Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitaisko lopettaa miesten mollaaminen

Vierailija
19.01.2017 |

Ärsyttävää että tämä on nyt niin muodissa. Tuntuu että parisuhteet ovat nykyään kauheaa taistelua tasa-arvosta.
"Minä tiskasin eilen neljä kahvikuppia koska kävi vieraita ja sinä toissapäivänä vain kaksi"
No mitä sitten? Jos sinulle on tärkeää että keittiössä ei ole likaisia astioita niin tee ne tiskit.
Miksi edes alkaa parisuhteeseen kun tietää että toinen on enemmänkin haaveilija ja itse on paljon tekevä ja menevä? Ei se haaveilija ole yhtään sen huonompi ihminen kuin sinä. Pelkästään erilainen.
Tuntuu että se vika on aina miehessä. Miksi ei voi antaa olla oma itsensä?
Ja sitten jos sen miehen saakin muokattua mieleisekseen apupojaksi niin ihmetellään että miksi mieheni on tuollainen vässykkä alistuja.
Monesti kuulee että "en halua olla miehelleni äiti tai siivooja". No ei sinun tartte. Jos mies ei välitä siitä onko siistiä tai sotkuista niin ei se tarkoita että se haluaa sinusta jonkun siivoojan tai äidin. Ei. Se ei vain niin välitä pienestä sottaisuudesta. Sekään ei tee miehestä huonompaa.
Ei parisuhde ole sitä että yritetään hyötyä toisesta. Siinä ollaan rakkaudesta ja se hyötyminen tulee toissijaisesti.

Jos mies on vähän tekevä, mutta tekee niitä asioita rakkaudesta sinua kohtaan niin ole tyytyväinen niihin asioihin. Se on miehestä mukavaa että se välillä tekee ne tiskit siksi ettei sinun "tarvitse" jos vaikka on ollut raskas päivä töissä. Ja tekee vaikka ei itse välitä että on likaiset astiat.

Enkä minä nyt puhu niistä miehistä jotka makaa sohvalla kännissä ja huutaa "Tuo akka kalijaa" tai niistä joiden tekeminen on puhdas nolla. Ne ovat eri asia. Eli turha laittaa niitä äärimmäisiä ja kärjistettyjä esimerkkejä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään olevani muodikas, kun miesvauvan liki 20- vuotinen ylläpito alkoi pahasti ottaan päähän. Ja ei, sellaista se ei ollut heti ensimmäisestä päivästä lähtien vaan siihen ajauduttiin lasten synnyttyä ja se paheni ja paheni. Kiillottakaa te vaan sädekehäänne.

Vierailija
22/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys ylle: Mies on siis käytännössä menettänyt työhuoneensa koska ei kestä olla siellä itsekään siivon takia. Alakerrassa joudun olemaan natsi. Sori siitä. Ja mies on muuten täysin normaali vaativassa virkamiestyössä pärjäävä ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sitten parempi jättää mies joka haluaa pysyä omana itsenään jos minä kuitenkin viihdyn siistissä kodissa jossa minun ei tarvitse siivoilla miehen jälkiä?

Ei kannata olla suhteessa, jossa ei voi olla onnellinen. Jos toisen erilainen käsitys riittävästä siisteystasosta on sinulle niin iso asia, ettet voi olla suhteessa, voi olla ihan hyvä erota. Itselleni tuo ei ole niin iso asia.

Mutta niin iso asia että sen vuoksi mieluummin luovut tuosta suhteesta kuin muutaisit itseäsi sen suhteen että tiskaisit ne omat kahvikuppisi?

Vierailija
24/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäys ylle: Mies on siis käytännössä menettänyt työhuoneensa koska ei kestä olla siellä itsekään siivon takia. Alakerrassa joudun olemaan natsi. Sori siitä. Ja mies on muuten täysin normaali vaativassa virkamiestyössä pärjäävä ihminen.

Olet yksittäistapaus. Vai kiekuvatko siskot kuorossa: Noinhan munkin ukkoni sikailee!".

Vierailija
25/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhaaa! Aloittaja pyrki lopettamaan miesten mollaamisen.

Kuinkas kävikään?

Pystytetääs miesten mollausketju! Tai mä voin aloittaa!

