Miksi vihaiset ihmiset eivät käsittele vihansa taustoja kuntoon?
Aina on tekosyitä ja sitten kohdistetaan raivo muihin. Onko se niin vaikeaa hoitaa ongelmat pois, ettei tarvitse muita teilata?
Kommentit (26)
Koska kaikki eivät ole yhtä fiksuja kuin sinä. Miten voisi toimia kuten sinä ohjeistat, jos ei tiedä että niin voi tehdä.
Entä jos vihan syy on yhteiskunnallinen epätasa-arvoisuus? Esim. tapaus Berner?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos vihan syy on yhteiskunnallinen epätasa-arvoisuus? Esim. tapaus Berner?
Ei asiat ole niin mustavalkoisia. Sinä näet asian yhteiskunnaliisena epätasa-arvoisuutena. Toinen näkee sen esim. vastuullisuutena, yhteiskunnan kehittämisenä tms.
Minun vihani poistuisi ihan sillä, että saisin työpaikan. Ja kyllä, olen tälläkin viikolla pistänyt hakemuksia vetämään, kuten olen tehnyt jo vuoden ajan. Myös työssäkäyntialueeni ulkopuolelle. Ei vain tämä oma "käsittelyni" tunnu tuottavan mitään tulosta.
Ja mitähän menetelmiä arvon rouva kallonkutistaja suosittelee omaterapiaan? Kuvitteletko todella yksinkertaisuuttasi, että jokainen ihminen tunnistaa ja tietää jokaisen elämänsä varrella sattuneen tapauksen, jonka seurauksena sitten joskus leimahtaa viha, joskus joku muu voimakas tunne. Olisihan se helppoa, jos raivarin jälkeen toteaisi, että joopa joo, se johtui siitä, että äiskä tukisti minua kaksivuotiaana jne.
Niinpä. Polttopuita vaan hakkaamaan enemmän.
Vihan tunteiden käsittely on aika tuskaista.
Paras kaverini on hyvin vihainen. Koko elämälle. Mutta ei halua jutella siitä elämästä. Vihaa ja elämää ei siis käsitellä ollenkaan, joten viha jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän menetelmiä arvon rouva kallonkutistaja suosittelee omaterapiaan? Kuvitteletko todella yksinkertaisuuttasi, että jokainen ihminen tunnistaa ja tietää jokaisen elämänsä varrella sattuneen tapauksen, jonka seurauksena sitten joskus leimahtaa viha, joskus joku muu voimakas tunne. Olisihan se helppoa, jos raivarin jälkeen toteaisi, että joopa joo, se johtui siitä, että äiskä tukisti minua kaksivuotiaana jne.
Oletpa tosi vihainen. Mikä sinut noin vihaiseksi sai?
Vihaajat, kirjoittakaa sille vihan kohteelle kirje, ihan oikealle paperille, ihan oikealla kynällä. Saa käyttää juuri niin ilkeitä sanoja kuin haluaa (eikä pelkoa syytteistä). Sitten vain polttaa kirjeen. Auttaa oikeasti.
Yleensä pääsyy on tyhmyys. Aina on epäkohtia, joiden pitääkin suututtaa, mutta ihmisen pitää osata käyttäytyä siitä huolimatta ja tuoda esiin asiallinen kritiikki.
Jos aloittaja ei ole trolli, niin kylläpäs oli vuoden tyhmin aloitus.
Vois kans tehä sellasen että "miksei tyhmät ihmiset mieti asioita läpi ennenkuin puhuvat tyhmyyksiä?"
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Polttopuita vaan hakkaamaan enemmän.
Luin ensin, että polttopulloja.
Ai että, tulipa freudilainen lapsus.
Jos vihaisuuden syy on työttömyys, niin miten käsittelet sen kun työhakemusten lähettely ei auta?
Kirjoittaisinko mä nyt sitten kirjeen kaikille työnantajille, joita olen työpaikan toivossa lähestynyt, kuten tuossa joku jo ehdotti? Sen sijaan, että polttaisin sen, niin lähetänkin asianosaiselle. Luuleeko ap, että se auttaisi?
Aina puhutaan tuosta käsittelemisestä. Mitä se oikeaoppisestii on?
Sitäkö että pohtii asiaa itsekseen?
Puhuu siitä ystäville?
Kirjoittaa nettipalstoile?
Pitää päiväkirjaa?
Huutaa metsässä?
Kun on tehnyt vähän kaikkea ongelman eteen ja sitten joku vieras toteaa, että sinulla käsittelemätön trauma, se ei juuri ilahduta. Joten mikä on oikeaa käsittelyä?
Vierailija kirjoitti:
Puhuu siitä ystäville?
Pitää päiväkirjaa?
Huutaa metsässä?Kun on tehnyt vähän kaikkea ongelman eteen ja sitten joku vieras toteaa, että sinulla käsittelemätön trauma, se ei juuri ilahduta. Joten mikä on oikeaa käsittelyä?
Varsinkin kun vihapuhe on kielletty.
Terapiaa nämä vihaajat tarvitsee, kirjoitusvinkki toimii normaaleilla ihmisillä vihan käsittelyyn, nämä sairaat taas ovat niin uppoutuneet vihaansa ja napaansa että vain terapia (ehkä lääkitys lisänä) auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuu siitä ystäville?
Pitää päiväkirjaa?
Huutaa metsässä?Kun on tehnyt vähän kaikkea ongelman eteen ja sitten joku vieras toteaa, että sinulla käsittelemätön trauma, se ei juuri ilahduta. Joten mikä on oikeaa käsittelyä?
Varsinkin kun vihapuhe on kielletty.
Harvinaisen typerä kommentti. JOS KUKAAN EI LUE SITÄ SE EI OLE VIHAPUHETTA.
Menikö nyt jakeluun vai oletko jo mennyttä?
Vierailija kirjoitti:
Aina on tekosyitä ja sitten kohdistetaan raivo muihin. Onko se niin vaikeaa hoitaa ongelmat pois, ettei tarvitse muita teilata?
Oletko itse kärsinyt vihasta ja käsitellyt sen pois? Millaista se oli?
No mutta kun se viha on täysin perusteltua ja aina toisten syytä. Moni myös selittää, että enhän minä mitään vihaa, mutta... Ja sitten tulee hirveää vihaa tuutin täydeltä.