kiitos Konmarin, taas kaivataan koppeja. Muutama ilta menee kun ekaks leikkaat kankaan kuteiksi ja sitten virkkaan, mutta aikaahan mulla on.

Vierailija
35/35 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 6.15 herätys

klo 7.30 lapset päiväkodissa

klo 8-16.15 töissä.

Illalla kotitöitä, ruuanlaittoa, kaupassa käyntiä, yleistä härdelliä ja hulabaloota

Kerran viikossa käyn jumpassa.

Klo 20 alkaa lasten iltapalat ja -pesut, nukuttamiset jne.

Omaa aikaa n. 21.00-> miten nyt jaksaa valvoa. Yleensä koomailen sohvalla tv:n ääressä klo 23 asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä