Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten selitän miehelle etten halua hänen kanssa naimisiin, mutten myöskään tahdo erota?

Vierailija
20.01.2017 |

Mies on alkanut vihjata naimisiinmenosta ja kosinnasta nyt kun olemme olleet vähän vaille puolitoista vuotta yhdessä. Hän on myös ollut isäni kanssa yhteydessä ja tekemisissä epätavallisen paljon viime aikoina, ja olen aivan varma että hän meinaa kosia minua hetkenä minä hyvänsä. Minä en kuitenkaan halua mennä hänen kanssa naimisiin mutten toisaalta halua erotakaan, koska hän on muuten niin ihana ja tahdon olla hänen kanssa. Hän on paasannut asiasta sen verrai innokkaasti että hänen sydämmensä varmaan särkyisi ja hän ehkä jättäisi minut jos hän kosisi ja joutuisin sanomaan ei. Mutta kun en tahdo tämän takia menettää miestä niin, miten voisin oikein selittää hänelle etten halua naimisiin siten, ettei mies jättäisi minua ?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuitenkin haluat olla hänen kanssa, miksi et voisi mennä naimisiin?

Vierailija
2/14 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi uusi provo. Tämä on jo vanha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, menetit miehen.

Vierailija
4/14 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänelle, miksi avioliitto instituutiona ei ole sinun mielestäsi toimiva, niin yksinkertaista se on.

Vierailija
5/14 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mitä jos menet kihloihin ja jätät hääpäivän auki?

mikset halua naimisiin? sehän on juridinen sopimus vailla vertaa mutta ei sillä sitoutumisen kanssa ole mitään tekemistä, sen joutuu tekemään ihan itse. jollekin naimisiinmeno on tietysti elämän ehto ja pääasia. tai varmaankin ne häät,ei naimisissa oleminen..

ihastuttavan vanhanaikainen tuo mies jos on "ollut isäni kanssa yhteydessä ja tekemisissä epätavallisen paljon viime aikoina" meinaatko että on isiltä kättä kysynyt :) mitä jos tykkää että on kiva äijä ja mukava jutella? ja mitä jos itse puhuisit avioliiton merkityksestä (tai siis tässä tapauksessa merkityksettömyydestä) miehelle?

Vierailija
6/14 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vielä kovinkin nuori, vai mikä naimisiin menossa niin ahdistaa?

Olette olleet aika vähän aikaa yhdessä, voisit vaikka itse vihjata että mielestäsi kihloja voisi miettiä kun on esim 3v yhdessäoloa täynnä.

Vierailija
7/14 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota et pysty selittämään mitenkään.

Tai koita ensin selittää, että haluat olla puoliksi raskaana.

Vierailija
8/14 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et halua mennä hänen kanssaan naimisiin? Haluatko naimisiin ylipäätään? Näihin kysymyksiin on hyvä olla joku vastaus valmiina miehelle. Puhuisin asiasta miehen kanssa vielä kun ehdit ennen mahdollista kosintaa.

Vierailija
9/14 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette pysty tuollaisesta asiasta puhumaan ja sopimaan niin ero on parempi vaihtoehto.

Tuntuuko sinusta, että mies haluaa edetä liian nopeasti? Mitä hän sitten haluaa, kun on saanut sinut rengastettua? Kuullaanko sinua koko kuviossa.

Ja mitä sinun isääsi tähän vedetään? Onko hän joku suuryrittäjä, joka tyttären naimakaupoilla yrittää varmistaa pätevän tekijän jäämisen firmaan? Vai ihanko oikeasti miehet sopivat keskenään, kenen kanssa sinun pitäisi avioitua?

Oli syy kumpi tahansa, niin siinä on syytä nauraa päin naamaa, ettei ole kauppatavaraa. Että harkitset avioitumista sitten, kun se tapahtuu tällä vuosituhannella.

Vierailija
10/14 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on syy, ettet halua naimisiin? Et halua järjestää häitä? Vai et halua sitä mahdollista eroruljanssia, joka on naimisissa vaikeampaa. Vai mikä on syy? Olisi helpompi auttaa, jos tietäisi syyn.

Koska "En halua naimisiin mutta haluan olla koko elämämme yhdessä" kuulostaa vähän tyhmältä, sori :D

Vierailija
11/14 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan, että sinusta on näin vähän ajan kuluttua vaikea tehdä hyvin pitkälle meneviä ratkaisuja. Jos mies siitä suivaantuu, niin anna mennä.  Ihme hätähousu.

Vierailija
12/14 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuitenkin haluat olla hänen kanssa, miksi et voisi mennä naimisiin?

Ei se nyt vain minusta tunnu oikealta mennä hänen kanssa naimisiin, en näe häntä nyt aviomiehenäni. Ehkä joskus kymmenen vuoden päästä voisi olla eri tilanne, muttei nyt ainakaan.

ap

Vierailija
13/14 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä tavalla: "Kulta, erosin kirkosta."

Vierailija
14/14 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kieltäytynyt ihan sillä, että mun ei tarvitse enää esitellä sukulaisille sormusta tai kaveripiirillekään. Kunnioitan suuresti avioliittoa, niin että vaikka kuinka ihanaa olisikin ollut puolen vuoden jälkeen julkistaa kihlaus, niin koen että on liian aikaista.