Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saitko kenkää, jäikö pahat fiilarit?

Ikuinen sivuraide
20.01.2017 |

Työpaikkani antoi joku vuosi sitten kenkää noin tuhannelle ihmiselle parin vuoden sisään. Muun muassa minulle.

Jäi paskat fiilarit. Olin pitkään samassa talossa töissä, aluksi viihdyin tavattoman hyvin, ehdin kehittyä työssäni tosi hyväksi. Pomo rupesi silti puhumaan että "tämä ei ole mikään eläkevirka" ja niinpä päädyin firman vähiten suositulle osastolle "sivuraiteelle". Siellä kaikki olivat ihan junnuja paitsi minä (olin tuolloin 45). Koin olevani enemmän tai vähemmän nuorempien halveksuma. Ja sain kenkää.

Viimeiset kuukaudet olivat olleet kiireisiä ja ilmapiiri myrkyllinen. Hymyilin onnesta kun kävelin kotiin vapaana naisena. Ajattelin pitkään että olen huono ja tyhmä ja inhottava ja muistelin kaikkia tyhmiä asioita mitä olin tehnyt tai sanonut, muistin jokaisen virheen.

Vasta parin kuukauden jälkeen löysin ylpeyteni ja listasin kaikki ne hienot asiat mitä olin tehnyt, ja muistin sen positiivisuuden jota aina työpaikalle toin. Muistin sen rahan mitä olin firmalle tehnyt, ne uudet asiakkat jotka toin. Itsetunto näkyi paremmissa hakemuksissa, joita nyt lähettelin useita viikossa. soittelin, lähettelin sähköpostia, verkostoiduin...

Olisinpa silloinkin tiennyt että parisataa hakemusta tuottivat muutaman haastattelun eikä yhtään töitä. Ei tämän ikäiset enää pääse töihin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä jäi. Ajan viikottain entisen työpaikkani ohi ja ohi ajaessa näytän työpaikalle keskaria. Lapsellista, mutta ah, niin mukavaa.

Vierailija
2/5 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu jäi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi. Sain. Sain tosin kostonikin ennen poisjääntiä kun idiootit järjestivät johtokunnan palaverin paikkakunnallani ja siellähän oli kahvinkeittimet täynnä kahvia, mutta ei siitä sen enempää.

Vierailija
4/5 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanssa toi että kun sain kenkää niin muistin pitkään vaan virheet joita olin tehnyt. Siitä ja siitä asiasta tuli sanomista, siinä firma menetti kymppitonnin, sen jos olisi hoitanut paremmin...

Joku duunikonsulentti käski pistää paperille 20 hyvää juttua joita olin tehnyt. Aluksi tuli ihan naurettavia, tyyliin että olin aina ajoissa, olin aina ystävällinen puhelimessa...mutta sitten kun oli pakko vaan keksiä niitä juttuja...siinä meni viikko, mutta sitten niitä alkoi putkahdella mieleen....siinäkin asiassa säästin valtavan summan...ajatella että osasin senkin asian ratkaista....ja siinäkin näin riskin ja eliminoin sen....tämäkin homma on minun alullepanemani.

Vierailija
5/5 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en todellakaan tiedä miten siellä menee. Taloushan on nyt nousussa, mutta vaisto sanoo että firmalla on ongelmia. Pelkkien ilmaisten harjoittelijoiden käyttämisellä ei olla asiantuntevia eikä kovin myyviä. Tt toimisto jopa halusi tietää lisää tämän firman harjoittelijoiden käytöstä.

Jos ihmiset lakaisevat ongelmat aina maton alle ja ainoastaan keskinäisen kehumisen kerho jatkaa niin järkikin sanoo ettei tulevaisuus ole vakaa.

Kun entisiä työntekijöitä ei ole arvostettu vaan 10 vuoden työsuhteen jälkeen ainoa palkka on täydellinen heitteillejättö. Huono kohtelu on vienyt voimia työnhaussa. Työsuhde loppui yllättäen, itsehankitut työjakut ja kengät tuhottiin eikä työnantaja ole pyytänyt anteeksi.

Olen työtön työnhakija ja yksinhuoltaja. Olen maksanut omilla rahoillani ent. työterveyteni lääkärikäynnit sekä liikuntakeskuksen maksut johon sitouduin kahden vuoden sopimuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi