Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välillä käy ärsyttämään kun puoliso ei voi siivota kissanhiekkalaatikoita pyytämättä

Vierailija
20.01.2017 |

Kissoja on kaksi ja laatikoita kolme. Kahdesta kissastakin tulee yllättävän paljon kusta ja paskaa yhdessä päivässä saatika kahdessa. Oikeastihan laatikoita pitäisi vissiin olla 2/per kissa (?), en ole aivan varma mutta noiden kanssa tuo kolme riittää oikein hyvin. Tarkoittaa myös siis sitä, että laatikoita olisi oikein hyvä siivota kerran päivässä ja vähintäänkin kerran kahdessa päivässä, ihan meidän ja kissojenkin mukavuuden kannalta. Kuka nyt paskaisessa vessassa haluaa käydä?

Tilannehan on se, että toinen kissa ei ole moksiskaan, jos laatikkoa ei ole pariin päivään siivottu. Mutta se toinen on paljon tarkempi, ei suostu tekemään jos ei ole tarpeeksi siisti ja tämä aivan ymmärrettävää. Tästä sitten seurauksena paskat hiekkalaatikon edessä tai kuset -> matolla, tyynyllä, kengässä tai missä tahansa pehmeässä mytyssä joka on lattialla tai jonkun tason päällä. Kerran oli kyllä kylppärin lattiallakin.

Mies ei siis siivoa laatikoita juurikaan ikinä ilman pyytämistä, erittäin harvoin. Ja jos pyydän, niin vastaus on joojoo erittäin tympeällä äänellä ja asia tehdään huokailujen saattelemana tai joojoo kohta eikä asiaa tehdä vaan se unohtuu. Tämän takia ei viitsisi edes pyytää kun käy vituttamaan se vastaus. Ja sitten jos ei pyydä niin vituttaa aina itse siivota kun se on kumminkin ihan itsestäänselvä asia, että näin täytyy tehdä. Ei tosiaan ole munkaan lempihommia, mutta mielummin siivoan ne koska kissatkaan ei osaa ja en haluaisi kokoajan ostaa uusia mattoja yms koska sitä kusen hajua ei saa irti niistä millään. Ja jos saa niin kissa kyllä haistaa sen vielä ja kusee samaan paikkaan uudestaan.

Sain kerran suurta mielihyvää siitä, kun kissa kusi mieheni tietokonetuolille, ei ollut nimittäin mikään halpa tuoli. Uusihan hänen piti ostaa suurten kiroilujen saattelemana. Ajattelin, että hyvä homma nyt varmaan tajuaa alkaa siivoamaan, mutta eieiei. Ei mitään vaikutusta.

Onko muilla samaa ongelmaa? Ei tässä voi varmaan ikinä mitään lapsiakaan hankkia, olen ainakin siinä uskossa ollut ettei raskaana olevan kannattaisi puuttua noihin kissanpaskalaatikoihin jonkun bakteerin takia mikä aiheuttaa sitten ilmeisesti jotain vahinkoa sikiölle, korjatkaa jos olen väärässä?

Ja meillä on siis ihan eläinkaupasta ostettua laadukasta hiekkaa (jota suosittelen kyllä kaikille, että jättäkää ne kaupan ruput ostamatta, nää kyllä maksaa itsensä takaisin!), jos sillä oli nyt jollekkin jotain merkitystä vaikka ei nyt liity tähän ongelmaan mitenkään. Ja kissat on hankittu yhdessä yhteisiksi lemmikeiksi, eivät siis ole vain minun.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kissat ovat myös miehesi, niin silloin hänellä on ihan yhtälailla velvollisuus huolehtia niistä.

Me ollaan puolison kanssa sovittu, että kumpikin siivoaa kissanhiekkalaatikot vuorotellen. Joka toinen päivä minä ja joka toinen puoliso.

Vierailija
2/2 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kissat ovat myös miehesi, niin silloin hänellä on ihan yhtälailla velvollisuus huolehtia niistä.

Me ollaan puolison kanssa sovittu, että kumpikin siivoaa kissanhiekkalaatikot vuorotellen. Joka toinen päivä minä ja joka toinen puoliso.

Näinhän se on, mutta kun ei mene ymmärrykseen. Ja todella turhauttavaa muutenkin pyytää kokoajan, varsinkin kun ihan oikeasti ei edes tarvitsisi, asiahan on itsestäänselvyys.

Ja sama juttu on muunkin siivoamisen kanssa, oli se tiskaus tai imurointi. Ja jos hän ne kissan laatikot siivoaa niin sitten ei kumminkaan osaa harjata lattialta niitä tassuista tipahtaneita hiekkoja pois. Meillä on siis semmoinen hiekka-alunen siinä laatikon edessä mihin enimmät tippuu, mutta kyllä niitä silti kulkeutuu tassuista vielä eteenpäin.

Turhauttavaa, oli vaan pakko päästä avautumaan. Kun kyse ei ole siitä, että oletan eikä ymmärrä pelkästä oletuksesta vaan kun on sanottu eikä siltikään ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä