Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitaisko lopettaa miesten mollaaminen

Vierailija
19.01.2017 |

Ärsyttävää että tämä on nyt niin muodissa. Tuntuu että parisuhteet ovat nykyään kauheaa taistelua tasa-arvosta.
"Minä tiskasin eilen neljä kahvikuppia koska kävi vieraita ja sinä toissapäivänä vain kaksi"
No mitä sitten? Jos sinulle on tärkeää että keittiössä ei ole likaisia astioita niin tee ne tiskit.
Miksi edes alkaa parisuhteeseen kun tietää että toinen on enemmänkin haaveilija ja itse on paljon tekevä ja menevä? Ei se haaveilija ole yhtään sen huonompi ihminen kuin sinä. Pelkästään erilainen.
Tuntuu että se vika on aina miehessä. Miksi ei voi antaa olla oma itsensä?
Ja sitten jos sen miehen saakin muokattua mieleisekseen apupojaksi niin ihmetellään että miksi mieheni on tuollainen vässykkä alistuja.
Monesti kuulee että "en halua olla miehelleni äiti tai siivooja". No ei sinun tartte. Jos mies ei välitä siitä onko siistiä tai sotkuista niin ei se tarkoita että se haluaa sinusta jonkun siivoojan tai äidin. Ei. Se ei vain niin välitä pienestä sottaisuudesta. Sekään ei tee miehestä huonompaa.
Ei parisuhde ole sitä että yritetään hyötyä toisesta. Siinä ollaan rakkaudesta ja se hyötyminen tulee toissijaisesti.

Jos mies on vähän tekevä, mutta tekee niitä asioita rakkaudesta sinua kohtaan niin ole tyytyväinen niihin asioihin. Se on miehestä mukavaa että se välillä tekee ne tiskit siksi ettei sinun "tarvitse" jos vaikka on ollut raskas päivä töissä. Ja tekee vaikka ei itse välitä että on likaiset astiat.

Enkä minä nyt puhu niistä miehistä jotka makaa sohvalla kännissä ja huutaa "Tuo akka kalijaa" tai niistä joiden tekeminen on puhdas nolla. Ne ovat eri asia. Eli turha laittaa niitä äärimmäisiä ja kärjistettyjä esimerkkejä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneen mene sitten purkaisimme paineitamme, keneen me sitten suhteessa tuntisimme olevamme parempia ihmisiä, ketä me sitten haukuttaisiin tyttökavereille? Perheen  koiraa?

Vierailija
2/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai myös käsket palstalassukkaa ja uliulia lopettamaan naisten h*orittelun, ämmittelyn ja muun haukkumisen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheessä on paljon asioita jotka on pakko jonkun tehdä. Lapset ei voi asua kaatopaikalla siksi, että miestä nyt ei vaan sotkut haittaa. Lapset eivät voi olla nälissään siksi, että mies nyt ei vaan huomaa antaa ajallaan sapuskaa. Vaikka rakastaisi kuinka, mies ei sitä työtaakkaa voi ulkoistaa vaimolle vain siksi että on "erilainen ihminen ja yhtä arvokas".

Vierailija
4/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai myös käsket palstalassukkaa ja uliulia lopettamaan naisten h*orittelun, ämmittelyn ja muun haukkumisen?

No tuohon aloitukseen laitoin kärjistettyyn esimerkkiin että "Tuo akka kalijaa".

Tuohon laitoin aluksi h*oran, mutta se ei mennyt läpi täällä.

Vierailija
5/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitten parempi jättää mies joka haluaa pysyä omana itsenään jos minä kuitenkin viihdyn siistissä kodissa jossa minun ei tarvitse siivoilla miehen jälkiä?

Vierailija
6/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi alun perin valita sellainen mies jonka kanssa on yhtenevät käsitykset siitä miten kodin asioita hoidetaan, esim. kuinka siistiä kotona pitää olla. Naurettavaa kun naiset haukkuvat miestään vaikka ovat itse valinneet sen.

Vierailija
7/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on niin herkkiä, ei niitä saa komentaa edes keräämään omia sukkiaan lattialta. Toisten huomioon ottaminen koskee siis vain naisia.

Vierailija
8/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi alun perin valita sellainen mies jonka kanssa on yhtenevät käsitykset siitä miten kodin asioita hoidetaan, esim. kuinka siistiä kotona pitää olla. Naurettavaa kun naiset haukkuvat miestään vaikka ovat itse valinneet sen.

Ongelmat kärjistyvät yleensä siinä vaiheessa kun perheeseen tulee uusi huollettava.

Vierailija
9/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siisteys käsitykset ei välttämättä paljastu vielä tapailu vaiheessa. Voihan sitä tietysti valita uuden vielä myöhemminkin.

Vierailija
10/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sitten parempi jättää mies joka haluaa pysyä omana itsenään jos minä kuitenkin viihdyn siistissä kodissa jossa minun ei tarvitse siivoilla miehen jälkiä?

Jouduitko paljonkin tekemään kompromissejä, kun koeajoit miehesi? Itse jouduin joissakin asioissa tinkimään, mutta en tässä. Mies viihtyy myös siistissä kodissa, eikä ole kädetön sen siisteyden ylläpitämiseen osallistumaan.

Neuvoisinkin näitä naisia joilla on ongelmia näiden kotitöihin osallistumattomien miesten kanssa seurustelemaan riittävän pitkään, että ne viat tulee ajettua ulos niin ei tosiaan tarvitse haukkua sitä miestä.

Vierailija
11/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siisteys käsitykset ei välttämättä paljastu vielä tapailu vaiheessa. Voihan sitä tietysti valita uuden vielä myöhemminkin.

Kyllähän seurustelun alkuaikoina saa ihan hyvän käsityksen kun käy miehellä kylässä ja katsoo asuntoa?

Vierailija
12/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää että tämä on nyt niin muodissa. Tuntuu että parisuhteet ovat nykyään kauheaa taistelua tasa-arvosta.

"Minä tiskasin eilen neljä kahvikuppia koska kävi vieraita ja sinä toissapäivänä vain kaksi"

No mitä sitten? Jos sinulle on tärkeää että keittiössä ei ole likaisia astioita niin tee ne tiskit.

Miksi edes alkaa parisuhteeseen kun tietää että toinen on enemmänkin haaveilija ja itse on paljon tekevä ja menevä? Ei se haaveilija ole yhtään sen huonompi ihminen kuin sinä. Pelkästään erilainen.

Tuntuu että se vika on aina miehessä. Miksi ei voi antaa olla oma itsensä?

Ja sitten jos sen miehen saakin muokattua mieleisekseen apupojaksi niin ihmetellään että miksi mieheni on tuollainen vässykkä alistuja.

Monesti kuulee että "en halua olla miehelleni äiti tai siivooja". No ei sinun tartte. Jos mies ei välitä siitä onko siistiä tai sotkuista niin ei se tarkoita että se haluaa sinusta jonkun siivoojan tai äidin. Ei. Se ei vain niin välitä pienestä sottaisuudesta. Sekään ei tee miehestä huonompaa.

Ei parisuhde ole sitä että yritetään hyötyä toisesta. Siinä ollaan rakkaudesta ja se hyötyminen tulee toissijaisesti.

Jos mies on vähän tekevä, mutta tekee niitä asioita rakkaudesta sinua kohtaan niin ole tyytyväinen niihin asioihin. Se on miehestä mukavaa että se välillä tekee ne tiskit siksi ettei sinun "tarvitse" jos vaikka on ollut raskas päivä töissä. Ja tekee vaikka ei itse välitä että on likaiset astiat.

Enkä minä nyt puhu niistä miehistä jotka makaa sohvalla kännissä ja huutaa "Tuo akka kalijaa" tai niistä joiden tekeminen on puhdas nolla. Ne ovat eri asia. Eli turha laittaa niitä äärimmäisiä ja kärjistettyjä esimerkkejä.

Älä odota sentään mahdottomia. Miten mammojen pöksyt sitten märkinä pysyisivä? Ja mielenterveyspalvelutkin kiittävät, kun saa miehiä oikein haukkua.

Tosin ei niillä samoilla , tietyillä miestä ole koskaan ollutkaan. Korkeintaan muutaman viikon "parisuhteita".

Vierailija
13/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on niin herkkiä, ei niitä saa komentaa edes keräämään omia sukkiaan lattialta. Toisten huomioon ottaminen koskee siis vain naisia.

Miksi aikuista ihmistä pitäisi komentaa keräämään sukkiaan lattialta? Mielenkiintoisia ovat kyllä sanavalinnat.

Vierailija
14/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti se vaan on naisen pakko muuttua, kun perheeseen tulee lapsia, vaikka kuinka olisi sitä ennen ollut "haaveilija". Sitä kutsutaan aikuistumiseksi, että ottaa vastuuta arjen toimivuudesta. Mm. siten, että kaapissa on puhtaita astioita seuraavaa ruokailukertaa varten ja että siivotaan säännöllisesti, jolloin pieni sottaisuus ei vähitellen muutu kaaokseksi.

Vierailija
15/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmat kärjistyvät yleensä siinä vaiheessa kun perheeseen tulee uusi huollettava.

Osallistuva mies muuttuu lasten myötä ei osallistuvaksi? Entä, jos se äiti omii lapsen automaattisesti itselleen, ei anna osallistua tai ohjaa ja säätelee joka tilannetta? Ja sitten huomaa ettei jaksakaan ja haukkuu miestä, joka ei ole saanut edes mahdollisuutta osallistua?

Vierailija
16/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aikuista ihmistä pitäisi komentaa keräämään sukkiaan lattialta? Mielenkiintoisia ovat kyllä sanavalinnat.

Siksi, että herkkä mies ei tajua tehdä sitä komentamatta.

Vierailija
17/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis nämä on kai niitä asioita joissa linjat on kutakuinkin yhteneviä tai niitä molemminpuolin yhtenäistetään koska halutaan pitää kiinni hyvästä kumppanista ja parisuhteesta. Kun koti on yhteinen ovat linjatkin yhteiset joihin molemmat yrittää parhaansa mukaan sitoutua koska haluaa olla yhdessä ja että on yhteinen koti. Ulina täällä suuntaan tai toiseen ei auta ja jos ei se tuo tulosta kotonakaan niin jossain vaiheessa tulee sen keskustelun paikka että onko molemmilla yhteistä halua pitää kiinni yhteisestä vai ei. Ja jos ei, niin onko erottava vai tarvitseeko vain toisen joustaa. Tämän jokainen ratkaisee omalta kohdaltaan.

Vierailija
18/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata olla suhteessa, jossa ei voi olla onnellinen. Jos toisen erilainen käsitys riittävästä siisteystasosta on sinulle niin iso asia, ettet voi olla suhteessa, voi olla ihan hyvä erota. Itselleni tuo ei ole niin iso asia.

Vierailija
19/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tapailuvaiheessa vietetä aikaa esim. miehen asunnolla? Tai keskustella asioista? Jos maltaa tapailla vähän pidempää kuin pari päivää ennen yhteen muuttoa kyllä nämä asiat esille tulee.

Vierailija
20/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea ketjua mutta olen kirjoittanut ennenkin että annoin miehelle vapaat kädet meidän yläkerrassa jossa on pari huonetta ja aula. Ensin meni asumattomasn kuntoon miehen työhuone, sitten hamsterimeno levisi aulaan ja lopulta portaisiin ja nyt meillä on täysin asumiskelvoton yläkerta. Työhuonetta ei ole pystynyt imuroimaan ainakaan viiteen vuoteen. Minä yritän edes portaat pitää siisteinä siitä varalta että joku vieras sinne kurkkaa. Mies on ruvennut puhumaan viime aikoina yläkerta hoitamisesta kuntoon ja muuten vähän tsempannut. Ilmeisesti kuitenkin yläkerran osalta odottaa että minä teen työn tai ainakin aloitan. Ihminen ei voi elää näin ja jos se olisi miehestä kiinni koko talo olisi tässä kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme