Kamalinta, mitä olet kuullut lapsen sanovan?
Olin itse 17-vuotiaana hoitamasta sukulaisten lasta, joka oli vähän alle 5-vuotias, eikä osannut vielä puhua kunnolla, koska hänellä oli autismikirjon häiriö. Eräänä päivänä olin leikkimässä hänen kanssaan, kun hän katsoi minua silmiin ja sanoi selvästi, että "Sinä olit äitini silloin kun kuolin lapsena. Sinun olisi pitänyt kutsua lääkäri, mutta sinä annoit minun kuolla". Ne olivat ensimmäinen kokonaiset lauseet, jonka olin hänen kuullut sanovat. Sitä ennen hän oli vain puhunut yksittäisiä sanoja ja sanoi seuraavat vasta useiden kuukausien päästä. Kukaan ei ole uskonut minua, kun kerroin hänelle tästä. Tapasin hänet vähän aikaa sitten ja kerroin hänelle, että mitä hän oli sanonut minulle lapsena. Hän mietti hetken ja sanoi, että "Anteeksi, että sanoin niin, mutta et saa kertoa kenellekään, että olen elänyt ennenkin tai sinulle tapahtuu kammottavia asioita".
Kommentit (2)
Äiti, kuka tuo on? Ja osoittaa sormellaan saunatilojen käytävän suuntaan minne en itse nähnyt. Tiesin tasan tarkkaan ettei meillä ollut muita talossa sisällä. Toisen kerran lapsi alkoi itkemään kovasti omassa huoneessaan ja mentyäni katsomaan piteli päätänsä ja sanoi, Toi löi! Silloinkaan ei ollut muita talossa. Lapsi oli tuolloin täysin terve ja virkeä kolmevuotias. Kaksi vuotta siinä talossa riitti.
"Haluan Cheekin levyn joululahjaksi."