Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon teillä on vapaa-aikaa? Millaisia teidän arkipäivät on?

Vierailija
20.01.2017 |

Minulla oli herätys klo 8:00 laittaudun valmiiksi, töihin 9:00 jossa olin klo 20:00 asti. Tulen kotiin, syön ruoan, käyn suihkussa, katson netflixiä ja sitten nukkumaan n. klo 24:00. Nyt olen työttömänä niin nukkumista ja netflixiä koko päivä. Tuntuu absurdilta ajatella perhe-elämää tälläiseen arkeen.

Millaista teidän arki on? Onko teillä vapaa-aikaa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin 6.30 kun mies toi kahvin sänkyyn, join ja lepuuttelin tunnin. 7.30 Suihkuun ja laittautuminen töihin, tunnin työmatka.. 11 alkoi työt ja 19.00 pääsin töistä. 20.00 kotona jonka jälkeen ruuan laitto ja nyt kuuntelen musiikkia miehen kanssa, kohta saunaan ja nukkumaan sen jälkeen.

Vierailija
2/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys 7.45 ja töihin klo 9.00. Töistä kotiin kaupan kautta klo 15.00. Mies tehnyt ruuan, jota syödään klo 16.00. Lapsen kokeeseen kuulustelua ja sitten tunnin lenkki. Klo 18.30 eteenpäin vain lorvin. Eli katson nettiä tai tv:tä tai luen kirjaa. Yleensä illalla vielä teen lihaskuntotreeniä tai venytyksiä, mutta tänään en jaksanut. Lapset ovat jo teini-ikäisiä. Koska downsiftaan, teen vain 6h työpäivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys 5.30. Lapselle vaatteet, päiväkotiin ja sieltä töihin. Työaika 7-15. Kotona joskus ennen neljää. Ruokaa, pyykkiä, siivousta, isompien lasten läksyjen katsomista ja yleistä hulabaloota... Kun sitten joskus saadaan taloon hiljaisuus pääsen itse nukkumaan. Kyllä, olen uupunut..

Vierailija
4/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä välillä on ilman lapsia käynyt kaupassa ruokaa ostamassa.. Jos tää nyt voi vapaata olla... Äitiyslomalla eikä edes pääse töihin hengähtää...

Vierailija
5/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätään vauvan kanssa klo 9-10, juodaan kahvia (siis minä juon) syödään ja hengaillaan, klo 11-12 vauva 1,5h päikkäreille. Minä hengailen. Vauva herää, syödään, Mennään ulos / leikitään / siivoillaan / tehdään ruokaa.. Mies tulee töistä 17. About tällöin vauva toisille päikkäreille, ilta hengaillaan kaikki yhdessä, vauva nukkumaan 21, katson telkkaa tai miehen kanssa jotain, klo 23 nukkumaan itse.

Vierailija
6/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän tämä päivä on mennyt vauvan, miehen ja koiran kanssa. Käytiin kaupoilla, vauva kantorepussa, tultiin takaisin kotiin ;) Omaa aikaa on paljon, koska vauva nukkuu paljon.

Vierailija
7/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello on soimassa 5:50 mutta torkutan 6:10 asti, laittaudun samalla kun juon aamukahvin ja töihin lähden 6:45. Töissä 7:30-15:15 tavallisimmin, kotona siinä neljän jälkeen, jolloin ruokaa teinille. Iltaohjelma on vapaa, katson päivittäin Emmerdalen 18:00-19:00 jos ei ole muuta ohjelmaa kuten vaikka tänään oli. 

Usein lähden lenkille ja kauppaan vielä Emmerdalen jälkeen tai sitten on sauna, odotellessa esim. neulomista tai tietokoneella istumista. Hiljaisuus ja rauhoittuminen klo 21 alkaen ja nukkumaan klo 23.

Vierailija
8/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olen 40 tuntia viikossa. Loput on vapaa-aikaa.

Vierailija
9/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 5.50 soi kello.

Klo 7.10 ovesta ulos.

Klo 7.30-16.00 töissä.

Klo 16.30 ja 18 välillä yleensä kotona.

Ja sitten tik, tak, tik, tak... Ei tapahdu mitään. Katson jotain. Syön. Mietin millaista olisi jos joku haluaisi olla mun kaa.

Vierailija
10/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello soi klo 6, klo 6.30 ollaan lasten kanssa päiväkodilla. Klo 7.30-15.30 olen töissä. Klo 16.30 ollaan lasten kanssa kotona ja syödään usein saman tien. Klo 17 alkaa PikkuKakkonen ja sen aikana valmistan seuraavan päivän ruuan ja teen jotain kotihommia. Klo 18 leikin yleensä hetken lasten kanssa ja ehkä jotain kotihommia, joskus myös katson lasten kanssa pikkukakkosta, tykkäävät istua mun sylissä. Klo 19 aletaan iltapuuhiin; iltapala, pesut, yökkärit päälle, iltasatu ja klo 20 lapset sänkyyn. Joskus nukahtavat heti, joskus vasta klo 21, riippuen päiväkodissa nukuttujen päikkäreiden pituudesta. Klo 21-22 on mun omaa aikaa, jolloin käyn suihkussa, syön jotain hyvää ja istun sohvalla aivottomana. Klo 22 kaadun sänkyyn.

Onneksi lapset ovat vielä niin pieniä, ettei ole harrastuksia, en ehkä jaksaisi yhtään ylimääräistä ohjelmaa arkeen. Vapaa-aikaa mulla siis tunti päivässä iltaisin. Se aika on kuitenkin vietettävä kotona, en siis esim voi lähteä lenkille, koska lapsia ei voi jättää yksin kotiin.

Vierailija
11/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään klo 7 ja ruokin kissat. Syön aamiaisen ja luen hesarin, juttelen teinien kanssa. Töihin 5 min autolla ysiin, 4h duunia ja lounas. Kaupan kautta kotiin ja päiväkahvit työttömän naapurin kanssa. Ruoanlaittoa, pyykkejä, siivoamista, lapsia treeneihin, ulkoilua jne. iltaisin.

Vierailija
12/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lukiessa tulee sellainen olo että pitäisikö alkaa downshiftaamaan tai tekemään jotain elämälleen...

Vierailija
13/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello soi siinä 06:00, töihin seiskaks. Vaimo vie lapsen hoitoon seiskalta ennen kouluun lähtemistä. Noin 15:30 lapsi päivähoidosta ja siitä kotiin, joskus kauppaan. Neljästä viiteen touhutaan lapsen kanssa, ja viideltä alkaa lapselle pikkukakkonen ja mulle ruuanlaitto/muu siistiminen. Siinä sit touhutaan lapsen kanssa ilta, ja unille 20:30 mennessä. Siitä sit omaa aikaa, useimmiten tulee ite valvottua sinne 24 asti koska ainoastaan unista nipistämällä saa sitä omaa aikaa. Vaimo on kotona kyllä koko ajan, mutta päävastuu on mulla, koska joka toinen viikko teen iltavuoroa jolloin vaimo on yksin lapsen kanssa illat.

Iltavuoroviikkoina lapsi hoitoon (pph) 9-11 välillä (riippuen päivän ohjelmasta, joko kun lähdetään johonkin tai vasta sitten ruokailemaan/nukkumaan), ja siitä sit 2-4h omaa aikaa ennen kuin työt alkaa. Illalla tuun kotiin kun muut nukkuvat ja meen useimmiten aika nopeasti kans siitä unille. Iltavuoroviikot on mulle helpompia, sit taas aamuvuorot vaimolle helpompia.

Vierailija
14/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä lukiessa tulee sellainen olo että pitäisikö alkaa downshiftaamaan tai tekemään jotain elämälleen...

Mihin viittaat? Sulla on yksi ainoa elämä ja velvollisuus ihan itse päättää miten sen käytät. Uusintaa ei kuitenkaan tule.

Vierailija
15/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen noin 16:30 kotona töiden jälkeen. Vapaa-aikaa on siihen asti kunnes menen nukkumaan. Herään klo 7 ja lähden töihin 7:30. Elämäni on kyllä sopivan rentouttavaa.

Vierailija
16/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään kello 6, töihin klo 7 (työmatka n 5 min kävellen), kotiin klo 15 ja siitä alkaa vapaa-aika. Vapaa-ajalla luen, tapaan kavereita, käyn ostoksilla, käyn lenkillä, teen käsitöitä, teen kotitöitä, roikun netissä jne. Mikä milloinkin tuntuu sopivalta (olen perheetön sinkku, joten siltä osin ei velvollisuuksia). Nukkumaan menen 22-23 aikoihin. Unelmatilanteessa minulla olisi mies ja lapsi. Mies kävisi töissä ja minä olisin kotiäitinä. Ehkä vielä jonakin päivänä... 

Vierailija
17/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä 8-16. Kauppaan, kotiin, ruokaa. 17.30 eteenpäin ilta vapaa, teini ei paljon kotona viihdy. Olen yksin, katson telkkaria, roikun netissä. Such a boring life.

Vierailija
18/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamutoimet, työmatkat ja työt välillä 5.45-15.35, kotitöihin 30-60 minuuttia päivässä. Muuten vapaa-aikaa.

Vierailija
19/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy kokopäivätöissä ja on pieniä  lapsia, ei sitä vapaa-aikaa vaan oikeasti arkena jää. Kun oltiin vielä molemman täysillä tunneilla, pyrittiin siihen, että molemmat pääsisi arkena yhtenä iltana salille/jumppaan (viikonloppuna tietysti myös). Illalla lasten mentyä nukkumaan jäi aikaa ehkä yhteen puolen tunnin tv-ohjelmaan - jos ei ollut siellä salilla. Tosin usein olin niin väsynyt, että nukahdin lasten kanssa yhtäaikaa siinä nukuttaessa.

Nyt ollaan "downshiftattu" ja minä (eli äiti - yllättäen...) käyn osa-aikatöissä. Järjestely on parantanut hurjasti koko perheen hyvinvointia, suosittelen. Ehtii sen asuntolainan maksaa takaisin vähän myöhemminkin :)

Vierailija
20/35 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempainvapaalla olen kotona lapsia kolme. Kohta 3vuoteen ole ollut yksin missään muualla kuin hammaslääkärissä ja synnytyssairaalassa. Aina on suihkussa, vessassa ja kaupassa joku mukana. Aamulla nousen 7.00-7.30. vanhin lapsi lähtee kouluun mies töihin.Pienempien lasten kanssa ulkoillaan, käydään kaupassa,käydään kerhossa, siivoan, pesen pyykkiä, laitan ruokaa,leivon, teen pihatöitä vien koululaista harrastuksiin. Mies tulee töistä kotiin 19.00 ja jatkaa töitä vielä 4-6h kotona. Isommat lapset menee nukkumaan 20.30 ja minä menen nukkumaan vauvan kanssa 01.00. Kun palaan töihin minulla on omaa aikaa työmatkat 35min suuntaansa saan kuunnella autossa musiikkia tai istua hiljaisuudessa. En varmaan osaisi tehdä mitään, jos olisi omaa aikaa. Kaupassa tai suihkussa käynti vain yhden lapsen kanssa tuntuu ihan lomalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi