Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

milloin musiikkiharrastus aloitetaan?

Vierailija
15.03.2006 |

Minulla on 3,5v poika joka on erittäin kiinnostunut musiikista ja varsinkin soittamissta. Missä iässä yleensä aletaan treenata soittimia? Poika itse sanoo, että haluaisi soittaa rumpuja. Missä tämmöistä musiikin opetusta saa? Asumme helsingissä

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan harrastuspohjalta

Vierailija
2/18 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaanko vasta 7 vuotiaana aloitetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 3v tyttöni käy muskarin lisäksi suzukiviulutunneilla. Suzukisoittoa voi alkaa harjoittelemaan myös muilla soittimilla. Opettaja pitää olla koulutettu.

Vierailija
4/18 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta soitinopinnot voi aloittaa jo alle kouluikäisenä, jos

- lapsi sitä haluaa,

- lapsi pystyy keskittymään n. puolen tunnin soittotunnin ajan ja

- vanhemmat ovat valmiit panostamaan kotiharjoitteluun (alle kouluikäinen ei pysty ottamaan vastuuta harjoittelun sujumisesta) ja mielellään ovat mukana soittotunneilla ainakin ensimmäisen vuoden ajan

Monet ovat aloittaneet soittotuntinsa jo 3-4-vuotiaana, mutta kaikista lapsista ei ole tähän. Useimmille lapsille viisaampi ratkaisu onkin aloittaa musiikkiharrastus musiikkileikkikoulussa.

Rummut eivät ole mielestäni hyvä aloitussoitin, itse suosittelisin alle kouluikäiselle esim. viulua, selloa, pianoa tai kanteletta.

Musiikkia voi opiskella erilaisissa musiikkioppilaitoksissa ja tietysti myös yksityisesti. Helsingissä on eri kaupunginosissa useita musiikkiopistoja. Näiden yhteystietoja on Suomen Musiikkioppilaitosten Liiton sivuilla, http: //www. musiikkioppilaitokset. org/?mid=16

Lisäksi on monia yksityisiä musiikkikouluja. Sibelius-Akatemiassa ja Stadiassa voi päästä musiikinopiskelijan harjoitusoppilaaksi. Monet musiikinopiskelijat antavat myös yksityistunteja.

Vierailija
5/18 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aamupäivisin eli loppui kun palasin työhäön ja lapsi meni kouluun. Tosin perhepäivähoitajan kanssa käy kyllä jonkinlaisessa muskarissa viikottain.

Vierailija
6/18 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä ottaa yhteyttä musiikkiopistoon ja katsoa, miten lapsesi suhtautuu opetukseen. Mutta mitään erityistä etumatkaa tuskin hankit, vaikka aloittaisittekin jo nyt soitinopinnot. Lapsilla tuppaa tuossa iässä usein lopahtaa se ensi-innostus, eikä siinä kannata aikuisen liikaa tuputtaa ja painostaa.

Vierailija
7/18 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi vaan tuntuu olevan todella kiinnostunut soittamisesta. Ja taitaa olla jopa kykyjä. Siksi asiaa mietin...

Vierailija
8/18 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut, että rumpujen soittoa opetettaisiin suzukimenetelmällä. Meidän viulun soittoa harjoitteleva tyttö tykkää myös rummuista ja olenkin hankkinut afrikkalaisia rumpuja ja muitakin rytmisoittimia. Olen itse opettanut hänelle muutamia tapoja säestää rummuilla ja tämä on tuntunut hänelle riittävän. Aidot rummut ovat aika kalliita, mutta rumpuja voi valmistaa myös itse. Itse muistan, kun pienenä soiteltiin usein kattiloilla ja kauhoilla ja kivaa oli. :)

Vierailija
9/18 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt lapsella on kosketinsoittimet, nokkahuilu, leikkikitara ja ovat kovassa käytössä. Ilmeisesti tämä siis riittää vielä näin pienelle.

Lapsi sanoo että hän menee isona fröbelin palokoihin :-)

Vierailija
10/18 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaja sanoo. Jos oppilas on ujo, ei soiton opiskelusta oo tunneilla mitään hyötyä kun tilanne on liian poikkeuksellinen ja jännittävä lapselle. Minä suosittelisin tuon ikäiselle muskaria. Siellä kokeillaan monenlaisia soittimia ja siellä ei lapsella ole minkäänlaisia paineita.

Minusta kouluikäinen on sopiva aloittamaan soittotunneilla käynnin. Siitä lähtien lapsi kehittyy paljon joutuimmin kuin vaikka 4-vuotiaana.

T. viulunsoitonopettaja

Vierailija
11/18 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innokas on aina ollut ja aloittikin siksi, että itse päättäväisesti halusi soittimia.

Mutta todella, ei kyllä minustakaan juuri aikaisemmin kannata, ellei ole erikoinen persoona. Kotona soittelu on ihan äidin muistamisen varassa ja hermostuu helposti, kun sormet ei tottele.

Onneksi tämä meidän muru on reipas ja sosiaalinen, jutustelee iloisesti open kanssa eikä arastele.

Vierailija
12/18 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan erittäin sosiaalinen ja vilkas

Vierailija
13/18 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele, jos olisi sellaista muskaria, missä saisi tutustua soittimiin ja kokeilla niitä.

Niin tulisi sitten ehkä aikanaan valittua sopiva soitin.

Vierailija
14/18 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin on ollut aina

Vierailija
15/18 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tutustutaan eri soittimiin. Alle kouluikäiselle suosittelen muskaria tms. Harva alle kouluikäinen jaksaa keskittyä soittotunteihin, ja yleensä siinä ei todella saa mitään " etumatkaa" muihin, kuten joku kirjoitti.

t. soiton ope

Vierailija
16/18 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että todella on kiinostunut musiikista ja soittamisesta, vai onko kyseessä enemmän soittimilla leikkiminen ja FP:den matkiminen?

Vierailija
17/18 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkää kyllä kuunnella muutakin musiikkia. Tunnistaa radiosta esittäjiä esim. madonna, alice cooper, mamba..

Lauleskelee mikrofooniin ja soittaa kosketinsoittimia kuulokkeet päässä. Voihan se olla matkimistakin, ihan hyvinkin. Tokihan matkiminenkin kertoo kiinnostuksesta. Kaikki kai täällä opitaan matkimalla ja jäljittelemällä.

Vierailija
18/18 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittivat muskarissa kolme kuukautisena ja jatkoivat muskarissa kunnes pääsivät soitto-oppilaiksi. Soittimen mukana tuli myös teoria valmennusta. eli mitä nuorempana aloittaa sitä helpompi on kehitty hyväksi!