Vierailija
26/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naisten mollaaminen. Ei sekään ole kivaa.

Vierailija
27/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet yksittäistapaus. Vai kiekuvatko siskot kuorossa: Noinhan munkin ukkoni sikailee!".

Mä luulen että olen yksittäistapaus siinä että olen antanut olla siellä yläkerrassa. Jos imurointi ei ole onnistunut koska tavarat on levitelty pitkin lattioita olen todennut että no ei se nyt niin nuukaa ole. Imuroidaan sitten toisella kertaa. Enkä ole vaatinut miestä siivoamaan tavaransa pois lattioilta. Vaan sitä toista kertaa ei ole koskaan tullut ja pöly on kertynyt kamojen päälle. Meillä on tilaa tällaiseen kokeiluun, suurimmalla osalla varmaankaan ei.

Vierailija
28/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhaaa! Aloittaja pyrki lopettamaan miesten mollaamisen.

Kuinkas kävikään?

Pystytetääs miesten mollausketju! Tai mä voin aloittaa!

Mollataan tässä naisiakin siitä parivalinnasta :D

Vierailija
29/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mollaa miestäni, ja ihan siksi, ettei se anna sille mitään tarvetta. Kun on täydellisen saanut, ei huolisi enää muita.

On niissä ukoissakin vikaa.

Pahin ehkä pakonomainen alkoholin käyttö.

Vierailija
30/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sitten parempi jättää mies joka haluaa pysyä omana itsenään jos minä kuitenkin viihdyn siistissä kodissa jossa minun ei tarvitse siivoilla miehen jälkiä?

Jouduitko paljonkin tekemään kompromissejä, kun koeajoit miehesi? Itse jouduin joissakin asioissa tinkimään, mutta en tässä. Mies viihtyy myös siistissä kodissa, eikä ole kädetön sen siisteyden ylläpitämiseen osallistumaan.

Neuvoisinkin näitä naisia joilla on ongelmia näiden kotitöihin osallistumattomien miesten kanssa seurustelemaan riittävän pitkään, että ne viat tulee ajettua ulos niin ei tosiaan tarvitse haukkua sitä miestä.

Aina sekään ei auta, että seurustelee pitkään. Ex-mieheni oli seurusteluaikana siisti mies. Näin usein kun hän pesi lattioita ja pyyhki pölyt jopa kattotuulettimen päältä.

Muistan kuinka ennen yhteenmuuttoa sanoin ystävälleni, että tämän miehen kanssa uskallan asua, koska hän siivoaa ja hoitaa raha-asiansa. Yhteiselämä kun alkoi, niin kaikki muuttui.

Miehestä kuoriutui oikea sottapytty. Hän jätti roskia ympäriinsä ja purkkapalloja löytyi vaikka mistä. Siivoaminen jäi minulle paitsi silloin kun miehen tuttavia tuli käymään. Silloin hän saattoi jopa jättää imurin esille ja vieraille huokailla kuinka kovan komennon alla hän elää :O

Asumisesta hän maksoi puolet, mutta muutoin minä elätin meidät lomamatkoja myöten. Moni varmasti ihmettelee, miksen heti jättänyt miestä. Ei se rakastuminen vaan loppunut seinään. Hämmentynyt olin pitkään ennenkuin tajusin tulleeni huijatuksi.

Aloitusviestiin kommentoisin sen verran, että en minä kaikkia maailman miehiä vihaa. En edes tätä exää.

Vierailija
31/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne ole naiset, jotka vaatii liikaa.

Vierailija
32/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maaseudulla kylässä ja poikamiestaloudet on helppo kylänraitilta poimia pelkästään pihoja tarkastelemalla. Nurmikko on muisto enää, rikkaruohot rehottaa, piha on täynnä romua, rakennukset repsottaa. Ainoa mikä on kunnossa näyttäisi olevan kulkupeli. Onko tämä oikeasti se mihin mielestänne pitäisi pyrkiä? Kysyn, en vastaa...

Vierailija
33/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on niin herkkiä, ei niitä saa komentaa edes keräämään omia sukkiaan lattialta. Toisten huomioon ottaminen koskee siis vain naisia.

Miksi aikuista ihmistä pitäisi komentaa keräämään sukkiaan lattialta? Mielenkiintoisia ovat kyllä sanavalinnat.

Siksi, että herkkä mies ei tajua tehdä sitä komentamatta.

Herkkä? Ei vaan huonosti kasvatettu mies. Tuo pitäis opetella jo lapsuudenkodissa ja sen pitäis tapahtua käskemättä. Sukat viedään pyykkikoriin ilman erillistä käskyä.

Vierailija
34/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin hyvä avaus täällä.

Vierailija
35/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata olla suhteessa, jossa ei voi olla onnellinen. Jos toisen erilainen käsitys riittävästä siisteystasosta on sinulle niin iso asia, ettet voi olla suhteessa, voi olla ihan hyvä erota. Itselleni tuo ei ole niin iso asia.

Mutta niin iso asia että sen vuoksi mieluummin luovut tuosta suhteesta kuin muutaisit itseäsi sen suhteen että tiskaisit ne omat kahvikuppisi?

Miksi naisen pitäisi muuttua? Itse en edes harkitsisi yhteenmuuttoa sellaisen ihmisen kanssa jolla on eri siisteystaso kuin itselläni. Elämäntehtäväni ei ole muiden jälkien siivoaminen omassa kodissani.

Vierailija
36/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisen pitäisi muuttua? Itse en edes harkitsisi yhteenmuuttoa sellaisen ihmisen kanssa jolla on eri siisteystaso kuin itselläni. Elämäntehtäväni ei ole muiden jälkien siivoaminen omassa kodissani.

Syitä siihen että joissaikin asioissan kannattaa pyrkiä muuttamaan itseään on moniakin sukupuolesta riippumatta. Täydellistä puolisoa on vaikea löytää, elämänkumppania kenen kanssa ei tarvitsisi tinkiä mistään omista tottumuksista. Toiselle se mistä voi tinkiä on esim. siisteystaso tai ehkä se että opettelee korjaamaan ne omat jälkensä. Kompromissi voisi löytyä jostakin välimaastosta, minä tinkin hiukan omista tavoista tai tavoitteista, toinen opettelee edes hiukan siivoamaan. Asia on usein mitätön koko parisuhteen kannalta tai ainakaan minulle parisuhteen perusta ei ole samanlaisessa tavoissa siivouksen suhteen.

Siitä olen yhtämieltä aloittajan kanssa että puolison mollaaminen kannattaa lopettaa. Se ei johda ainakaan positiiviseen ratkaisuun. Jos parisuhde on jatkuvaa toisen mollaamista se kannattaa mieluummin oman itsensä takia lopettaa. Toista ei voi eikä kannata yrittää muuttaa, mutta toinen voi muuttua jos siihen on riittävä motivaatio, taidoista tai siitä että ei voisi oppia taitoja harvemmin esim. siivouksessa on edes kysymys.

Vierailija
37/37 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun maaseudulla kylässä ja poikamiestaloudet on helppo kylänraitilta poimia pelkästään pihoja tarkastelemalla. Nurmikko on muisto enää, rikkaruohot rehottaa, piha on täynnä romua, rakennukset repsottaa. Ainoa mikä on kunnossa näyttäisi olevan kulkupeli. Onko tämä oikeasti se mihin mielestänne pitäisi pyrkiä? Kysyn, en vastaa...

Mielipiteitä? Ainakin tämän meidän kylän otoksen perusteella naiset todella on se joka pyörittää myllyä niin että talojen pihoissa on nurmikot eikä puolisääreen heinää, ja asuntojen korjaukset tehdään loppuun asti eikä jätetä viimeistelytöitä tekemättä, kaikenlaista romua ei jätetä pihalle lojumaan ja pilaantumaan pitkiksi ajoiksi jne. Vituttaahan se nurmikon leikkuu minuakin naisena kun joudun sitä vähän väliä tekemään kesällä mutta toisaalta enemmän vituttaisi se että piha olisi tuolla mallilla. Onko miehillä sitten kuitenkin toisinpäin? Miltä teidän miesten mielestä Suomen pitäisi näyttää noin yleisvaikutelmaltaan? Onko siisteydellä tässä mielessä arvoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän