Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kusessa Kelan kanssa?

Vierailija
20.01.2017 |

Eli pulmani liittyy kotihoidontuen hoitolisään.

Olen saanut aikoinani päätöksen niin että saan täyden hoitolisän, koska puolisoni on työtön ja saa ansiosidonnaista.
Olin tehnyt keikkapainoitteista työtä reilu 4 kk ajan, välillä enemmän ja välillä vähemmän ja viimeisen palkan sain joulukuun puolella. Havahduin muutama päivä sitten että minulle on maksettu aivan turhaan hoitolisää noin isoa määrää ja stressi sen kuin kasvaa.

Puolisoni on tosin tuona aikana ollut 2kk karenssilla kun olen tehnyt keikkaa, joten niiltä kuukausilta tuskin ylittyy mikään mutta parilta muulta kuukaudelta on aivan turhaa maksettu!

Syy miksen tajunnut edes asiasta ilmoittaa uudestaan oli se, kun soittivat minulle Kelalta kun olin kysynyt että kuinka tulee toimia keikkatyön suhteen kun olin aloittanut työt ylipäätäänsä, eli tarviiko hakea esim joustavaa rahaa , niin virkailija sanoi minulle että työtunti määräni ovat niin pienet ettei edes vaikuta mihinkään?

Eli mitä minun kannattaa tehdä?? Soitanko Kelaan ja kertonko koko jutun ja sitten he työntävät minulle uhkakirjeitä vai lakkautanko hoitolisän??
Auttakaa :-(

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap. Toimit kumminkin itse ennenkuin Kelalle asia selvisi, joten tuskin tulet tuomiota saamaan. Eri asia olisi jos olisit vuositolkulla heitä huijannut asian tiimoilta ja asia olisi selvinnyt heille ennemmin kuin olet itse ilmoittanut.

Vierailija
22/27 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita Kelaan. Ennen kuin vaikuttaa mihinkään on ylitettävä tietty summa :) Parempi soittaa ja korjata kun saada syyte petoksesta. Nyt en muista tarkalleen, mutta koska mulla on 2 lasta ni olisiko summa ollut jotain 2500-3000€/kk ennen kun olisi vaikuttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on soittanut jo. Voisi olettaa että puhelussa ilmeni jos olisi syyte tulossa.

Vierailija
24/27 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan ei mitään syytettä tule jostain liikamaksusta tai jos on unohtanut ilmoittaa jotain :D. Syyte tulee ja menee eteenpäin jos on väärinkäytösepäily ja ne on tosi painavia syitä (esimerkiks nostanut tukea, vaikka lapsi asunut vuosia muualla, tahallaan nostanut lapsilisästä yh:ta vaikka oikeasti oikeutta ei ole). Asiakkaan unohtamisesta pyydetään kyllä liikamaksun syy selvittämään, jotta mietitään luovutaanko siitä. Mitään syytettä ei siis todellakaan tuu jos unohtaa ilmoittaa että kävikin duunissa.

Kela-täti

Vierailija
25/27 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakaan ei mitään syytettä tule jostain liikamaksusta tai jos on unohtanut ilmoittaa jotain :D. Syyte tulee ja menee eteenpäin jos on väärinkäytösepäily ja ne on tosi painavia syitä (esimerkiks nostanut tukea, vaikka lapsi asunut vuosia muualla, tahallaan nostanut lapsilisästä yh:ta vaikka oikeasti oikeutta ei ole). Asiakkaan unohtamisesta pyydetään kyllä liikamaksun syy selvittämään, jotta mietitään luovutaanko siitä. Mitään syytettä ei siis todellakaan tuu jos unohtaa ilmoittaa että kävikin duunissa.

Kela-täti

Oletko oikeasti Kela-täti

Vierailija
26/27 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua voidaan syyttää petoksesta koska olet melkein puoli vuotta ollut ilmoittamatta asiasta. Puolisosi karenssi tuskin pelastaa tilannetta, koska sait kumminkin palkkaa ja siihen täydet tuet.

Vierailija
27/27 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinua voidaan syyttää petoksesta koska olet melkein puoli vuotta ollut ilmoittamatta asiasta. Puolisosi karenssi tuskin pelastaa tilannetta, koska sait kumminkin palkkaa ja siihen täydet tuet.

Selität kyllä ihan paskaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi