Kelan sähköinen viestipalvelu - miksi eivät vastaa?!
Tietääkö joku onko tuossa mitään aikarajaa, missä pyrkivät vastaamaan omapalvelun kautta lähetettyihin viesteihin? Laitoin sinne viestiä tammikuun alussa ja viesti on kyllä mennyt perille, koska siitä tuli vastaanottoilmoitus (viesti myös näkyy lähetetyissä). En ole vieläkään saanut vastausta ja asia on suht kiireellinen. Toimistot ja puhelinpalvelu niin ruuhkaiset, että niihin on turha edes yrittää...
Kommentit (11)
Et sitten kuullut että toimeentulotuet siirtyi Kelan hoidettavaksi vuoden alusta?
Lähettäisin uuden viestin varmuuden vuoksi, tosin.
Siis jaksat odottaa monta viikkoa vastausta viestiisi mutta et jaksa jonottaa sitä 5-10 minuuttia? Sitäpaitsi KELA:lla on kattavasti jaoteltu aihealueiden mukaan palvelunumerot. Soita suoraan oikeaan numeroon, älä vaihteeseen.
Koska eivät osanneet varata resursseja tt-tukeen...
Itse kyllä soittaisin jos on kiireellinen asia. Minä soitin alkukuusta Kelaan ja sieltä vastattiin parissa minuutissa. Heillä on myös takaisinsoittopalvelu, joten koko päivää ei puhelimessa tarvitse missään tapauksessa jonottaa. Tuo viestipalvelu on lähinnä liitteiden lähettämistä ja hakemuksen täydentämistä varten.
Vierailija kirjoitti:
Siis jaksat odottaa monta viikkoa vastausta viestiisi mutta et jaksa jonottaa sitä 5-10 minuuttia? Sitäpaitsi KELA:lla on kattavasti jaoteltu aihealueiden mukaan palvelunumerot. Soita suoraan oikeaan numeroon, älä vaihteeseen.
Se jonotusaika on lähempänä 30min... Jotenkin tuli niille yllätyksenä tämä tt-tuen siirto heille, eihän sitä puuhattu kuin vain pari vuotta. Olisivat kai tarvinneet kymmenen vuoden siirtymäajan.
Kyllä sun kuule ap nyt pitää äänestää lompakolla ja mennä kilpailijalle asioimaan. Eiku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jaksat odottaa monta viikkoa vastausta viestiisi mutta et jaksa jonottaa sitä 5-10 minuuttia? Sitäpaitsi KELA:lla on kattavasti jaoteltu aihealueiden mukaan palvelunumerot. Soita suoraan oikeaan numeroon, älä vaihteeseen.
Se jonotusaika on lähempänä 30min... Jotenkin tuli niille yllätyksenä tämä tt-tuen siirto heille, eihän sitä puuhattu kuin vain pari vuotta. Olisivat kai tarvinneet kymmenen vuoden siirtymäajan.
30min odottelua ja asia selviää vai puoli kuukautta odottelua ilman vastausta? Jokainen voi miettiä kumpi edistää asiaa nopeammin
Niitä ei kato ap kiinnosta sun muka kiireelliset asias. Ne vastailee sitten jos sattuvat jaksamaan.
Kirjallisena on parempi saada vastaukset. Ei niitä suullisia vastauksia edes muista jälkikäteen, jos on yhtään heikkomuistisempi ihminen. Kelan toimistoihinkin ainakin itä-Suomessa on lehtikirjoitusten mukaan kuulemma 2 tunnin jonoja. Eli heikosti ja hitaasti saa palvelua. Joskus olen soitellut Kelaan, mutta ikinä vielä ei ole puhelimeen vastannut osannut vastata kysymyksiin. Aina menee niin, että kirjoittavat kysymyksen ylös, ja parin päivän päästä joku asiasta paremmin tietävä sitten soittaa, ja tältä sitten voi kysellä tarkemmin tietoja. Mutta esim. äitiyspäiväraha meni aikoinaan ihan pilalle, koska antoivat väärät neuvot siitä, miten tuloja huomioidaan. Äitiyspäiväraha tuli lopulta sitten minimipäivärahalla väärien ohjeiden takia. Syynä se, että merkittävä osa työtuloista jäi huomioimatta. Ne olisi saatu huomioiduksi tuloina, jos olisi annettu etukäteen oikeat neuvot.
Koska ei siellä oikeasti kukaan ehdi vastaamaan. Ne, joiden pitäisi vastata, vastailevat kaikki päivät puhelimeen.