Persuja äänestänyt, aiotko antaa äänesi persuille taas kuntavaaleissa?
Persuthan ovat edenneet voitosta voittoon.
Minä aion äänestää Terhi Kiemunkia, että saan jatkossakin nauraa.
Kommentit (60)
Minua taas kiinnostaa, miten Soini selittää vaalien tuloksen. Vertaako hän PS:n äänisaalista edellisiin kuntavaaleihin vai edellisiin eduskuntavaaleihin? Kuntavaaleissa 2012 saalis oli 12,3 % ja 2015 ek-vaaleissa 17,7 %. Jos nyt tulee esimerkiksi 11 %, niin Soinilla on iso kiusaus tulkita tappio pieneksi; vain 1,3 prosenttiyksikköä.
Vaihtoehdot on surkeat. Kokoomuksella on orpo ja vapaavuori ja muutama muu joihin ei kannata kajota pitkällä tikullakaan. Vasemmisto? ei kiitos, suomella ei ole nyt varaa vasemmistojohtoon. Vir... vihreät? jos nuo oikeasit ajaisivat luonnonsuojelun asiaa niin sitten mutta energia ja aika menee joka asian kritisointiin ja hörhöprojekteihin joista on enemmän haittaa kuin hyötyä. Muut pikkupuolueet, bläh, en ole ruotsinkielinen enkä uskovainen joten ei kiitos. Piraatit? Liikaa hamppufanaatikkoja. Muutenkin menossa kohti general-konsensusta kuten persutkin aikanaan.
Persuissa on myös omat ongelmansa joten valinta on huonoissa puolueissa toimivien siedettävien poliitikkojen välillä. Voisihan sitä jättää äänestämättä mutta en helvetti uskalla koska on riski että vihreistä tulee suurin puolue helsinkiin ja sitä meininkiä ei normaali ihminen tule kestämään.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas kiinnostaa, miten Soini selittää vaalien tuloksen. Vertaako hän PS:n äänisaalista edellisiin kuntavaaleihin vai edellisiin eduskuntavaaleihin? Kuntavaaleissa 2012 saalis oli 12,3 % ja 2015 ek-vaaleissa 17,7 %. Jos nyt tulee esimerkiksi 11 %, niin Soinilla on iso kiusaus tulkita tappio pieneksi; vain 1,3 prosenttiyksikköä.
Kuntavaalit on kuntavaalit. Loogisinta on verrata edellisiin kuntavaaleihin. Ikävää tietysti että se on teille antipersuille niin kova paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntavaalit on kuntavaalit. Loogisinta on verrata edellisiin kuntavaaleihin. Ikävää tietysti että se on teille antipersuille niin kova paikka.
Soini vertaa vaalitulosta aikaan ennen persupuoluetta ja saa viiden prosentin kannatuksen näyttämään fantastiselta.
No tottakai. Meidän kunnassa persut ovat olleet ihan asiallisia ja saaneet jopa jotan hyvää aikaankin. Ei ole syytä loikata, ainakaan näin kuntatasolla. Katsotaan sitten mitkä ovat asetelmat eduskuntavaaleissa.
Luulen, että äänestän kristillisiä. Pidän mm. Päivi Räsästä tolkun ihmisenä.
Kristilliset sitä paitsi eivät ole juuri nyt ryvettyneet. Kepua, kokoomusta, persuja, demareita, vihreitä, ruotsalaisia ja vasemmistoa en voi äänestää liian voimakkaiden aatteellisten erimielisyyksien takia. En ole niin oikeistolainen kuin kristilliset mutta vaihtoehdot on vähissä.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehdot on surkeat. Kokoomuksella on orpo ja vapaavuori ja muutama muu joihin ei kannata kajota pitkällä tikullakaan. Vasemmisto? ei kiitos, suomella ei ole nyt varaa vasemmistojohtoon. Vir... vihreät? jos nuo oikeasit ajaisivat luonnonsuojelun asiaa niin sitten mutta energia ja aika menee joka asian kritisointiin ja hörhöprojekteihin joista on enemmän haittaa kuin hyötyä. Muut pikkupuolueet, bläh, en ole ruotsinkielinen enkä uskovainen joten ei kiitos. Piraatit? Liikaa hamppufanaatikkoja. Muutenkin menossa kohti general-konsensusta kuten persutkin aikanaan.
Persuissa on myös omat ongelmansa joten valinta on huonoissa puolueissa toimivien siedettävien poliitikkojen välillä. Voisihan sitä jättää äänestämättä mutta en helvetti uskalla koska on riski että vihreistä tulee suurin puolue helsinkiin ja sitä meininkiä ei normaali ihminen tule kestämään.
Nyt on pakko puuttua lillukan varsiin. "jos nuo oikeasti ajaisivat luonnonsuojelun asiaa..." Vihreäthän ovat oikeastaan ainoa puoluea joka on aidosti ympäristön asialla vaikka onkin toki muuttunut yhden asian liikkeestä yleispuolueeksi.
https://www.vihreat.fi/vihreiden-ymparistoohjelma-yhden-pallon-politiik…
Puolueella on siis ympäristöpolitiikka ihan ohjelmana.
Minulle kuitenkin tärkeintä on ollut Talvivaaran toimien tuomitseminen ja asian pitäminen esillä ja Hanhikiven ydinvoimalan vastustaminen etenkin sen vuoksi että takana on venäläinen raha.
Äänestän Kansalaispuoluetta. Ensin naureskelin koko hommalle Paavo Väyrysen juttuna mutta en enää, tuli tutustuttua asiaan kun tilanne on mikä on.
En, enkä aio maksaa verojakaan tänne enää.
No ehkä jotain punaviherpiipertäjää voisin äänestää, että saadaan tää paska nopeammin nurin.
Hmm. Onko jollakin jo tieto siitä, että Orpo asettuu kunnallisvaali ehdokkaaksi?
Enkä kyllä löytänyt kiemunkiakaan kunnallisvaali ehdokkaista.
Viro kirjoitti:
No ehkä jotain punaviherpiipertäjää voisin äänestää, että saadaan tää paska nopeammin nurin.
Niin, sitten kannattaa kyllä vaihtaa kuntaa!!!
Emmin vielä äänestänkö, olen pettynyt siihen että puolueen johto ei ole puuttunut kovemmalla kädellä puolueessa rehottavaan rasismiin. Mikäli asiattomuuksia kirjoittelevat karsitaan pois puolueesta niin äänestän jatkossakin perussuomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän Kansalaispuoluetta. Ensin naureskelin koko hommalle Paavo Väyrysen juttuna mutta en enää, tuli tutustuttua asiaan kun tilanne on mikä on.
Paha äänestää, kun eivät lähde kuntavaaleihin..
Persuja äännestäneille: mitä Soinia kiinnostaa, mitä köyhät punaniskat ajattelee kun on itse päässyt jo noi pitkälle.
Viro kirjoitti:
Saanko kysyä, mikä kunta saa sut tuntemaan noin vahvasti?
Niin, onko kiemunki ja orpo minkä kunnan listoilla ehdokkaana?
En helvetissä, äänestän vasemmistoa.